Reactie Forum

—————————————————————————————————————————————–

809

  1. Kunstmestgigant waarschuwt spoorvervoerders die nu de zendingen van kunstmest in de VS stopzetten
    Mike NaturalNews.com Adams:

    https://www.naturalnews.com/2022-04-16-engineered-famine-cf-industries-warns-that-fertilizer-deliveries-are-now-being-halted.html

    Nu bevestigt verwoestend nieuws van CF Industries – een van de grootste kunstmestproducenten ter wereld – dat het plan voor de instorting van voedsel wordt uitgebreid met zendingen van kunstmest.
    Dit betekent dat Union Pacific in wezen de transporten van kunstmest en graan in heel Amerika laat vallen. Anders gezegd, Amerika’s voedselinfrastructuur wordt opzettelijk stilgelegd.
    De gevolgen hiervan zijn ronduit catastrofaal. Het is niet alleen van invloed op kunstmest, maar ook op DEF (Diesel Exhaust Fluid), dat nodig is voor alle tractoren, vrachtwagens, bouwmachines en andere machines die dieselmotoren gebruiken.
    Bekijk hier de volledige details van het hoofdartikel en de podcast van het weekend:

    https://www.naturalnews.com/2022-04-16-engineered-famine-cf-industries-warns-that-fertilizer-deliveries-are-now-being-halted.html

      1. Zeker Pisang!
        En heb ook altijd het vertrek van Wachter betreurd en Ramshoorn..
        GBY

  2. Getuigenis: Enorme biowapens productiefaciliteit onder Azovstal staalfabriek, Doomsday raswapens

    https://www.frontnieuws.com/getuigenis-enorme-biowapens-productiefaciliteit-onder-azovstal-staalfabriek-doomsday-raswapens/

    Waarom wordt er zo verbeten gevochten in Mariupol? Waarom is de raketaanval op het station van Kramatorsk zo snel uit de media verdwenen? Waarom zwijgen de VS over Amerikaanse burgers die in Oekraïne zijn omgekomen? Hoeveel NAVO-soldaten zijn er werkelijk actief aan de kant van Kiev in Oekraïne? De westerse “berichtgeving” over de Russische operatie moet op zijn minst summier genoemd worden, schrijft Peter Haisenko. Toen aan het begin van de Russische operatie in Oekraïne doelen werden aangevallen die over het hele land verspreid lagen, leek dat willekeurig tot onbegrijpelijk. Toen bleek dat deze doelwitten locaties waren van biolaboratoria die daar door westerse staten waren geïnstalleerd en werden geëxploiteerd. De paniek in Washington was groot dat onthuld zou worden wat daar eigenlijk gedaan was. De connecties van president Biden en zijn zoon Hunter met de biolabs en hun financiering doen in de VS al de ronde, maar worden in Duitsland nauwelijks vermeld. Geen wonder, want uit beveiligde documenten blijkt dat ook Duitse actoren betrokken zijn bij de werking van deze biolabs.

    1. Dat ben ik volledig met U eens, Nieuw Begin. De hele zaak stinkt als een beerput, naar mijn mening. By the way, bedankt voor uw opmerking naar Pisang; dd. 19/4 om 10:47.

  3. COVID-“Vaccins” beginnen te werken: Meer dan 1 miljoen Amerikaanse vaccinverwondingen, bijna 27.000 sterfgevallen gemeld

    https://www.frontnieuws.com/covid-vaccins-beginnen-te-werken-meer-dan-1-miljoen-amerikaanse-vaccinverwondingen-bijna-27-000-sterfgevallen-gemeld/

    VAERS-gegevens die vrijdag door de Centers for Disease Control and Prevention zijn vrijgegeven, omvatten in totaal 1.226.314 meldingen van ongewenste bijwerkingen uit alle leeftijdsgroepen na COVID-vaccins, waaronder 26.976 sterfgevallen en 219.865 ernstige verwondingen tussen 14 december 2020 en 8 april 2022, bericht Theepochtimes.com.

  4. Kijk: Uur durende video toont een tsunami van slachtoffers van COVID-19 injectie

    https://www.frontnieuws.com/kijk-uur-durende-video-toont-een-tsunami-van-slachtoffers-van-covid-19-injectie/

    Als u er nog steeds niet van overtuigd bent dat de COVID-prik een aanzienlijk aantal mensen geschaad heeft, bekijk dan deze uurlange video van slachtoffers die lijden onder de bijwerkingen van de prik. Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voordat wij een einde maken aan deze waanzin?

  5. Hoe zit het met de historische van het volk Israël en de God die op wonderbaarlijke wijze het volk door bijv de rode zee leide via Mozes en Israël ook uitleiden uit Egypte (zeker ook fabeltjes)

    Peter

    1. Ik heb net weer gelezen hoe farao van Egypte met plagen geteisterd werd en het volk van God moest laten gaan. Zeker allemaal niet waar.

    2. Hoi Peter,
      Op grond van nieuw archeologisch bewijs zeker niet. Heb je laatst het bericht gelezen over de vondst van een Israëlisch loden vervloekingtablet uit de late Bronstijd? Dit tablet is gevonden op Mount Ebal in Israël (de berg der vervloekingen). Hier was door een joodse archeoloog in de jaren 80 een altaar gevonden, waarvan vermoed werd dat het door Josua, de generaal van Mozes gebouwd werd. Nu heeft een recente zeefonderzoek een loden tablet opgeleverd met een proto-joodse vervloeking tekst. Dit is de oudste Hebreeuwse tekst ooit, en plaatst de uittocht van de joden naar de vroegst mogelijke datum uit Egypte.https://www.youtube.com/watch?v=5bxPpZvFonc
      Dit betekend dat Mozes en de Joden onder Farao Toetmosis de derde Egypte verliet en dat men al een proto Hebreeuwse schrift kende! De vroegst vorm van de Bijbel stond dus mogelijk al op schrift.

      Thoetmosis III (ook wel gespeld als Tuthmosis of Thothmes ) was de zesde farao van de Achttiende Dynastie . Officieel regeerde Thoetmosis III bijna 54 jaar over Egypte en zijn regering dateert gewoonlijk van 28 april 1479 voor Christus tot 11 maart 1425 voor Christus, vanaf de leeftijd van twee en tot aan zijn dood op de leeftijd van zesenvijftig; tijdens de eerste 22 jaar van zijn regering was hij echter mederegent met zijn stiefmoeder en tante, Hatshepsut , die de farao werd genoemd. Hoewel hij als eerste werd getoond op overgebleven monumenten, kregen beide de gebruikelijke koninklijke namen en insignes en geen van beide krijgt een duidelijke anciënniteit boven de andere. Thoetmosis diende als het hoofd van de legers van Hatsjepsoet. Tijdens de laatste twee jaar van zijn regering benoemde hij zijn zoon en opvolger, Amenhotep II , als zijn junior co-regent. Zijn eerstgeboren zoon en erfgenaam van de troon, Amenemhat , stierf voor Thoetmosis III.
      Hij werd de enige regerende farao van het koninkrijk na de dood van Thoetmosis II en Hatshepsut en creëerde het grootste rijk dat Egypte ooit had gezien; niet minder dan 17 campagnes werden uitgevoerd en hij veroverde landen van het Niya Koninkrijk in het noorden van Syrië tot de Vierde Cataract van de Nijl in Nubië .(bron: https://stringfixer.com/nl/Thutmosis_III).

  6. AMAI (= typisch aantwaarps woord voor “…” = vul dit zelf maar in met allerlei superlatieven ;).
    Beste, lieve (X)ander!
    Ik heb zonet jouw artikel ivm Pasen gelezen…
    Wat een openHARTighheid, wat een betrokkenheid, wat een bekentenis, wat een wijsheid, wat een ‘wereldse’ kennis, wat een kennis van alle ‘geschriften’… kortom superlativen genoeg… but…
    So what?
    Wat al die evangeliën (want u bent o.m. dat van Judas, Philippus en nog zo vele anderen nog vergeten te vermelden) betreft…
    Al je ’t mij vraagt – én ik kom zelf écht van héél héél vér in al mijn zoektochten naar de ‘ultieme’ ‘WAARHEID’- het énige wat VOOR MIJ PERSOONLIJK écht telt in dit ‘aardse tranendal’ is hetgene wat iemand – wellicht een zekere Jesus/Yésous/Joshua van Nazareth? – ooit heeft beweerd en ook alzo zou werden opgeschreven door een zekere ‘apostel’ Mattëus in Mat. Hfst. 22 verzen 36-40 (zoek het zelf even op aub)…
    Wan alléén deze verzen zijn het énige wat mij ECHT hoop geeft en nog ‘récht’ houdt..
    En zoals je zelf hebt aangegeven in je artikel: ‘je kunt alleen maar respect hebben voor iemand anders, als je éérst respect hebt voor jezelf (cfr. jouw 3de wet 😉 ) = van jeZELF houden én jeZELF aanvaarden zoals JIJ écht bent = met AL je ‘goede eigenschappen’… maar OOK met al je ‘onvolkomenheden’ (of lees: ‘zonden’) en dat àlles eerlijk voor jeZELF onder jouw eigen ogen DURFT te (mogen) zien…
    En laat dan maar al die zgn. Misters “Blue Sky” maar komen opdagen en je hiermee confronteren…
    Mijn enige vraag aan u/jullie Xander(s) is – en als u hierop NIET wilt antwoorden, dan is dat uw volste recht – komt neer op een héél oud spreekwoord: “… Wiens brood men eet, diens woord men spreekt… “. DUS: “wiens brood eet u?” Graag uw EERLIJK reply aub…

    Of heeft wellicht – en nu speel ik écht met héél gevaarlijk vuur… – die 5de regel van jouw ‘site-rules’ hier misschien iets mee te maken?

    *zucht*
    * Cassandro* (alias: ’tuimelgeest’)… 😉
    PS: of heb ik met volgende link ‘het paard van Troje’ binnen hegaald, of waren het gewoon een stel oude koeien uit de gracht 😉 ?
    https://www.youtube.com/watch?v=qeMFqkcPYcg

  7. Xander,
    Dit is de allerlaatste maal dat ik een bericht zet op jouw site:
    Ik vergat nog iets te zeggen:
    een tijdbom onder het “Christendom” is het boek van de oudtestamenticus John M.Allegro.
    Hij maakte deel uit van het team van de befaamde Dode Zee- boekrollen en onderzocht deze en vertaalde ze.
    Hij doceerde oudtestamentische studie aan de Un. van Manchester.
    In zijn boek “De heilige Paddestoel en het Kruis” toont Allegro aan dat het Christendom geen oorspronkelijke godsdienst is maar voortkwam uit een vruchtbaarheidsritusrond de vliegenzwam!
    De paddenstoelcultuur is ontstaan uit oudere vruchtbaarheidsriten.
    Zo is het Christelijk Pasen nauw verwant aan het Anthesteria-feest.
    Lees het boek als je durft…want je bent dan na het lezen nog niet jarig!
    Ik wens Xander en de lezers echt het allerbeste.
    Joost

  8. ben net helemaal eens met je zienswijze. heb zelf ook al weer een tiental jaren geleden de boeken van o.a. Bram Moerland en Osho gelezen en bestudeerd die vooral gaan over het evangelie van Thomas.
    De kerken hebben al die honderden jaren net als de politieke partijen nu misbruik gemaakt van de goedgelovigheid van de mens zodat ze alles konden doem met ze wat ze maar wilden. op deze site heb ik er een keer wat overgeschreven maar kreeg gelijk van alle kanten negatief commentaar. Wie meer wil wten over het evangelie van Thomas raad ik aan de boeken van Bram Moerland te bestuderen. Komt erop neer dat Jezus de mens centraal stelde dus als individu. De kerken zochten goedgelovige dwazen (schapen) die blind volgden en vandaar dat iedereen die zich zelf wilde ontwikkelen verketterd werd. de Katharen die in zuid Frankrijk leefden werden om die reden met honderdduizenden uitgemoord door de RK kerk.

  9. De laatste decennia is er al heel veel gepubliceerd over de onwaarheid achter de officiële en breed geaccepteerde verhalen over wat er alleen al in de 20e en 21e eeuw aan de hand was. Maar zieke machthebbers waren er vele en vele eeuwen geleden ook al. Wat toen is geschreven hoeven we dus niet als waarheid aan te nemen. Men was toen echt niet eerlijker. Met dat in ons achterhoofd moeten we de bijbel lezen; het kan zomaar zijn dat >95% van de werkelijkheid is weggelaten, bijgeschaafd, of verkeerd is vertaald dan wel begrepen. Etc, etc.

  10. typische eindtijd dwaalleer waarvan de bijbel al zegt dat velen in de laatste dagen het nuchtere woord niet meer kunnen verdragen

  11. “Pasen: Is Xandernieuws nu wel of geen christelijke site?”

    Interessant artikel. Ben het niet overal mee eens, maar je maakt goede punten.
    Zelf vind ik dat veel kerken geneigd zijn of het ene of het andere extreem op te zoeken.
    Voorbeelden:
    In de ene kerk ben je niets waard, gaan slechts enkelen naar de hemel en mag je niet eens aan het avondmaal. In een andere kerk is God een sinterklaas die alles geeft als je maar geloofd, als je het dan niet krijgt geloof je niet hard genoeg.
    In de ene kerk wordt teveel de nadruk op de regels gelegd en worden er zelfs regels bij verzonnen. In een andere kerk worden er regels weggelaten uit “tolerantie”.

    Naar mijn mening is een goede kerk een kleine groep van c.a. 5-10 mensen die samen brood breken, bidden en de bijbel lezen. En ook handelen naar hun geloof.
    Een goede predikant kan zeker geen kwaad, maar een predikant staat nooit boven de gemeente. En een predikant moet ook niet teveel verantwoordelijkheden hebben. Naar mijn mening is een goede predikant iemand die veel kennis heeft van de culturele achtergrond en goed de Bijbelteksten in perspectief met de Bijbelse en niet-Bijbelse context weet te brengen.
    Veel mensen weten bijvoorbeeld weinig van hoe een schaapsherder te werk gaat. Dan zijn de prachtige gelijkenissen van Jezus over schapen soms lastig te begrijpen. Maar als iemand de achtergrond kent kan hij je helpen de meerdere lagen van betekenis in de boodschap van Jezus te ontdekken.

    Ik woon zelf in het buitenland en ga naar een internationale kerk. Mensen van totaal verschillende culturen en kerkstromingen komen samen en delen hun geloof in Jezus. Prachtig.

    1. Ik zou toch ook denken dat, als we beseffen dat de redding niet ins onszelf ligt maar in het volledig volbrachte werk van Christus, we als individu verdraagzaam kunnen zijn. En dan kun je nog steeds veel interesse hebben in allerlei zaken. Omdat je weet dat het niet jouw eigen ploeteren is dat de genade doet ontvangen. Ik zie dat als een verlichting van de geest.
      Een bevrijding zelfs, omdat je gelooft dat je slechts erfgenaam mag zijn vanwege één examen dat plaatsvervangend reeds met 100% succes is gedaan.
      Maar goed. Ieder zoekt hier zijn weg.

    2. Chris
      Een goede herder is dus iemand die een hond op je af stuurt, met stenen gaat gooien omdat je uit het gareel loopt. 🙂

    3. Ja Chris, ik woon ook al decennia in het buitenland, ik denk dat het goed is om tunnelvisies, ook in religie wat te ontdekken en te beëindigen! Het klopt wat u zegt, ik zou haast zeggen dat de Christelijke kerken verdeeld zijn in ‘genade alleen’, en dat werkt veel passiviteit en berusting. De andere ‘helft’ focust op ‘geloof alleen’, en ook dat is zo fout. Immers Ephese 8:2 zegt: ‘Door genade bent u behouden, door geloof’! We moeten oordelen (judging, heel gezond elke minuut of seconde van ons leven), maar veroordelen (condemning) van mensen, Gods Schepping wil ik niet. Als iemand mij aanvalt wat mijn geloof betreft, zegen ik hem en heb hem waarlijk lief. Het kan, ik bewees dat vele malen omdat Jezus in mij woont, Mat5:10-12. No problem. Alleen als bijv. iemand mijn tas met geld wil stelen, heb ik echt ook mijn vuisten nog haha. En het (Nederlandse) Recht daarnaast.

      En zo is het met vele dwalingen. Ik hou ook van kleine ‘fellowships’, zoals 2000 jaar geleden en nog steeds, want zodra je een naam geeft vind ik het al sektarisch worden. En we kunnen en moeten zonder één pastor, alsof hij alle gaven heeft en uitoefent (nee dus; Eph 4, 1Cor12). ‘Iedereen heeft wat’, en de Geest is de baas. De liefde en respekt heerst! Simpel is dat, zonder ceremoniën, baasje spelen, manipulatie, schema’s! Geen systeem, geen organisatie maar organisme. Zoals Jezus c.s. voor ogen had en dat praktiseerden, in een intieme 24/7 gemeenschap met Hem! Jezus was het einde van religie. Hij leeft in mij, zei Hij Zelf: DAT is Zijn Koninkrijk.

  12. lieve lieve xander

    Volg je al zowat 10 jaar..heb nooit gereageerd ..maar nu lijkt mij het juiste moment
    Mijn vader was Katholiek mijn moeder Nederlands Hervormd .. dat werd verworpen ..dus zijn zij alleen voor de wet getrouwd
    Zij kregen 6 kinderen en namen het wijze besluit om ons niet te laten dopen..wij mochten dat zelf beslissen als wij volwassen waren en de keus konden maken welk geloof wij wilden aannemen
    Zondagschool volgde wij van het Leger des Heils op de overtoom in Amsterdam..wat ik daar geleerd heb ..is heb je naaste lief zoals jezelf en jij bent de tempel van god..geen bijbel teksten etc
    Wist je trouwens dat er in vroegere jaren (ja ik ben al 68) verschillende bijbels waren..want mijn moeder mocht de Katholieke bijbel niet lezen en mijn vader de NH niet

    Ik kan mij heel goed voorstellen met wat jij bedoeld en voelt ..want wij hadden met 2 famylies te maken en dat ging er niet altijd even plezierig aan toe
    dikke knuffel cobie

  13. Goedemiddag Xander,

    Wat jammer om te vernemen dat je negatieve ervaringen hebt in het geloof. Maar ik snap je goed, want ik weet wat je het over hebt. Overigens wil ik niet zeggen dat ik nu beter ben. Veel wat er wordt gepredikt is niet goed. Maar als je Openbaringen goed lees, moet dit geen nieuws zijn.
    Ik kan heel erg waarderen wat je allemaal hier post en lees wel eens bepaalde artikelen die mij interesseren. Ik kan er zeker uit opmaken dat je een grondige studie hebt gedaan hiervoor alvorens wat te plaatsen. Mijn mening is dan ook dat niemand zomaar wat moet gaan zeggen, zonder zelf eerst studie te hebben gedaan en dan nog. Geen mens mag oordelen, alleen God. Ook ik doe het wel eens, al is het vaak onbewust.
    Ga zo door met het plaatsen van deze artikelen.

  14. Hallo Xander…
    U bent eerlijk, met uw schrijven.
    En zelfs met héél veel dingen ben ik het zeker eens. Er ergens begrijp ik uw denkwijze ook.
    Voor mij persoonlijk, gaat het alleen om de Heere Jezus…en niet al die toeters en bellen erom heen.
    Ik zal ook wel eens fiks de mist ingegaan zijn.

    Dan heeft u Xander dat bemoedigende stukje ook niet geschreven… wat ik laatst nog hebt neergezet met mijn reactie aan Tukker.. Dat heeft de mod. gedaan.

    Als u mee leest, hartelijk dank daar voor.

    Ook mijn eigen schuld… bij het hoofdartikel zet u altijd uw naam volledig neer… Xander.
    Bij de reacties, en er staat iets tussen met geel omrand, is het de moderator.

    Het zal even wennen, maar met regelmaat kom ik zeker nog wel even kijken/lezen en reageren.

    Sterkte met uw site, en Gods zegen wens ik u, Xander.
    Liefdevolle groet, Esther.

  15. Hoi Xander (of hoe je dan ook heet),
    Ik (en mijn vrouw) zijn geraakt door je verhaal en zouden je graag eens ontmoeten.

  16. @ Xander
    Pasen.
    Dit artikel past mij als gegoten. Ik zou nog een epistel eraan kunnen toevoegen.
    Toch wil ik een opmerking maken over de RK.
    Ondanks alle, en zeer ernstige, fouten die de RK in het verleden heeft begaan.
    Ik was RK. Op de school kregen we godsdienstles van een kapelaan
    Een vraag van de cathegismus was: Wat is Doodzonde?
    Het antwoord was: Doodzonde is een overtreding van de Wet van God in een grote zaak, met volle kennis en geheel vrije wil.
    Kapelaan vraagt wat is een grote zaak? Antwoord van de kinderen: Moord!
    Goed. Maar als iemand je aan het treiteren is tot je hem slaat en hij gaat dood. Is dat dan moord?.
    Nee, want er is geen geheel vrije wil en volle kennis. Ja, maar de 10 geboden zeggen: Gij zult niet doden.
    Stilte. Hier mochten we over gaan denken.
    Dat was in 1944-1945. Toen hadden we al een kapelaan die meer de liefde predikte en zo heb ik later ook een pastoor gehad.

  17. Hoi Xander, ik vind je zoektocht en het relaas zoals je dat geeft, bewonderenswaardig.
    Ik denk dat er veel van wat je zegt klopt. De 3-eenheid is inderdaad een bijzonder iets, was het niet overgenomen van de Egyptenaren? Fijne pasen!

  18. Bedankt voor jouw openhartigheid, je zal wel veel tegenstand ervaren, meestal reageer ik niet, maar nu wil ik toch zeggen, dat ik je een geweldige onderzoeker vind! er is idd veel mis met de “kerk”. {waar ik zelf ook toe behoor.} “men” neemt teveel klakkeloos aan/over.
    wees gezegend!

    ** Bdankt! Ik hoop al lange tijd dat er meer kritische mensen komen in de kerken komen, zodat daar misschien ook eens een ommekeer komt. – X. **

    1. Xander
      Ik heb diverse keren verschillende pastoors gevraagd om eens te komen praten. Nooit een direct antwoord gekregen. Ik heb met de bisschop gemaild toen deze zei dat Allah ook god is. Weer een afwijzend antwoord. Toen heb ik gezegd dat ik bij de verkeerde club was.
      Je krijgt er geen antwoord.

  19. Hoi Xander,

    Bedankt voor je verheldering en de uitleg van de siteregels. Xander is dus een open site waar iedereen welkom is maar ik kan mij voorstellen dat als je in de dwangbuis van de Pinkstergemeente hebt gezeten dat je op je hoede bent om weer in zo’n dwangbuis terecht te komen.

    https://hetnlpcollege.nl/sektarisme/#:~:text=De%20sekteleden%20voelen%20zich%20verheven,buigen%20in%20die%20van%20zichzelf.

    Ik wilde toch nog even iets kwijt over je uitleg van het kruis waarbij je verwijst naar een andere sekte namelijk Jehovah’s Getuigen.

    Wat ik mij nog kan herinneren van mijn colleges vergelijkende reclame  op de Erasmus Universiteit is dat ik herken dat deze sekte dit toepast als ze je proberen te ‘bekeren’ (hersenspoelen).

    Ze vergelijken dan hun superieure product  met het inferieure spul van de concurrenten, namelijk de kerken.

    https://www.adformatie.nl/influencer-marketing/6-gouden-tips-voor-sterke-vergelijkende-reclame

    En dat heeft alleen maar tot doel om klanten uit de kerk te halen om ze dan te hersenspoelen tot hun klanten die dan vervolgens  hun produkten (hun literatuur) gaan kopen en verkopen.

    Je kunt het een beetje vergelijken met de hersenspoeling van Big Pharma waar je regelmatig je booster moet halen.

    Nu heeft stauros in het Koine Grieks 2 betekenissen namelijk

    1. een rechtopstaande paal, vooral een puntige (Homerus, Herodotus, Thucydides, Xenophon).
    2. een kruis;

    Een Jehovah’s getuige zegt dan dat de kerken het helemaal verkeerd zien als ze leren  dat Jezus aan een kruis is gestorven met een dwarsbalk.

    Jehovah’s getuigen zeggen dan dat  stauros niet kruis betekent maar een rechtopstaande paal.
    En zo stapt een slachtoffer van deze sekte niet met een theologisch argument maar met een marketing truc deze sekte binnen.

    Stauros heeft namelijk zoals zo veel Griekse woorden meerdere betekenissen.

    https://www.blueletterbible.org/lexicon/g4716/kjv/tr/0-1/

    In de Romeinse periode waren er verschillende vormen van kruisigingen: aan een boom (infelix lignum), een opgerichte paal (crux simplex) of een samengesteld kruis (crux composita) dat bestond uit een opgerichte paal (stipes) en een dwarsbalk (patibulum). Naar vorm kwam dit laatste kruis voor als een X-vormig kruis (crux decussata), een Latijns kruis (crux immissa) of een T-vormige Tau-kruis (crux commissa). Het kruis kon ook hoog zijn (crux sublimis), maar in de meeste gevallen ging het om een laaghangend kruis (crux humilis)

    https://www.oudegeschiedenis.be/05/04/2018/aan-het-kruis-genageld-de-kruisiging-van-jezus-in-historisch-perspectief/

    Dat Jezus aan een rechtopstaande paal werd gekruisigd wordt weerlegd door Matheus 27:37.
    Dan had er moeten staan dat het opschrift ‘boven zijn handen’ werd geplaatst.

    In de grondtekst staat echter

    ἐπάνω τῆς κεφαλῆς αὐτοῦ
    boven  het hoofd   van hem

    En zij stelden boven Zijn hoofd Zijn beschuldiging geschreven: DEZE IS JEZUS, DE KONING DER JODEN.
    Mattheus 27:37

    https://www.blueletterbible.org/kjv/mat/27/1/t_conc_956037

    Nog even een vraag Xander.Nu je toch bezig bent met de Apocriefen heb je je ook wel eens verdiept in de Enuma Elish. Het schijnt dat dit scheppingsverslag als een bron is gebruikt om Genesis te schrijven.

    Ik denk alleen dat dan alle bijbelfundamentalisten van je site met de Noorderzon vertrekken….

    ** Ja, de Enuma Elish ken ik wel (in grote lijnen). Genesis geeft maar een zeer, zeer beperkt verslag. Fundamentalisten zijn de bron van veel ellende op deze wereld, dus die kan ik eerlijk gezegd missen als kiespijn. – X. **

  20. Beste Xander,

    Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen. Ik volg de site vanaf het begin en ben toch een paar keer heen en weer geslingerd. Ik heb zelf niets met religie, al vind in het wel interessant. Ik heb lang gedacht een religieuze site te volgen die voor mij interessant was door de mix van onderwerpen en religie. De uitleg van bijbelteksten vertaald naar onderwerpen in het huidige.

    Reageren deed ik in het begin nog. Dat was in de tijd dat ik zelf een weblog had bij weblog.nl en later leukisanders.com..
    Ik heb zelfs een ban gehad die in mijn ogen onterecht was. We hebben toen een mail wisseling gehad waarna de ban werd opgeheven. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met reageren omdat in er in de reacties maar een waarheid bestond en deze doormiddel van citaten uit de bijbel extra kracht werd bijgezet. Ik had in mijn ogen dus niets meer te zoeken in het reactie panel. Ook werden reacties na het modereren niet altijd geplaatst. Dit motiveert ook niet echt om nog langer te reageren.

    Wat mij opviel zoals je zelf aangeeft begon de toon op de site te veranderen. Ik heb zelfs nog even gedacht dat er een andere auteur aan het werk was. Ik herkende Xander bijna niet meer.

    Ik lees de site al jaren met veel plezier. Je zit niet altijd op het goede spoor, zeker niet vanuit de bronnen als Debka file. Maar ook dit heb ik zien veranderen. Ik verwijt je niets want elk artikel geeft mij voer om na te denken en te groeien in mijn persoonlijke ontwikkeling. De bijbelteksten in de artikelen verruimen mijn visie en geven mij andere inzichten op het geloof en de huidige ontwikkelingen. En soms bevestigen ze wat ik zelf altijd al vermoedde.

    Ik zal de site blijven volgen en ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen. Ik hoop dat we elkaar meer ruimte geven in het vrije denken. Ruimte voor een ieder met watvoor achtergrond of overtuiging ook. Ruimte voor discussie zonder elkaar direct in een hokje te plaatsen. Naar elkaar luisteren en leren van elkaar want daar schort het nog weleens aan in de huidige maatschappij. Je bent voor of tegen en een middenweg is niet meer mogelijk. Of dit nu over corona gaat of zoals nu de oorlog in Oekraïne. Als je kritisch bent dan ben je al gauw een tegenstander.

    Laten we eens leren om te luisteren naar elkaar ipv lijnrecht tegenover elkaar te staan. Het kan je horizon verbreden door eens naar een ander te luisteren ipv vast te blijven houden aan je eigen standpunten. Mensen zijn de laatste tijd teveel bezig met het overtuigen van hun gelijk aan de ander terwijl de vraag is of ze wel gelijk hebben. We geven elkaar te weinig ruimte om van elkaar te leren en te groeien als mens. Daar heeft de regering en media ook schuld aan, mensen verwarren en tegen elkaar uitspelen. Maar wij zijn degenen die het laten gebeuren. Stel je open en overweeg te luisteren naar een ander ook al ben je het niet altijd met elkaar eens. Of de aarde nou rond is of plat, daar zullen we waarschijnlijk nooit achter komen. Maar voor mij hebben beide theorieën een aantal punten waarvan ik zeg dat beide mogelijk kunnen zijn. Het geeft mij vrijheid terwijl veel mensen in mijn omgeving vast houden aan een theorie omdat ze het zo geleerd hebben. Ik denk ook dat je het oude denken eerst los moet laten om ruimte te scheppen voor nieuwe ideeën en overtuigingen. Laten we eens met respect met elkaar omgaan en de huidige state of mind loslaten en ons ontplooien als spirituele wezen die meer met elkaar gemeen hebben dan we misschien denken.

    Ga zo door.. Groeten Sjaak.

    ** Helemaal eens met deze conclusie! – X. **

  21. Goed zo Xander! Nu oppassen dat je niet in nieuwe aannames verzeild geraakt. Het Gnostieke Christendom is een toekering naar binnen en geen aanname van institutionele regels. Het oorspronkelijke levende Christendom is er één in zelfautoriteit.

    Nooit eerder heb ik behoefte gevoeld om te reageren. Maar dit bericht gaf een inkijkje in je innerlijke roerselen. Het is mooi dat je jezelf hebt durven laten zien.

    Hartelijke groet van Janna.

  22. Wat een geweldig goed Paasartikel waarin duidelijk een gezond verstand en de bereidheid om de rust gevende oogkleppen af te doen en te blijven zoeken en leren naar voren komt.

    Ook een briljante zet om een publiek op te bouwen in jaren waarin je niet voor eigen parochie preekt maar waar juist de grootste winst te behalen viel om daar hopelijk wat mensen aan het denken te zetten.

    Ik herken hier ook veel van in de reacties die “Oma” vaak plaatst op veelal starrige prekende bijdragen en heb me dan ook daarom weleens afgevraagd of u toch niet stiekum de afgelopen jaren via een omweg een bijdrage aan de reacties heb willen geven.

    * Dat laatste is absoluut niet het geval en is ook nooit gedaan. – X. **

    1. Ik vraag mij toch af waarom er weer meteen bedrog moet worden geopperd over gelijklopende meningen als er spirituele inzichten aan bod komen.
      Dus neen, “Oma” is Xander niet, deze wantrouwige insinuatie vind ik overigens beschamend.
      Ik hoop door mijn “starrige, prekende” bijdragen toch alvast enkele blinde gelovigen te hebben verlost van het valse, religieuze keurslijf dat hun leven beheerst en vergalt door hen de weg te wijzen naar innerlijk zelfonderzoek over hun individuele “geloofsovertuiging” dat zeer weinig te maken heeft met de groei en evolutie van de mensheid naar spirituele bewustwording voor een hemel op aarde.
      Je kunt je hele leven verspillen door moeite te doen om iedereen te overtuigen van je grote gelijk in wat gij gelooft dat in de bijbel zou staan maar nooit zult kunnen bewijzen OF je kunt leven volgens en in praktijk brengen van wat JC je als voorbeeld kwam tonen: met je Godgegeven Vrije Wil kiezen voor vriendelijkheid, mededogen, respect, integriteit, authenticiteit en vooral liefde voor de medemens om spiritueel te kunnen groeien om van de wereld samen een betere plaats te maken.
      Dus werken aan jezelf ipv je tijd te verspillen door te wijzen naar wat anderen volgens jou zouden moeten geloven door hen ook nog de vrijheid te ontnemen om voor zichzelf te beslissen wat geloof – en het Leven – nu zou kunnen betekenen.

  23. Beste Xander,
    Al heel lang volg ik uw site en al heel lang heb ik niet gereageerd omdat ik dat niet zo nodig vond omdat het vaak alleen maar leidt tot welles/nietes discussies die toch geen zin hebben.

    Ik meen nu echter heel veel pijn te proeven in uw laatste schrijven. Pijn die ik heel goed kan begrijpen want ook ik kom er steeds meer achter dat de dingen vaak totaal anders in elkaar blijken te zitten dat wat “men” ons altijd heeft voor gehouden. En dat doet soms zeer. Ik kan niet alles verifiëren van wat u schrijft gevonden te hebben maar voor een deel weet ik dat het klopt.
    Tegelijkertijd geloof ik dat uw kritiek (hoe terecht vaak ook in uw ogen), niet altijd ook echt terecht hoeft te zijn. Ik bedoel dit: ik kan niet ontkennen of tegen spreken wat uw beleving en bevindingen zijn, want die zijn de uwe en van niemand anders. Wel kan ik er mijn beleving hierin tegenover zetten. En wel dit: er zijn naar mijn idee overeenkomsten tussen uw en mijn beleving, bijvoorbeeld in die zin dat het christelijke geloof voor mij juist vrijheid heeft gegeven. Ik ervaar geen juk meer van dit hoort zus en dat moet zo (zoals bijvoorbeeld de onzinnige huidige kerstboom discussies), maar wel de vrijheid van het verlost zijn van de zonden. Niet dat ik nooit meer zondig, maar ik kan ze neer leggen aan de voeten van Jezus, weer opstaan en ik kan weer verder.
    Wat ik echter anders beleef is dit:
    Het is die vrijheid die ik in de huidige kerken steeds meer en meer gepredikt zie worden. In mijn ogen kan dat ook niet anders, want als God echt God is en zich bemoeit met deze wereld zal Hij ook heus wel in staat zijn om Zijn boodschap, die door mensen (onder invloed van de boze) volledig vervormd is, ook weer te herstellen. Ik meen dit herstel nu gaande te zien en daarmee tegelijkertijd zie ik hierin een teken van de eind tijd. Dat wij thans in de laatste der laatste dagen leven, hoe die er ook uit mogen gaan zien. Ik heb daar zo mijn ideeën over. Die zijn anders dan de uwe. Maar juist daarom, dat ik uw mening wil respecteren, en wetende dat er meerdere eindtijd visies zijn, zal ik dit hier bewust niet benoemen.

    Wat ik wel heb willen proberen (en ik hoop u hiermee te bemoedigen) is te vertellen van het gegeven dat er mijns inziens nog steeds een God is die, hoe sterk de feiten ook zijn die we denken te vinden die alles tegen spreken, alles in de hand heeft.

    Ik geloof in een God die niet wilt, dat wie dan ook verloren gaat, maar tegelijkertijd ieders keuze hierin zal respecteren. Kortom: God zal niemand naar de hel sturen, maar er zullen ondanks al Zijn inspanningen mensen zijn die er voor kiezen zonder God verder willen. In mijn beleving zoekt God geen robots of marionetten, maar mensen die voor Hem WILLEN kiezen. Want zonder vrije keuze kan er geen sprake zijn van echte Liefde. Zonder die vrije keuze zouden we ook inderdaad de gevangenen kunnen zijn zoals u beschrijft.

    Affiin, laat dit dus MIJN beleving en gedachten zijn en dat eenieder er mee doet wat hij/zij denkt dat hem/haar goeddunkt

    Met vriendelijke groet en Gods zegen,
    Ake

  24. Ik reageer op dit artikel:
    https://www.xandernieuws.net/uncategorized/pasen-is-xandernieuws-nu-wel-of-geen-christelijke-site/

    Dank voor het eerlijke artikel. In het eerste deel kan ik me zeker grotendeels vinden. Veel valse religies zijn opgericht sinds 300 AD. De katholieke kerk bv. (mystery Babylon), maar zeker ook veel evangelische kerken zoals je beschrijft. De fake genezingen geloof ik ook absoluut. De super Jezus herken ik ook.

    Het lijkt er mijns inziens op dat je door alle informatie die er is (en veel valse uitingen van het christelijk geloof) misschien een beetje in verwarring bent gekomen.

    Over het sterven van Jezus aan een kruis/boom?
    Zie deze video: https://www.youtube.com/watch?v=PIyKChsUg0k
    Conclusie: Het was waarschijnlijk een combinatie van een boom+kruis.

    “Zeker drie evangelisten bestonden niet” zeg je. Ik denk dat je hier een afslag neemt die niet correct is. Dit komt al vrij snel wat mij betreft op het terrein van speculatie. Door deze afslag te nemen creëer je als het ware vanaf dit punt je eigen waarheid en conclusies op basis van je eigen research, want ja, wat is is nog waar?

    Er is zoveel op internet te vinden en er zijn zoveel meningen. Ik denk dat het makkelijker is bv. gewoon te geloven wat de KJV bijbel zegt, ook al was King James zelf misschien niet zo’n beste man (dat zou ik nog moeten uitzoeken). Anders kom je al snel op een zwevend terrein dat je op basis van de informatie die je zelf op internet vindt je eigen conclusies gaat trekken en eigen mening gaat vormen in plaats van de Bijbel te lezen zoals het er staat (even los van wat veel christenen denken dat er staat).

    Heb je wel eens gehoord van dispensaties? Dat is een Bijbels model waarbinnen je bijna alle teksten in de Bijbel in een bepaalde logische tijdsperiode kan plaatsen zonder dat teksten elkaar tegenspreken. Door niet alle teksten in de Bijbel in het hier en nu te plaatsen wordt de Bijbel veel logischer.

  25. Vrije wil en vrije keus (PRIJS GOD).
    Ik heb heel diep in de duisternis gezeten in Nederland.
    Ik heb werkelijk wonderen meegemaakt, waar ze in de kerken nog nooit van gehoord hebben.
    Geestelijke strijd kennen vele niet niet, maar is werkelijkheid.
    De tijd zal het leren, maar niemand heeft een excuus.
    WITH LOVE FROM YESHUA and me

  26. Beste Xander,

    Ook ik wist al heel lang dat het evangelie nep was en wat ben ik blij nu dit hier te kunnen lezen

    1. Ik vraag me af waarom mijn zin over het Evangelie van Xander niet is gepubliceerd

      ** Omdat dat evangelie niet bestaat. – X. **

  27. Xander, er was bij mij al een tijdje grote twijfel of jij een christen bent, maar ik gaf je het voordeel van de twijfel.
    Het was wel zo eerlijk geweest als je dit eerder had toegegeven, dan had ik geen energie gestoken in het geven van commentaar.
    De laatste tijd werd het wel duidelijk dat je christenen haat die wel in de Opname geloven.
    Gezien je extreme artikelen de van laatste tijd gaat het stevig bergafwaarts met je.

    ** Ik haat niemand, maar ik wil geen podium meer geven aan mensen die misleidende sprookjes op mijn site proberen te verspreiden. – X. **

  28. Het feit dat de Bijbel NOOIT is ontkracht in de wetenschap ( satan zou niets liever doen dan het Woord van God ontkrachten ) is voor mij een duidelijke overtuiging dat schijnbaar de Bijbel accuraat is.
    We zullen het hier nooit over eens worden, hoeft ook niet .

    Ik heb het niet over dat er niets goed instaat in de Bijbel : Ik heb het erover dat als je kan bewijzen dat 1 aspect in de Bijbel 100% zeker niet klopt dat je dan het hele christelijke geloof in twijfel kan trekken omdat de Bijbel dan schijnbaar niet klopt !
    Dat was mijn argument

  29. Het is gewoon heel simpel en er zit een diepe wetmatigheid achter. Hoe meer je bereidt bent de gehechtheid aan je eigen verhaal en percepties van je werkelijkheid los te laten hoe meer je bewust kan worden van een diepere waarachtigheid.

  30. Hoi Xander,

    Fantastisch artikel heb je geschreven, misschien wel een van de belangrijkste tot nu toe!
    Ik kan mij er volledig in vinden en heb veel respect voor de weg die je hebt bewandeld.

    Zelf zou ik het heel fijn vinden als je meer van dit soort artikelen zou willen schrijven, zodat mensen de valkuilen van de kerk en de valse geschriften kunnen herkennen/verder over leren?

    Dank je wel nogmaals!

    ** Graag gedaan, en je verzoek neem ik serieus in overweging. – X. **

  31. Beste Xander,

    Fijn dat jij zo goed kan bewoorden wat ikzelf allang onder de oppervlakte voelde en dacht.
    Als een God goedheid, liefde en vrede is, waarom moeten die zich dan bedienen van angst, haat en eeuwige verdoemenis?
    Dat spreekt het bestaan van die god direct tegen.

    ** Perfect samengevat. -X. **

  32. Je verhaal is zeer herkenbaar. Ik kom van dezelfde achtergrond. Vanaf mijn twinstigste levensjaar op onderzoek uit gegaan. Alle religie’s bestudeerd. Boeddhist geworden. Op mijn 50stigste verliefd geworden op de inhoud van de “Saints” (2018) uit de Russisch Orthodoxe Kerk.

    Voor mij is dit een mystieke verlichtingsweg waar ik veel uithaal. Het gaat in deze teksten om de oproep tot zelfinzicht. De wet van oorzaak en gevolg. De oproep om het oude los te laten waarin je gevangen lijkt te zitten. Naar binnen keren in plaats van continue de focus op de “buitenwereld”.

    Dit artikel vind ik het beste wat je ooit geschreven hebt, zo authentiek. Ik herken de bronnen. Iedereen die gaat spitten en graven ontdekt deze waarheden die je beschrijft.

    Dit is mijn geloof/inzicht nu, dat we Christus moeten opgraven in onze eigen ziel. Ik heb Hem gewond en dood gemaakt in mijn binnenste en ik moet Hem opnieuw levend maken in mijzelf.

    De YungDrungBon (Dzogchen) noemt dat: “Teruggaan naar pure oorspronkelijke staat”. Terug naar je Boeddha-natuur, terug naar dat ongerepte bewustzijn in jezelf, voorbij alle twee-voudigheid, alle oordelen, alle concepten en ideeën loslaten. Alsof je een nieuw land betreedt, de eerste voetstappen zet, fris en nieuw. Het oude is voorbij. Wederopstanding. Een weg van zelfgenezing en bevrijding.

  33. Beste Xander,

    we hebben een redelijk vergelijkbare achtergrond als ik het zo zie, van streng reformatorisch via evangelisch naar “individueel”.

    Als God puur goedheid is en als er een hemel is – wat ik allebei geloof – dan kan Hij niet anders dan die hemel puur houden, en is er dus geen toegang mogelijk voor mensen die met kwade bedoelingen de hemel binnen willen komen. Anders tast het die puurheid aan en wordt de hemel zoals de aarde nu is.

    Dus er is een soort van selectie mechanisme. Hoe dat er precies uit ziet, geen idee en ik denk dat er veel meer mensen die die selectie komen dan je op het eerste gezicht dit verwachten. Ik ben er van overtuigd dat het heel anders in elkaar zit dan religie veronderstelt en de omkeer/bekering het cruciale moment is. Religieus gebaseerde goede werken om binnen te komen zijn het niet, we kunnen die toegang niet verdienen door genoeg “karma” te verzamelen.

    Ik vind het YouTube kanaal van Randy Kay in dezen erg goed, bestaat voornamelijk uit getuigenissen van mensen die een after-life ervaring hebben gehad. Wellicht hebben meer mensen daar wat aan, vandaar dat ik het hier wil delen. Zowel hemel als hel komen daar aan de orde.

    Kudos voor het artikel en de openheid daarin en de discussie die je daarmee opstart!

  34. Prima, prima stuk, Xander.
    Mocht je tijd vinden,
    lees dan eens het boek van Nicolaï Berdjajew : Vrijheid en Geest,
    waarin de bron van de Vrijheid en het Kwaad wordt behandeld.
    Vrijheid en Kwaad zijn niet aanwezig in God.
    En buiten God is Niets.
    En toch zit de schepping vol met Vrijheid en Kwaad,
    want zonder Vrijheid zouden we automaten zijn
    en zonder Kwaad zouden we er nooit achter komen
    hoe goed God is.
    Putin is een liefhebber van de boeken van Nicolaï Berdjajew…

  35. Hoi Xander,
    Idd geen externe wetten meer die we zelf moeten zien te houden, maar de wet van Jezus IN de mens, dankzij een nieuwe Geest, namelijk de Geest van God, die ons in staat stelt te leven als Jezus. Dit is mogelijk dankzij Zijn offer, zijn afdeling naar ons beneden met kruiziging en daarna Zijn opstanding.
    Maar Xander, mbt de evangelien wil ik zeggen, ze zijn idd verschillend, maar m.i klopt dat precies. De strekking is namelijk altijd hetzelfde alleen de groepen/type mens aan wie de teksten geschreven zijn, zijn verschillend, aangepast op hen.
    matt evangelie bv: vooral voor mensen die gericht zijn op wetten en regels
    lukas evanglie bv: dezen doen alles half maar hebben spijt ( het kruikje van de vrouw die huilend aan Jezus voeten zit, breekt bv niet en de balsem is niet duur en echt)
    Johannes evangelie: dezen hebben in eerste instantie hun doel gemist; het licht is er altijd geweest, maar ze zijn niet genaderd. Toch hebbn ze op het laatste ogenblik nog een kans.
    Marcus: ze zijn van zichzelf zeer ijverig maar hebben pas laat de Geest van God omdat ze in eerste instantie alles zelf goed willen doen.
    De strekking, nl het reddingsverhaal is ongewijzig in alle evangelien, maar de omstandigheden van de mensen zijn anders. God spreekt de mensen in hun eigen taal en karakter aan.
    Verder ben ik helemaal met je eens; IEDEREEN moet (mag!) juist gered worden en er zal zwaar lijden over de aarde komen en alleen wie dan toch de wet van Jezus blijft volgen, dus wie blijft luisteren naar Zijn Stem en Zijn Geest, alleen die zullen daadwerkelijk gered worden.
    Juist vervolgingen en verdrukking zullen uitwijzen wie ‘het waard zijn..te ontkomen ‘(is de ontkoming aan MISLEIDING!).

  36. Hi Xander

    Mooi dat je zo openlijk uitkomt voor jouw geloof van dit moment.
    Ik volg je al vele jaren en ben erg blij met alle kennis die je gepubliceerd hebt. Dank daarvoor!

    Ik ben intussen opa en na heel veel lezen van kleins af aan, de bijbel van kaft tot kaft, de apocriefe boeken en meningen van mensen, ben ik tot de conclusie gekomen dat niemand weet hoe ‘het’ precies zit. Iedereen verdedigt slechts zijn eigen mening van dat moment en/of papagaait de mening van één of andere leider na.

    Het is meer een niet op te lossen puzzel van wel 15.000 stukjes of meer. We zijn allemaal aan puzzelen en de één is wat verder in het terugleggen van de puzzelstukjes en denkt dan al een beeld te zien van wat de oplossing is. Een ander is net de hoekjes en de randjes aan het elkaar aan het leggen. Sommigen houden niet van puzzelen en weer anderen fantaseren er maar wat op los om de rest af te troeven. Maar NIEMAND heeft een goed beeld.

  37. De felle reacties kunnen ook ontstaan doordat men zelf ten diepste ook onzeker is en bang een gedachtenstelsel te verliezen. Dat overkwam mij eens toen ik één zin van Multatuli las. M’n opgebouwde gedachtenstelsel zakte in één keer in elkaar. Dus vertrouwen op eigen gedachten is een labiele situatie. Een geschiedenis echter kan niet meer veranderd worden, behalve als je de getuigenissen gaat betwijfelen.
    Maar we zijn hier te gast, dat is helemaal waar.

  38. Volgens mij moet je niet te veel naar het ‘grondpersoneel’ kijken, want dan kun je inderdaad ontmoedigd raken. Dan ontstaat gemakkelijk een sfeer van verwensingen, het smijten met bijbelteksten en een soort hoogmoed waarbij men denkt namens God te spreken.
    Al die kritiek op de bijbelse geschriften bestaat al erg lang, maar is toch weinig overtuigend.
    Dan zie ik liever de redeneringen van b.v. C. S. Lewis.
    Maar goed. Jammer dat er kennelijk afstand wordt gedaan van de uniciteit van Christus (de hele basis van het evangelie) en dan blijft er weinig meer over dan een soort algemene leefregel: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
    Een prima leefregel natuurlijk, maar daar hebben we de bijbel niet speciaal voor nodig. Een karig dieet zou ik zeggen. Daar laat ik het bij. Anonieme “discussies” via social media en blogs e.d. blijken nogal zinloos.

  39. Beste Xander,

    N.a.v. jou relaas over christendom en zeker ook het “gladstrijken” van bijbelteksten door de eeuwen heen, kan ik de mensen hier attenderen op de documentaire
    “Proving God” van National Geographic Channel. Daar komt dit ook in voor namelijk. Ook dat koning van Engeland dit deed met de King James Bible versie bijvoorbeeld. We zullen dus nooit weten wat er écht compleet in de bijbel heeft gestaan. The book of Enoch is ook een deel wat er bewust uitgehaald is.

  40. God save us from religion.

    Dat is in de kern je betoog waar ik het hartgrondig mee eens ben.
    Zo lang je in een kerk alleen mag geloven in plaats van het gepresenteerde geloof mag betwijfelen, bekritiseren of relativeren is de kerk een no go zone voor mij geworden.

    Als je alleen al ziet waar vele kerkleiders zich in deze tijd door laten leiden (dat is de politiek correcte mening) dan hebben ze geen bestaanswaarde meer. Ze leiden ons naar onze ondergang in plaats van naar het leven.

    Een ieder die eigen onderzoek doet, zonder de ballast van wat je ooit geleerd is, kan niet anders dan erkennen dan dat de leer “Jezus is voor onze zonden gestorven aan het kruis” totale onzin is. Daarvoor ben je zelfs geen apochriefe boeken of Nag Hammadi geschriften voor nodig, hoewel wel nuttig om bevestigd te worden in juiste interpretatie van de Bijbel.

    Wat mij betreft zou het een goede zaak zijn als de kerken zich zelf opheffen.

    1. Hi Xander

      Dit resoneert exact met mijn bevindingen en ervaringen!!
      Super goed beschreven, blijf ten alle tijden dicht bij jezelf en ga zo door!

  41. Hoi xander
    Ik kan mij hier goed in vinden, ik reageer eigenlijk nooit maar lees de site al vele jaren.
    Sinds een aantal jaren heb ook ikzelf mij afgekeerd van diverse dogma’s die verkondigt worden in Pinkster / Evangelische gemeenten ( ik ben daar in opgeroeid) en vele dingen kloppen totaal niet.
    Christus ( Jehova) ik ben niet van de Jehova getuigen, is voor mij mijn redder maar er is te veel bijgekomen wat zoals jezelf al zegt een gevangenis vormt.
    Ik blijf je artikelen lezen, en ben blij met je openheid.
    Gr Geert Jsn

    1. Goedendag .Ik zocht een contact link en kon die niet vinden, dus klikte ik op reactie .
      Ik heb een filmpje die op jou site past, en laat het nou ook passen op de rekties van Geert Jan en de Laatste Batavier.dit filmpje is gemaakt van een maakster die door de ogen van de Schepper keek. dit filmje heet: Divine Image destroyed door Christine Beadsworth.op rumble https://rumble.com/vslpc6-divine-image-destroyed. achter deze link hoort nog html .
      het antwoord van mijn kant aan de batavier : de bijbel is gekaapt er klopt niets van . als je naar Rome gaat kom je misschien het beeld van baal tegen, dat zou genoeg moeten zeggen. en de leer van Christus is een open leer, geen dogma,s . De Katharen zijn daar een goede voorbeeld van. en door de prik manie van nu zullen de Christenen in een hoek gedrukt worden wereld wijd, met vele andere wakkeren. bekijk het filmpje dan snap je wat ik bedoel .
      dit is de eerste keer op deze site voor mij, ik ga nog lang rondneuzen.
      met vriendelijk groet Hilbert

  42. Geachte Xander,

    Deze andere manier van modereren en jouw uitleg daarbij kan ik ’n beetje vergelijke met het opschudden en luchten van beddengoed.
    Reeds enkele jaren volg ik de site waarbij ik zo nu en dan een reactie plaatste.
    Echter, het begon mij steeds meer op te vallen dat, ongeacht het artikel onderwerp, steeds meer reacties verschenen m.b.t. religie.In het bijzonder bijbel teksten/geschriften.
    Uiteindelijk was het lezen van deze reacties voor mij niet zinvol omdat het nagenoeg geen toegevoegde waarde had t.a.v. het oorspronkelijke artikel onderwerp.

    De geplaatste artikelen krijgen wel nog steeds mijn aandacht, ongeacht de onderwerpen.
    Ik hoop dat de religieuze reacties een stuk minder zullen worden en meer on topic zullen zijn.
    Voor jouw uitleg, intenties en moeite om ons te informeren, Mijn respect en hartelijke dank.
    Ik kijk uit naar jouw volgende artikelen.

  43. Volledig open kaart spelen over zo’n gevoelig onderwerp als religie in een wereld en op een website waar zoveel mensen komen en een mening hebben. Yes! Direct het hele artikel gelezen. Mooi Xander. Herkenbaar ook. Niet om de gelovigen te overtuigen, maar gewoon om jezelf te duiden. Wanneer een ander daar iets mee kan, prima, maar iedereen mag het zelf weten. Op het moment dat een gelovige (in wat dan ook, want bijvoorbeeld ook de wetenschap is tenslotte maar een geloof) durft te twijfelen, ontstaat een ‘godsvonk’ zodat het bewustzijn rechtstreeks kan tappen uit de bron van dit universum. Dan kan het bewustzijn groeien, de mens verder loskomen uit de conditionering, loskomen van zijn reptieleninstincten en zoogdierenemoties. Inderdaad Jezus volgen door hetzelfde te doen, namelijk rechtstreeks zich te verbinden met de bron (zo je wilt God; of het eenheidsbewustzijn bla bla). Pure overgave aan het leven zelf. Dan vindt de mens zich zelf en weet wat liefde werkelijk is. Ieder mens kan dit doen en als genoeg dat doen zal de soort zich als geheel transformeren. Dat is evolutie, het plan dat zich ontvouwt, zodra de soort daar klaar voor is, het plan van de bron. Ieder mens gaat daar dan in mee, of die wil of niet. Alsof wij ook maar iets te controleren hebben, lol.

  44. Xander,

    In je verhaal van Pasen zitten rake aspecten bij ( Zeker de zgn. “Christelijke houding van kerken ” maar ook van sommige “gelovigen ” ) maar als ik je goed begrijp, ga je dus beweren dat de Bijbel niet klopt/deels niet klopt.
    Interessant, mijn persoonlijke mening is als je de Bijbel op 1 punt kan ontkrachten dan kun je de Bijbel in het vuur gooien/verbranden.

    ** Waarom? Ik kan hele artikelen wijden aan wat er allemaal aantoonbaar mis is met de Bijbel. Ook staan er tal van tegenstrijdigheden in. Die zaken bewijzen op zich al dat de geschriften en brieven door mensen zijn geschreven. Dat wil echter niet zeggen dat er helemaal niets goeds in staat. – X. **

    MAAR de wetenschap, archeologie,geschiedenis, natuurkunde , biologie/plantkunde enz. hebben GEEN enkel punt naar voren kunnen brengen dat de Bijbel niet accuraat is in de afgelopen 2000 jaar, in tegenstelling de wetenschap BEWIJST de Bijbel juist .

    ** Daar valt het nodige op af te dingen. Zo zijn er enorm veel sporen en ruïnes gevonden van zeer oude hoogstaande beschavingen, die ver voor ‘Genesis’ op aarde leefden. – X. **

    Zelfs het accept dat de mensheid meer als 6000 jaar bestaat, kun je in twijfel trekken : Koolstoftheorie zegt : Mensheid bestaat 6000 jaar, klopt is niet bewezen maar is ook niet ontkracht ( Bijbel spreekt over 6000 jaar )

    Dus Here Jezus zegt : “Ik ben de weg/waarheid/leven , er is maar een weg ” , het lijkt mij dus dat dat waarheid is, voor mij persoonlijk wel

    ** Netjes verwoord, en goed dat je dat ‘persoonlijk’ erbij zet. Zo wordt aan andersdenkenden niets opgedrongen, en daar is het mij om te doen: Respect voor elkaar houden. -X. **

    Verder opnieuw respect voor je oprechtheid en ook fijne Paasdagen gewenst.

    PS Ik wilde nog een ding zeggen : Ik ervaar een enorme vrijheid in het Bijbelse geloven , klopt je moet de Bijbel wel lezen/kennen/bestuderen.
    Ik weet dat ik gerechtgevaardigd in Christus ben en dat ik daardoor geen angst voor de dood hoef te hebben .
    Mag ik het zo zeggen ?

    ** Wat mij betreft wel. Ik zie Jezus als de Christus, en dienst Geest-bewustzijn, nog steeds als van het grootste belang. Echter niet meer binnen een religieus systeem, maar te vinden voor alle mensen die bereid zijn naar binnen te keren en te ontwaken. -X. **

    1. Citaat X
      ** Wat mij betreft wel. Ik zie Jezus als de Christus, en dienst Geest-bewustzijn, nog steeds als van het grootste belang. Echter niet meer binnen een religieus systeem, maar te vinden voor alle mensen die bereid zijn naar binnen te keren en te ontwaken. -X. **

      Beste X, ik lees hier al jaren mee, en soms reageer ik zoals nu.
      Mijn eerste reactie was, dat u flink van het pad af bent.
      Maar ik zal het respectvoller proberen de beredeneren, aller eerst heb ik diep medelijden met alle die geknecht zijn geweest door allerlei kerken en christelijke sektes, daar om wil ik begrijp hoe u verandering is ontstaan, omdat u gezocht hebt in de GEBOUWEN VAN STEEN. naar antwoorden.
      Maar de waarheid van de bijbel behoort in ons hart te leven, de geestelijke tempel van God met Christus als hoofd van dat lichaam.

      Dat u deze weg bent opgeslagen is uw goed recht.
      Maar ik noem het wel een antichristelijke weg.
      Zeker als u ontkent welk offer God/JHWH voor de mensheid heeft gebracht.

      Johannes 3:16, 17

      Typisch is, dat u nog wel in de eindtijd gelooft ??

      Mvg Sophia.

  45. Beste Xander

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik even bij moet komen van de schrik. Dat u de moderator en de siteregels als excuus noemt vind ik zwak. Xandernieuws is uw site en u heeft alle recht om te doen wat u ermee wilt doen. Maar wat u ook doet, u bent als enige verantwoordelijk voor de inhoud. Inclusief de reacties van de mensen. Inclusief het (verwijderen van het) geloofsforum.

    Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of Xandernieuws wel of geen Christelijke site is. Ik vind de meeste onderwerpen heel interessant (zo niet, negeer ik ze). In hoeverre ik het eens ben met de inhoud van het Paasbericht laat ik in het midden. Ik geloof, maar ik ga daarbij vooral op mijn gevoel af en niet op kennis uit de Bijbel of vanuit een geloofsgemeenschap.

    Er zijn twee dingen die mij hebben geraakt. Ten eerste zegt u dat u het Paas bericht heeft geschreven voor uw trouwe reageerders, waarvan blijkbaar vele gelovigen. Uit uw schrijven maak ik echter absoluut niet op dat u respect heeft voor hun zienswijze. Integendeel, alleen al de eerste zin, waarin u ‘Jezus Christus’ tussen aanhalingstekens schrijft, vind ik persoonlijk uitermate respectloos richting gelovigen op uw site.

    ** Ik heb dat in het artikel uitgelegd. De naam ‘Jezus’ was in de eerste drie eeuwen niet bekend in de gemeenten, en werd pas door de Roomse Kerk ingevoerd. Daarnaast zijn er allerlei verschillende ‘Jezussen’ in omloop in het christendom. – X. **

    U schrijft: “In Matteüs 25 staan daarnaast drie cruciale principes die bepalen in wat voor staat uw geest/ziel – ongeacht wat voor levensovertuiging u ook heeft – zal voortleven: ‘het hebben van voldoende Licht, het ten goede inzetten van de talenten en capaciteiten die u heeft en het zorgen voor uw naaste hulpbehoeftige medemens’. 

    Indien u het geloofsforum pas had verwijderd ná uw Paasbericht (zodat niet alleen duidelijk zou zijn dát u het geloofsforum ging verwijderen, maar ook waarom) zou u blijk hebben gegeven van iemand die zorgt voor zijn naaste hulpbehoeftige medemens. Maar dat is mijn mening.

    ** Dat mag. Ik heb dit echter met de kerst al eens eerder gedaan, en daarna de mensen toch nog een kans gegeven. – X. **

    Met Xandernieuws zet uw talenten en capaciteiten in ten goede, maar iemand die in zijn bericht de volgende woorden schrijft: “afkeer”, “hoe ziek kun je zijn”, “door mij inmiddels verafschuwde”, “onthutsende hypocriete religieuze fake wereld”, “Nog veel pijnlijker was” komt op mij niet over als iemand die voldoende Licht heeft. 

    ** Ook daar mag u van mening over verschillen met mij. Dat doet u op een nette manier, en dat waardeer ik. – X. **

    1. @Nicole
      “Xandernieuws is uw site en u heeft alle recht om te doen wat u ermee wilt doen. Maar wat u ook doet, u bent als enige verantwoordelijk voor de inhoud. Inclusief de reacties van de mensen..”

      Pardon? Xander is helemaal niet verantwoordelijk voor “reacties van de mensen”! Waar haal je dat? Jij alleen bent verantwoordelijk voor wat jij schrijft, dat kun je Xander niet in de schoenen schuiven, hij geeft jou enkel de mogelijkheid om vrij je mening te kunnen uiten maar over wát jij zegt, daar heeft Xander helemaal niks mee te maken.
      En jouw betoog komt op mij over als iemand die blind in een religieus keurslijf in het donker al jaren in een cirkel rondstommelt op zoek naar een Lichtpuntje terwijl je brandende kaarsen meedraagt maar het Licht niet ziet.

      @Xander: uw Paasbericht getuigt van een groeiende, spirituele bewustwording in tegenstelling tot de angstige, onwetende gelovigen die nog steeds gevangen zitten in het keurslijf van de christelijke doctrine die hen voorschrijft hoe ze moeten leven, wat ze mogen zeggen en wat niet en met een bekeringsdrift waarop missionarissen jaloers zouden geweest zijn.
      Een stagnatie in geestelijke groei en de menselijke evolutie.
      In opperste verbijstering verneem ik dat zelfs kinderen nog in 2022 wordt wijsgemaakt dat zij superieur zouden zijn aan andere mensen, blinde ongelovigen zelfs, door hun religieuze “geloof”/waan dat JC fysiek in menselijke gedaante zou kunnen afdalen om al het leed, gedaan en veroorzaakt door de Méns, te komen rechtbreien of, godbetert, zelfs en alleen brave en gehoorzame christenen zou komen “redden”.
      Alsof JC hoogstpersoonlijk verantwoordelijk zou zijn of invloed zou kunnen hebben op elk wangedrag en elke misdaad dat ieder van de bijna 8 miljard mensen door hun vrije Wil zou kunnen plegen.
      Een hallucinante en achterhaalde gedachtenkronkel in de 21ste eeuw.
      Roeptoeteren over liefde voor je naaste maar dan die naaste doodslaan met regeltjes uit een leugenboekje van het vaticaan omdat de regeltjes niet naar de goesting van de superieur gewaande moraalridders worden gevolgd.
      Het maakt helemaal niet uit wát je gelooft maar hoe je je medemens behandelt: in woord én vooral in daad zoals je zelf behandeld wil worden en hoe JC het je voordeed. Leven naar Zijn Voorbeeld.
      De “verlossing” komt voor elk Mens zelf door groeiende bewustwording, niet als beloning voor slaafse gehoorzaamheid uit angst voor hel en verdoemenis uit verdraaide, valse geschriften van perverse, clerikale pedofielen.

      ** Zeer bedankt voor je steunbetuiging, en tegelijkertijd ook voor die van vele andere, waar ik helaas niet individueel op kan reageren. Deze open, niet veroordelende houding naar andere mensen, waar het de afgelopen jaren zo ontzettend aan ontbroken heeft, is waar ik graag meer van zie, omdat ook ik ervan overtuigd ben geraakt dat de echte God – inderdaad, niet die van het Vaticaan / het systeemchristendom – ook zo naar alle mensen kijkt. – X. **

  46. @ Xander
    ‘Pasen: Is Xandernieuws nu wel of geen christelijke site?’

    Geweldige tekst over de valse op angst gebaseerde religies!

    1. Ik had nooit verwacht, na de bekendmaking gelezen te hebben, dat Xander zelf
      zo weinig onderscheidingsvermogen zou hebben, terwijl zijn artikelen, zover ik ze las, toch heel eerlijk zijn of leken te zijn.
      Zou De Heere God niet bij machte geweest zijn Zijn Woord te bewaren en ervoor te waken dat hetgeen ons is overgeleverd uiterst betrouwbaar en nauwkeurig overgezet is naar De Bijbel zoals we die nu kennen, door Maarten Luther en King Jamestranslation en niet te vergeten J.N. Darby Vertaling (Elberfelder vertaling).
      Dan kunnen de Wickliff Bible vertalers wel stoppen, hoeveel jaaaaren werk heeft men om enkele delen te vertalen naar een onbekende taal. Men woont er eerst om de taal te leren enz. enz. enz.
      Als De Bijbel niet Gods Woord zou zijn, stop dan maar met alles en wacht het einde af… of leert u ook de Alverzoening?
      Wat ongelooflijk jammer, ik had het echt niet verwacht!

      1. De bron talen : Hebreeuws en Grieks zijn haast niet te vertalen in het Nederlands. Als men de Bijbel leest in de oorspronkelijke talen staan er vaak andere woorden dan in de vertalingen, waardoor een perikoop ook een hele andere betekenis krijgt. Het is ook correct dat er meer evangelie zijn dan de 4 die in de Bijbel opgenomen zijn. Een ander voorbeeld zijn de rollen van Qumran, de inhoud daarvan is zelfs niet geheel openbaar gemaakt. En niets daarvan, noch van andere geschriften of rollen die later gevonden zijn, is toegevoegd aan de Bijbel. God was er altijd… Hoe is dat mogelijk… Religie is geloof , je gelooft het of niet. Een ding weet ik wel; op de dag dat wij sterven is er redding en gaat men zijn oordeel tegemoet of er is niets. In dat laatste geval is religie een absolute leugen , misschien wel de beste in de hele historie van de mens. Hebreeuws en Grieks lezen kan helpen de teksten beter te begrijpen. Schokkend dit artikel? Welnee , ook dat is aan iemand persoonlijk om te geloven of niet. En dat zegt iemand die zeer behoudend en traditioneel is. En zelf gelooft wat er in de Bijbel staat. Maar onderzoeken en kritisch nadenken kan helpen om de visie die men heeft te verbreden. Maar dat is aan ieder persoonlijk. Dus artikel is schokkend , welnee voor mij niet. Eerder interessant om een visie naast mijn eigen visie te leggen en erover na te denken.

  47. RESPECT XANDER ik reageer nooit maar dit moest ik wel even zeggen. blijf bij je zelf dat is het belangrijkste en jammer dat je te laat hebt ingegrepen. Maar beter laat dan nooit en als je nu je koers wijzigt dat is aan jou. Als er leden zijn die je dan niet meer volgen dan zegt dat meer over hun dan over jou. Jou site jou rules!! Ik volg je site al lang en ik kom altijd voor het nieuw’s. Je nieuwsstukken worden telkens beter!! Keep up your work!!👍

  48. Beste Xander, een reactie op Pasen……heel herkenbaar. Hoop, dat mensen het begrijpen en nu meer over de inhoud willen praten/discussiëren/filosoferen. Iets wat echt aanvult en waarvan je kunt leren.
    Bedankt voor je uitleg.
    Tip voor mensen waarbij het nog niet zo duidelijk is, wat Xander bedoelt: lees bij wiki het woord waarheid en of filosofie.
    Dikke knuffel allemaal.

  49. Beste Xander, zojuist je uitvoerige artikel gelezen: Is Xandernieuws nu wel of geen christelijke site?” Zeer veel dank voor dit duidelijke verhaal en belichting van de huidige “christelijke” kerk en bijbel. Van ongeveer de helft was ik al min of meer op de hoogte maar met deze aanvulling wordt mij het nog veel duidelijker. Hoewel ik slechts “Nederlands Hervormd” met de “light” versie ben opgegroeid had ik wel vriendjes die oud gereformeerd waren en er zeker van waren dat zij in de hemel zouden komen en wij (de hervormden) niet. Ook al zaten we elke week in kerk. Na een huwelijk met een streng christelijk opgevoede vrouw heb ik; om “gedoe” te vermeiden mee gedaan met haar strengere geloof en was zelfs 4 jaar ouderling kerkvoogd / penningmeester. Dan gaf mij wel een behoorlijke (onthutsende) inkijk in het reilen en zeilen van de betreffende kerkgemeenschap en was niet bevorderlijk voor mijn vertrouwen in de bijbel, kerk en het personeel. Na de scheiding van mijn vrouw heb ik ook mijn kerklidmaatschap opgezegd en voel mij daar prima bij. In de bijbel worden mijn inziens wel een aantal nuttige leefregels en voorbeeld situaties uitgelegd. Maar precies zoals je schrijft hebben bij de diverse concilies zoveel handjeklap en manipulaties plaatsgevonden dat een eventuele “Goddelijke” boodschap zo verwaterd is dat die lastig terug te vinden is. Al jaren volg ik je artikelen met veel interesse en hoop dat je in deze donkere tijden dit blijft doen. Bij meerdere (Alternatieve) nieuwssites wordt weinig of niet gemodereerd wat soms tot ordinaire scheldpartijen leidt. Diep treurig. Nogmaals; veel dank en veel succes met je werk.

  50. Xander, mijn reactie:

    Uitvoerig jouw artikeltje “Pasen 17/4/’22 ” gelezen.
    Herkenbaar ook!
    Hervormd van huis uit.
    Na jarenlang in de pinksterbeweging gezeten te hebben – in het land der blinden is eenoog Koning- toch maar besloten Theologie te gaan studeren.
    Ik kan me vinden in jouw “openbaring” d.w.z. jouw ‘coming out’ . Schokkend zal het zijn voor refo’s / fundamentalisten etc maar niet voor mij.
    Als 73 jarige heb ik veel wetticisme gezien, de 3 monotheistische godsdiensten stikken daarvan, om maar te zwijgen van Christofascisme.
    De secte van Rome heeft een Paus en het Protestantisme ( heeft vele Pausen..) zet een mijter op elke bijbeltekst.
    Zoals inderdaad de afschuwelijke valse leer van de Opname, van de Darbisten en Jezuieten!! Wat een leugens worden ( contra reformatie) er in deze kringen (Darbisten/Verg. van Gelovigen – open en godbetert gesloten broeders) .
    Ik ben aanhanger geworden van de 4e weg , de Amigo’s de Dios – vrijdenker dus.
    En verlost van al die religieuze rimram etc. Het voelt fantastisch.
    “De wereld is niet meer dan een glimlach waard ” , leerling van Lau Tse – van de Tao Te Tjing
    Het Tau dat genoemd kan worden is niet het ware Tau, zie het tetragram JHWH. De Paraatblijkende. Ik zal er zijn zoals Ik er zijn zal.

    Blijf doorgaan, en gij zult Spinoza eten….
    Steiner is mijn favoriet t.a.v. biol. dyn. land&tuinbouw!!
    Ik ondersteun U van harte, Xander!
    G’ds zegen op Uw Pelgrimstocht.
    Kennis is macht!

    Joost

  51. Vrijheid in Christus is een groot goed, verlies dat nooit. Respect voor jouw openhartig verhaal, je hebt zeker een aantal rake punten. In Hem verbonden. Shalom.

  52. Het was al ruime tijd zichtbaar, Xander, dat uw schrijfwijze, beweringen, fantasieën niet (volledig) overeenkomen met de Bijbel en dan met name waar het gaat over de kernpunten.
    De verschillende reacties tonen dat er meer zijn met deze mening.
    U bent in ieder geval eerlijk dat XN niet een christelijke site is. U hebt gelijk dat dit in de siteregels al jaren staat, maar nu is het masker van schijn, waarvan u wist, er eindelijk helemaal af.
    U verwijt uzelf dat u niet eerder hebt ingegrepen.
    Dat is een terecht en ook ernstig verwijt dat u volledig zichzelf moet aanrekenen, niet anderen.

    U bent binnen verschillende kerken diep teleurgesteld, zo schrijft u.

    ** Dat woord gebruik ik nergens. Ik zou eerder schrijven dat ik me zwaar belazerd voelde. -X. **

    Dat heeft u al geestelijk zoekende mens kennelijk een diep trauma opgeleverd en scheefgroei in uw zoektocht en daaruit voortvloeiend uw geestelijke leven.

    ** Dan heeft u mijn verhaal niet goed begrepen. Het heeft juist mijn ogen geopend. – X. **

    Tot slot wijs ik u er op, dat Jezus Christus, zoals die in de Statenvertaling 1637 en andere betrouwbare vertalingen wordt voorgesteld,

    ** ‘Betrouwbare vertalingen’ bestaan niet, zeker niet de Statenvertaling. De Bijbel is aantoonbaar ontelbare keren aangepast, veranderd en gemanipuleerd om de verzinsels van het Vaticaan in stand te houden. Maar geloof wat u wilt geloven. – X. **

    uw enige Weg tot redding en eeuwig behoud is.
    In alle andere gevallen zult u voor eeuwig jammerlijk omkomen.

    In liefde voor u,
    Pieter van Breugel.

    ** ‘Jammerlijk omkomen’ gevolgd door ‘liefde’. Case in point.- X. **

  53. Toch komt er op 1e Paaadag vanuit Duitsland ook goed nieuws. Na vier maanden te hebben gedebatteerd verwierp de Bundestag-het federale parlement van Duitsland – vaccinatieplicht tegen het Wuhan-coronavirus (COVID-19).

    https://pandemic.news/2022-04-15-german-parliament-rejects-proposed-covid-vaccine-mandate.html

    Iets minder goed nieuws is dat Dr. Bryan Ardis nu op de dodenlijst staat van Big Pharma voor publicatie van verwoestende gegevens over het Covid-19 virus en de ‘vaccins’ (biowapens).

    Heeft deze man geen recht op politiebescherming? En waarom wordt remdesivir nog steeds in Nederlandse ziekenhuizen  voorgeschreven aan Covid-19 patienten?

    https://www.apotheek.nl/klachten-ziektes/covid-19-corona#welke-medicijnen-worden-gebruikt-bij-covid-19-(corona)

    https://www.brighteon.com/7b8992d0-8b0d-42f0-9494-5659b8f37116

    1. jeetje ik volg deze site nog maar sinds een half jaar.
      ook heb ik nooit veel onderzoek gedaan naar het geloof.
      wel financieel en complotten.
      hoe is het mogelijk dat ik ongeveer hetzelfde als xander denk in zijn paasboodschap…
      ik geloof al heel lang dat alle geloven verdraait zijn in der loop de tijd…
      ik vergelijk het altijd met het fluisterspel onder kinderen.

    2. Tot ziens, Xander. Nog nooit gereageerd, maar al wel sinds 2010 dagelijkse lezer. Regelmatig de wenkbrauwen gefronst. Nu ben ik er wel een beetje klaar mee. Ga nog een jaartje zo verder en we kunnen hier helende kristallen kopen. Jammer, maar ben wel een beetje klaar met je stuiptrekkingen te lezen, trek de stekker er maar uit. Velen zullen volgen.

      1. Ha! Zefanja, oudtestamentische profeet! U komt echt als closed-minded over, en dat was ik ook wel jaren geleden. De waarheid komt langzaam bovendrijven door het lezen van vele artikelen, boeken en het beluisteren van interviews met breed belezen mensen. Nieuwe inzichten toelaten zonder dat je door de bliksem getroffen wordt, is de kunst. En ja, kristallen helen echt.

      2. Beste Xander, ik lees ook al jaren je werk met een frons op mijn hoofd en voor mij hoef je de stekker er niet uit te halen. Juist bedankt voor je starre kop en andersom denken. Dat lukt mij niet zelf. Ik bepaal vervolgens zelf wel wat ik van iedereen aan neem, da’s namelijk mijn eigen verantwoordelijkheid. Blijf jij vooral doorgaan!
        Als laatst, jou conclusie over ‘het geloof’; Jij ziet denk ik de kern. En als sommige kerk clubs daar een strakke vorm van willen bakken, succes! Maar wie aanstoot heeft aan deze kern omdat het niet past in hun vorm, die heeft flink wat zijstappen gemaakt in een zelf bedachte richting.
        Wees gezegend!

      3. Tot ziens, Xander,

        Sluit me aan bij de woorden van Zefanja.
        Het is me de laatste tijd meer en meer opgevallen dat het over bewustzijn en dergelijke gaat.
        En verder , na het lezen van alle reactie vind ik het wel welletjes.
        Het is uw site, doe ermee wat je wilt, maar laat anderen aub in hun waarde ook al delen ze uw zienswijze niet.

  54. ‘Ergste vorm van kindermisbruik aangetroffen op laptop Hunter Biden, president Biden gaat aftreden’

    https://www.ninefornews.nl/ergste-vorm-van-kindermisbruik-aangetroffen-op-laptop-hunter-biden-president-biden-gaat-aftreden/

    Ondernemer en oprichter van hostingbedrijf Megaupload Kim Schmitz, beter bekend als Kim Dotcom, zegt samen te werken met een team dat de laptop van Hunter Biden, de zoon van president Joe Biden, op dit moment analyseert. Volgens Kim zijn alle gegevens in handen van WikiLeaks en worden ze binnenkort naar buiten gebracht.
    Kim zei dat Hunter in de gevangenis gaat belanden en dat Joe Biden gaat aftreden. Hij is van plan de mediabedrijven te ontmaskeren die maanden geleden een kopie hebben gekregen, maar er niets mee hebben gedaan.

  55. Goede achtergrondinformatie over de situatie in Oekraïne: https://www.sott.net/article/466340-Retired-Swiss-Military-Intelligence-Officer-Is-it-Possible-to-Actually-Know-What-Has-Been-And-is-Going-on-in-Ukraine
    De schtijver is een oud-kolonel van de Zwitserse veiligheidsdienst die o.a. getraind werd de veiligheidsdiensten van de USA en het VK. Actief geweest in diverse NATO operaties en heeft contacten gehad met zowel OekraÏne als Rusland.
    Iemand die dus wéét waarover hij praat (dit i.t.t. menig journalist).

    Het komt erop neer dat ‘het westen’ niets heeft gedaan om het negeren van de Minskovereenkomsten door de Oekraïense regering, te verhinderen. Sterker: het westen heeft steeds olie op het vuur gegooid in de interne strijd tegen de Donbass republieken.
    Die republieken wilden geen onafhankelijkheid, maar meer autonomie binnen Oekraïne. De Russische taal diende te gelden als officiële taal (net als bij Vlaanderen en Wallonië, of bij de 4 talen van Zwitserland).
    Oekraïne begon echter de burgers van de Donbass met militaire middelen te bestrijden. Omdat het Oekraïense leger vrij zwak is (veel dienstweigeraars en deserterenden), wordt het geholpen door talrijke para-militaire groeperingen waarvan sommige nazistisch (Azovregiment). Deze groeperingen zijn agressief en wreed en storen zich niet aan internationaal oorlogsrecht. Zij werden ook bewapend vanuit het westen!

    Volgens internationale rapporten vocht het Russische leger niet mee in de Donbass. Het was een interne kwestie volgens Putin. Nato-landen waren echter op grote schaal aan het oefenen langs de Russische grenzen en trainden en bevoorraden die para-militaire groepen die huishielden in de Donbass. Vele burgers zijn gedood door die interne strijd.
    Zelensky had plannen gemaakt om De Krim terug te veroveren.
    Rusland kon niet langer alleen maar toekijken.
    Het land wil geen verovering van Oekraïne, maar een einde aan oorlog tegen de Donbassrepublieken. Volgens de schrijver heeft Rusland zijn doelen al grotendeels bereikt.

    Maar het westen blijft provoceren (uitbreiding NATO) en wil zelfs de economische vernietiging van Rusland. Het westen is zijn morele kompas helemaal kwijt. En weer krijgt de gewone burger vooral eenzijdig nieuws: ‘Het westen’ = goed, Rusland = slecht en Oekraïne is onschuldig. Wat een belachelijke versimpeling van de geschiedenis m.b.t. de Donbass.

  56. Coronaspoedwet dreigt te sneuvelen in Eerste Kamer: ‘Het zal tijd worden!’

    https://www.ninefornews.nl/coronaspoedwet-dreigt-te-sneuvelen-in-eerste-kamer-het-zal-tijd-worden/

    De coronawet, die nu nog een mondkapjesplicht en coronapas regelt, dreigt te stranden in de Eerste Kamer. Als de wet wordt weggestemd, zit het kabinet zonder juridische basis voor allerlei coronaregels.

    “In de Eerste Kamer heeft Ernst Kuipers een probleem,” zegt een bron binnen de coalitie tegen de media. De zorgminister beraadt zich op een ‘tussenwet’.

    “Zulke grove inperking van grondrechten mag niet gaan wennen. Wat niet nodig is, moet ook niet in de wet komen,” reageerde Tweede Kamerlid Lisa Westerveld (GroenLinks).

  57. Op de 1 ste plaats morgen op de Dam Amsterdam ( 18-4-) protestdem. TEGEN de Great Reset , iedereen is welkom !!
    Verzamelen om 12.00

    Ik heb aantal reacties op mijn schrijven gehad van enkele stukjes, reageer wat laat want was op vakantie in Nederland ( Buitenland mag ik niet van WHO,EU,enz )
    Dat is allemaal goed , het kan zijn dat ik soms wat scherp reageer, als dat zo overkomt mijn excuses daarvoor MAAR ik heb soms wel het gevoel dat ik vind dat ik moet reageren omdat ik vind dat ik de mensen moet waarschuwen voor, in mijn ogen, een gevaarlijke leer
    Alleen de Bijbel is 100 % waarheid, heeft zichzelf bewezen.

    Laat er geen misverstand zijn , heb enorm veel respect voor Moderator , ben het niet in alles met hem eens maar dat kan geen kwaad , je houdt elkander scherp.
    Ik wil ook afstand nemen van meningen over Moderator die denigrerend/beledigend zijn .
    Als jij met respect behandeld wordt dan moet je Moderator ook met respect behandelen , het is nooit en te nimmer fout
    om het niet met elkaar eens re zijn maar met respect blijven behandelen.
    Ik moest dit even kwijt

  58. Sorry, dit past niet bij het onderwerp. Onderstaand berichtje komt uit Rusland.

    Haat verspreid zich als een virus over de wereld en daar is maar 1 oplossing voor: geef het goede voorbeeld, laat mensen zien dat ze zijn voorgelogen, laat de Waarheid zien, laat het Licht zien:

    “We zijn één volk. Oekraïense jongens raken bij ons gewond, wij helpen ze. Dit is goed. Dit zijn onze broeders, die door de wil van een dwaas toeval aan de andere kant zijn beland. Ze werden gedwongen. Ze zijn al acht jaar gehersenspoeld. Ze haten nu misschien Rusland, maar het feit dat Russische soldaten hen goed behandelen, opent hun ogen. Ze zien dat alles verre is van wat ze zeiden. Er wordt gewerkt aan het uitroeien van het virus van het fascisme uit de hersenen van de mensen”, zei Kopylov.

  59. In dit hele gebeuren is Israël in mijn visie de schuldige. Deze aftakking in de groep van het Joodse geloof moet zo snel mogelijk ingegrepen worden. Mozes had de opdracht van god om deze aftakking te verwijderen.

  60. ** Dank u voor uw keurige nadere uitleg. Echter, in hoeverre had uw bijdrage iets te maken met de inhoud van een van de artikelen? Het is niet de bedoeling dat ieder topic wordt aangegrepen om een persoonlijke (geloofs)overtuiging naar voren te brengen. Daar is deze site nooit voor bedoeld. – X. **

    En al sinds 2008 staat deze site bij vrijwel iedereen iedereen bekend als een Christelijke site en zeker bij de velen die hier regelmatig schrijven. Het is ook niet voor niks dat u nu pas komt met de mededeling dat deze site daar nooit voor bedoeld is, 14 jaar later misschien in uw gedachten niet maar in de praktijk voor vrijwel iedereen wel.

    ** Desondanks staan de siteregels er al heel lang op. Maar u heeft in één ding gelijk, namelijk dat die indruk wel is gewekt door mijn vorige moderator, die ik te goeder trouw ben geweest en die dit jarenlang tegen mijn uitdrukkelijk wens in heeft toegelaten. Ik had inderdaad veel eerder moeten ingrijpen. – X. **

    En het is ook niet zo dat ieder topic wordt aangegrepen om een geloofsovertuiging naar voren te brengen maar door de erg onhandige procedure om een bijdrage te leveren door ‘klik hier’ om op het forum te komen wordt in de praktijk al gauw elke ‘klik hier’ knop opgezocht om op het forum te komen en bovendien was het door u verwijderde schrijven een RELEVANTE reactie op het artikel waarin u reclame maakt voor Helma Broekman met onder andere de opmerking: …..want als u beetje een open minded bent en niet vastzit in uw oude vertrouwde denkbeelden….dat is de tweede keer dat u zulke terminologie bezigt waarin natuurlijk een onderhuids verwijt ligt richting de behoudende Christenheid. En dan heet het dat niet ieder topic mag worden aangegrepen om een persoonlijk geloofsovertuiging naar voren te brengen?

    Sinds u zelf modereert geachte Xander lezen we hier kritische opmerkingen over de koers die er nu wordt gevaren en van een verklarende uitleg die is beloofd is nog niets gezien.

    ** Die is bijna klaar er komt vanavond nog op de site. – X. **

    En hoeveel reacties u gewoonweg NIET plaatst weet u zelf het beste!

    ** Dat recht heb ik. Het is mijn site en het staat duidelijk in de siteregels. – X **

    Een van uw reacties op een forumlid doet mij sterk denken aan de pot en de ketel:

    ** Voor wat u de waarheid acht, bedoelt u. Uw begrip van de waarheid is in uw eigen ogen dus zo zuiver, dat u de rest stekeblind noemt. Daar bestaat een term voor: sektarisch denken. Daar is op deze site geen plaats (meer) voor. -X. **

    Nou het nieuwe modereren 2.0 is begonnen…let vooral op het woordje MEER!

    ** Er zijn her en der wat raakvlakken met het hindoeïsme, maar ook met andere religies (ook Jezus wordt er in genoemd).

    Kan geheel instemmen met Pier:

    Pier schreef:
    15/04/2022 om 10:37 am
    Xander, je raadt nu je lezers boeken aan die hun wortels hebben in het Hindoeïsme. Daarmee ben je wat mij betreft over een grens gegaan waardoor ik moet zeggen: “hier scheiden onze wegen.”

    Dit was mijn laatste reactie. Aan allen waarmee ik dit reactieforum tot mijn genoegen heb gedeeld: het ga jullie goed. Behoud het geloof in onze Heiland, Jezus Christus!

    Groet,
    Pier

    inderdaad dit is geen Christelijke site MEER!

    Zo triest!

  61. Al Vader, Al Moeder, de Christus vonk, astrale velden, kosmische energie, buitenaardse ontmoetingen, Rudolf Steiner, esoterische wetenschap, ashaka energie.
    En ik moet bereid zijn over mijn. theologische muren heen te kijken LOL?

    Onze lieve Esther en Muggenzifter, Nuchter en Waakzaam, Ben en vele anderen en in het verleden Ramshoorn, Wachter, ja zelfs Zilvermeeuw…allemaal geschoffeerd door u! Mensen die met veel liefde en veel aandacht goede artikelen schrijven worden gecensureerd, of het wordt überhaupt niet geplaatst…wat voor geest is er in jou gevaren Xander?

    En waar blijft je verklarende uitleg eigenlijk:

    * Ook aan u: Ik ben van plan een apart bericht / artikel te maken. mede uit respect voor de degenen die hier al lang reageren en een ander mod beleid gewend zijn. – X. **

    ** Komt er zo aan. – X. **

  62. Hallo AARDE!
    Bent u daar nog 😉
    Ik heb zonet gekeken (= 7:05 pm CET) naar het nieuws-journaal op één (= Vlaamse openbare omroep) en wat wordt er getoond: 3 Chinese ’taikonauten’ gezond en wel die goed zijn ‘geland’ in de Gobi-woestijn hun ‘capsule’…
    Hun capsule stond rechtop en was helemaal perfect koperkleurig… = héél mooi om te zien…
    Maar om 6 pm CET op diezelfde zender zag diezelfde capsule er helemaal anders uit: op z’n kant liggend, helemaal met zwart roet geblakerd vanwege de zgn. terugkeer in onze AARDE-dampkring…
    Mensen AUB kijk aub héél HEEL HEEL kritsich naar wat men u via TV-antennes ‘voorschotelt’ als zgn; ‘dé waarheid’…
    *zucht*

  63. het bewijs is er , Geboren hybride dier wezens door de 666 Slangenvax https://www.bitchute.com/video/U07w1pM5zduw/

    ps de heilige katholieke kerk is geïnfiltreerd door masonic sekte vanuit de allerhoogste toppen het Vaticaan – Paus Francis is niet katholiek maar de valse profeet uit openbaring ,Satan zal heersen op de heilige stoel van Sint Petrus –
    laat Ons bidden dat Onze redder Jezus spoedig zal komen te oordelen de levende en de doden ,,,die de mensheid dit aandoet ! Jezus zal komen net als de tijd van Noah toen de mens ook gemengd was net als nu ,,, pas op het filmpje is werkelijk gruwelijk maar de waarheid moet getoond worden

    1. Bergoglio is GEEN paus!

      En: net gezien op herstelderepubliek.nl het bijzondere verhaal van een NL-zakenman en in dat kader
      de site zelfzorgcovid19
      De letters ‘covid’ staan (mogelijk/waarschijnlijk) voor:
      co: cobra
      v : venom (gif)
      id: induced death (aangestuurde dood)

  64. Recent sprak ik een bekende wiens dochter (beiden gevaccineerd) een relatie heeft met een ongevaccineerde jongeman. Sinds januari ’22 heeft deze last van voetproblemen: hij kan daardoor niet fietsen en beperkt lopen.
    Hoogstwaarschijnlijk heeft hij dit te danken aan het meerijden met de gevaccineerde vader van zijn vriendin in diens auto en aan haarzelf.
    Vraag is hoe je dit op een nette manier aan de vader duidelijk maakt.
    Overigens zijn hier meer ‘gemengde’ koppels bekend.

  65. Moderator
    In een van de reactie schrijft u dat u al 14 jaar modereert.
    Mijn vraag is hoe lang bestaat uw site?
    Ik dacht dat ik Xandernieuws al lees sinds er internet is die niet meer via te telefoon ging. (ik weet ook niet meer wanneer dat was).

    ** Deze site bestaat sinds begin september 2008, en bevond zich eerst op een andere locatie (punt.nl blog). Het modereren van reacties heb ik sinds afgelopen week voor het eerst zelf ter hand genomen. – X. **

  66. Xander, u schrijft dat u een schorre keel krijgt van contact met gevaccineerden. Ik heb dat ook en ook een schor kuchje totdat ik thuis kom. Na een korte tijd thuis is dat weer over. Ik neem dan een eetlepel budget honing maar ja, de honingimport ligt praktisch stil door dat gedoe met Rusland. Mijn leven lang moet ik elke dag 2 x niezen. Nu heb ik niesbuien als ik boodschappen heb gedaan en het is geen hooikoorts. In het begin van de pandemie toen de vaccinaties begonnen had ik een pijnlijke jeuk op mijn huid en kreeg ik grote roodachtige plekken op mijn armen die pas wegbleven toen ik dennennaalden thee ging gebruiken. Ik zet van 1 eetlepel dennennaalden eerst thee die ik laat afkoelen en dan zeef. Daarna schenk ik nogmaals kokend water, ca. 1 liter, over de gebruikte dennennaalden en dat drink ik gedurende de dag op. Een soort dennennaaldenlimonade. Ik heb sinds de boosters vaak wat keelpijn als ik buiten ben geweest. Dan zet ik een kop thee van verse salie, maar het kan ook met gedroogde salie, en na het uitzeven maak ik van de al gebruikte salie ook limonade. De pijn in mijn keel is dan snel weg. Salie mondspoeling werkt ontsmettend en dennennaaldenthee ook nog vochtafdriijvend.. Voor mij 2 vliegen in 1 klap.

    1. Ik houd al geruime tijd de luchtvochtigheid en de luchtkwaliteit bij van pollen. De luchtvochtigheid is regelmatig extreem laag(30%) en is dus droge lucht en er is weinig regen, dus de pollen etc spoelen niet weg.(pollenallergie is ook extreem hoog) Hierdoor kun je ook klachten krijgen zoals droge keel en tranende ogen etc.(hooikoorts).

    2. Raar… Ik heb dat ook sinds een tijdje. Mijn vriendin is gevaccineerd, ik niet, maar sinds de mondmaskerplicht wegviel en ik terug zonder masker ga winkelen en werken, heb ik ook problemen met keel en luchtwegen. Niezen doe ik ook meer de laatste tijd, ook al heb ik geen verkoudheid of allergieën.

  67. We leven met z’n allen op een grote stinkende gifbelt en met 5G erbij worden onze hersenen dat straks niet eens meer gewaar.

  68. Zeer geacht XanderTeam n.a.v. bijdrage Nieuw Begin 16/04/2022 om 1:01 am schreef u:

    ** Lange tekst opnieuw verwijderd. Niet om uw overtuiging, wel om het feit dat deze site niet is bedoeld om te preken, maar om te discussiëren en open te staan voor andere meningen. -X. **

    Het is geenszins mijn bedoeling geweest te ‘preken’ maar de bijdrage is een zeer wetenschappelijke vertaling van het het originele Hebreeuws door het Israel Bible Center en de betekenis die de kruiswoorden van Jezus Christus hebben en die verloren gaan in moderne vertalingen.

    MVG,
    Nieuw Begin

    ** Dank u voor uw keurige nadere uitleg. Echter, in hoeverre had uw bijdrage iets te maken met de inhoud van een van de artikelen? Het is niet de bedoeling dat ieder topic wordt aangegrepen om een persoonlijke (geloofs)overtuiging naar voren te brengen. Daar is deze site nooit voor bedoeld. – X. **

    1. U schrijft: deze site is niet bedoeld om een persoonlijke (geloofs)overtuiging naar voren te brengen:
      Dat heeft u echter zelf ook gedaan: u was/is een protestant die een hekel had aan het katholicisme.

      Een vertaling van een tekst door een derde partij is toch iets anders dan een persoonlijke geloofsovertuiging?

      En separaat dit nog: u schreef over een 8-jarig kind, een meisje: dan kunt u niet ‘wiens’ gebruiken: dat slaat op een jongetje/man. Wier wordt gebruikt voor een meisje/vrouw en voor iedereen in het meervoud.

      Overigens dank voor het vemelden van de naam van deze arts.

  69. Duitsland: Nauwelijks zijn de mondkapjes verdwenen of ook de corona-cijfers dalen
    https://ejbron.wordpress.com/2022/04/16/duitsland-nauwelijks-zijn-de-mondkapjes-verdwenen-of-ook-de-corona-cijfers-dalen/#more-297972

    “Vluchtelingen”??? . . .
    https://ejbron.wordpress.com/2022/04/16/vluchtelingen-10/

    Hebt u ooit voor Bill Gates gestemd? Deze klootzak gebruikt vaccins om de planeet te ontvolken
    Stop het ongekozen World Economic Forum nu
    https://ejbron.wordpress.com/2022/04/15/wanted-3/

    De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken en zijn team zijn dienaren van Soros´ “Open Society Foundation”
    https://ejbron.wordpress.com/2022/04/15/de-amerikaanse-minister-van-buitenlandse-zaken-en-zijn-team-zijn-dienaren-van-soros-open-society-foundation/#more-297950

    Marioepol: Het wordt explosief voor de NAVO en westelijke huurlingen – ook bio-laboratoria in het vizier
    https://ejbron.wordpress.com/2022/04/15/marioepol-het-wordt-explosief-voor-de-navo-en-westelijke-huurlingen-ook-bio-laboratoria-in-het-vizier/#more-297936

  70. Nav het topic:
    WEF Young Global Leader: ‘Tegenstanders Great Reset worden in kampen opgesloten’

    Van stichtingvaccinvrij.nl:

    World Economic Forum noemt Canada en Nederland als partners voor een wereldwijd digitaal identiteitsbewijs voor reizigers

    https://stichtingvaccinvrij.nl/world-economic-forum-noemt-canada-en-nederland-als-partners-voor-een-wereldwijd-digitaal-identiteitsbewijs-voor-reizigers/

    Zoals uitvoerig gerapporteerd door LifeSiteNews, is het WEF de wereldwijde organisatie achter de “Great Reset” agenda, een socialistisch plan dat is ontworpen door globale elites die “de reset-knop op de wereldeconomie willen indrukken”. En zijn willen daarmee een Nieuwe Wereld Orde vestigen die veel aspecten van het Chinese Sociale Krediet Systeem nastreeft.

    En wat dat kan betekenen in de covid praktijken van de communistische wereldmacht?

    Nadat communistisch China een “nul-Covid”-beleid is gaan opleggen, waarbij de zwaarste “veiligheids”-beperkingen in het land opnieuw werden ingesteld sinds de gefabriceerde pandemie meer dan twee jaar geleden begon, zijn Chinese burgers wanhopig op zoek naar voedsel en andere eerste levensbehoeften, zozeer zelfs dat velen van hen zichzelf van het leven beroven, bericht Alicia Powe:
    https://www.frontnieuws.com/chinese-burgers-sterven-van-de-honger-en-springen-van-balkons-hun-dood-tegemoet-na-weken-van-covid-zero-lockdown/

  71. Beste Xander en eventueel andere geinteresseerden: De boeken van Helma Broekman die door U genoemd worden, zijn met een harde kaft, en daarom (wat) duurder. Zoek je bij dezelfde boekhandel, maar dan op naam van de schrijfster, dan zijn de prijzen voor de paperbackuitgaves € 29,95 voor deel I en € 20,95 voor deel II. Dat scheelt. Met vrg. gr. Pee

    ** Klopt, de paperbacks zijn goedkoper. Zeer bedankt voor de tip!! Wordt erg gewaardeerd. – X. **

  72. Slangengif en slangen zombie mensachtigen. Tja. Die duidelijke boekjes toch, zoals de Koran al zegt: alles staat beschreven in duidelijke boekjes, er zijn geen geheimen. En in de Bijbel in Markus 16-18 staat ook al iets in hierover namelijk: slangen zullen zij opnemen; en al is het dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden. Nu in dit artikel ook al weer duidelijke boekjes. En deze site is eigenlijk ook een duidelijk boekje. Maar waarom gelovigen zich laten inspuiten met een goedje dat gemaakt is met stukjes van vermoorde babytjes en dus hiermee moord op wilsonbekwamen goedkeuren en dit kannibalisme normaal vinden is mij een raadsel. Misschien komt het toch door de lucht. Worden we allemaal, behalve natuurlijk de boosdoeners, slangenzombies? En hebben de boosdoeners dan immuniteit? Zij ademen toch ook? Waar rook is is vuur. Het Wesakfeest van de boosdoeners vieren ze met de volle maan in de maand Mei. Tja.

    1. Mag ik vragen waarom je over het wesakfeest(boeddhisme) begint? Waarom zijn zij de boosdoeners? Omdat ze de geboorte van boeddha met volle maan vieren?
      Het iets vieren met volle maan en of andere standen van de maan is in mijn ogen niet boosaardig. Zonder maan was er niet eens leven hier op aarde. Denk aan eb en vloed of de vruchtbaarheidscyclus van vrouwen die door de maan worden beïnvloed.

  73. Wat het grafeenoxide shedden betreft: nonsens. Grafeenoxide is zeer instabiel in een vochtige omgeving en breekt dus snel af. Een tijd gekeden was er ook ophef over de Duiste grafeenexpert dr. Noah. Hij beriep zich op een Spaanse studie. In die hele Spaanse studie is het woord ‘grafeenoxide’ niet te vinden, alleen ‘grafeenhydroxide’, en dat is heel wat anders. Zoek even dr. James Tour en vaccine (Tour is Messiasbelijdende Jood en grafeenexpert).

  74. Wat waren Jezus laatste woorden aan het kruis en wat betekenden ze in het origineel Hebreeuws?

    ** Lange tekst opnieuw verwijderd. Niet om uw overtuiging, wel om het feit dat deze site niet is bedoeld om te preken, maar om te discussiëren en open te staan voor andere meningen. -X. **

  75. Ik wil nog even terug komen op een ander planetenstelsel, die ons planetenstelsel kan beïnvloeden en dan vooral de aarde. De Hopi’s spreken over meerdere werelden/beschavingen die er al geweest. De een vergaan door vuur, de ander door water(zondvloed) etc. Dit tijdperk zal ook vergaan en de tekenen daarvan zijn: eerst komt er de blauwe kachina. Te zien in de lucht en vervolgens komt de rode kachina(de verwoester).
    Nasa vermeldde onlangs dat er een helder blauw object is waargenomen. En die komt langs de zon.(2030) Dus zou dit wel eens de blauwe kachina kunnen zijn? Alleen als ie ook met het blote oog te zien is.
    Waarom ik geloof dat er iets van waar is: Het Vaticaan heeft een eigen astronomie kijktoren/sterrenwacht. Oude religies/culturen spreken hier ook over en zijn gelieerd aan sterrenkunde, zoals het hindoeïsme. 1 van de oudste religies van de wereld. Waar het christelijk geloof ook mede zijn/haar kennis heeft opgedaan. Jaren geleden heb ik een mail gestuurd naar het Vaticaan om uitleg te krijgen over de NWO, want de paus sprak erover in het openbaar over. (Enkele jaren geleden) Antwoordt: NWO is om de mensheid te redden.
    Dus kan het zijn dat alles wat nu gebeurt daarmee(object/aardeverstoringen) te maken heeft. Ik zeg er wel bij: dat veel wat nu gebeurt, dat ik daar niet mee eens ben.

  76. @ Nuchter&Waakzaam schreef:
    14/04/2022 om 11:28 pm
    Mag ik u dan nog even met liefde vermanen?
    Christus is geen boeman. Christus houdt van u.
    Christus houdt zoveel van u en mij dat Hij zich daarvoor heeft laten kruisigen.
    U kent Zijn enigste gebod de rest is dus een mooie en goede handleiding maar geen wet

  77. Beste Xander bedankt voor het plaatsen.
    Dit is wat ons ook nog te wachten staat zoek opdracht.
    Hugo de Jonge brief tweede kamer 26 december
    Kamerbrief aanschaf extra doses BioNTech/Pfizer
    Kamerstuk | 29-12-2021

    Minister De Jonge (VWS) informeert de Tweede Kamer over de aanschaf van extra doses van het coronavaccin van BioNTech/Pfizer. De Eerste Kamer heeft eenzelfde brief gekregen.

    Kamerbrief aanschaf extra doses BioNTech/Pfizer (PDF | 2 pagina’s | 136 kB)
    https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2021/12/29/kamerbrief-over-aanschaf-extra-doses-biontechpfizer
    De zoek opdracht geeft meer resultaten maar deze is denk ik de betrouwbaarste.
    De vrije omroep heeft een video van deze met nog veel meer info.
    https://devrijeomroep.nl/
    Dit heeft mij laten schrikken.
    https://devrijeomroep.nl/dvo-nieuws-5-juridische-analyse-van-de-covid-19-crisis-met-mr-drs-arno-van-kessel/
    We zijn bedondert door onze regering helaas er word bijna getekend of is al gebeurd.
    https://devrijeomroep.nl/europees-vaccinatie-paspoort-per-1-juli-2022/
    Maar ik blijf geloven en info delen niet passief maar actief.

  78. Sjalom Xander,

    los van de vraag of het waar is wat er in het artikel wordt gezegd, ik was met stomheid geslagen toen ik het las. Waarom? Nou, een half jaar geleden heb ik een studie geschreven vanuit de Bijbel over het corona”vaccin”, dit is wat ik toen geschreven heb:

    Openbaring 6:2 en het coronavaccin

    “En ik zag en zie, een wit paard, en Hij Die erop zat, had een boog. En Hem was een kroon gegeven en Hij trok uit, overwinnend en om te overwinnen.” Openbaring 6:2

    Maar u, Daniël, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen. Daniel 12:4

    Het zelfstandig naamwoord ”boog”, in het Grieks “toxon”, komt in het Nieuwe Testament alleen voor in Openbaring 6:2. Dit woord betekent boog [1], maar het doelt volgens de Bijbel [Genesis 48:22, Jozua 24:12, 2 Kronieken 26:14, Jesaja 13:18] en wetenschappelijke bronnen op boog en pijlen [2]. In o.a. 2 Kronieken 17:17 lezen we ”en met hem tweehonderdduizend strijdbare helden, die met boog en schild gewapend waren”. Dit moet ook in Openbaring 6:2 het geval zijn: het hebben van een boog heeft geen enkel (zinnig) nut, tenzij er pijlen zijn om mee te schieten. Dat het Nederlandse bijvoeglijk naamwoord/bijwoord “toxisch” is voorgekomen uit het Griekse toxon, zal menigeen niet verbazen. Uit het Griekse woord toxon is het Griekse toxikon pharmacon ontstaan. Het woord toxikon betekent pijlgif, vergif, het woord pharmacon betekent geneeskrachtige stof en daaruit is het woord farmaceutisch ontstaan. In de oudheid bevatte de pijlen van o.a. de Perzische en Griekse boogschutters gif, doordat zij de pijlpunten in o.a. slangengif doopten om hun wapens dodelijker te maken. Uit het Griekse toxikon is het Latijnse woord toxicum ontstaan, wat vergif betekent. Uit het Latijnse toxicum zijn later voortgekomen o.a. het Engelse toxic, het Franse toxique en het Nederlandse toxisch, deze woorden betekenen allen heden ten dage giftig [3].

    In Openbaring 6:2 is er een wit paard, degene die erop zit heeft boog en pijl. Hem wordt een kroon gegeven en hij trekt uit overwinnend en om te overwinnen. Het paard bracht iemand vroeger, nu nog in sommige landen, van A naar B. Wij menen daarom dat het paard uit Openbaring 6:2 staat voor distributie, verspreiden, bezorgen, brengen. Wit staat met grote waarschijnlijkheid symbool voor o.a. de World Health Organization en de Farmaceutische Industrie. Degene die op het paard zit en boog en pijl heeft kunnen diegene(n) zijn, die het plan uitvoeren. De kroon die de ruiter krijgt is zijn beloning of prijs, omdat hij wereldwijd het plan met succes heeft uitgevoerd [4]. De ruiter trekt uit overwinnend en om te overwinnen, dit betekent dat de ruiter het plan zeker met succes zal uitvoeren.

    Op grond van het bovengenoemde stellen wij vast dat de Here God het coronavaccin in de Bijbel een vergif bevattende pijl noemt. De boog waarmee geschoten wordt is de spuit, de pijl is de naald en het vergif bevattende is het ”vaccin” dat de mensen ingespoten krijgen. Zéér opvallend is daarbij het feit dat de eindtijd formeel begonnen is, we bevinden ons immers in Openbaring 6:2. Ook gelovigen worden steeds meer onderdrukt en nog niemand is opgenomen.

    Team Bijbelexegese

    1. Vgl. OxfordLanguages Word Of The Year 2018 ”toxic”, Thayer’s Greek Lexicon, Vine’s Expository Dictionary of New Testament Words, StudieBijbel op ”toxon”;
    2. Vgl. Student Dictionary op het woord ”intoxicate”, Andy Hollandbeck in ”How English Got Intoxicated”, Scientific American Supplement, No. 643, April 28, 1888, Meriam-Webmaster op toxic, History and Etymology for toxic, etymologiebank.nl op het woord ”toxisch”;
    3. Vgl. Rashi op Job 6:4, THEETYMOLOGYNERD Toxic Bow, OxfordLanguages Word Of The Year 2018 ”toxic”, Andy Hollandbeck in ”How English Got Intoxicated”, Student Dictionary op het woord ”intoxicate”, Meriam-Webmaster op toxic, etymologiebank.nl op het woord toxisch;
    4. Vgl. 1 Korinthe 9:25, 2 Timotheus 2:5, 2 Timotheus 4:7-8.

    ** Dank u voor deze studie! Ik waardeer het zeer dat mensen zelf op onderzoek uitgaan en verbanden gaan leggen. De artikelen op deze site zijn bedoeld als hulpmiddel daarvoor. Dit zijn reacties die ik – los van het feit of ik het overal mee eens ben – daarom graag zie. – X. **

    1. Sjalom Xander,

      helemaal geen dank, het was mij een genoegen om de studie te plaatsen in de context van het artikel die je hebt geschreven. Je schrijft ”los van het feit of ik het overal mee eens ben”, hiermee kan de suggestie worden gewekt dat je het niet met alles eens bent. Als er iets is waar je het niet mee eens bent, ben ik benieuwd waar je het niet (helemaal) mee eens bent en waarom.

      (Ik weet trouwens niet of je op Facebook zit, maar zo ja, voeg me maar toe, daar heet ik Bijbel Exegese)

      Team Bijbelexegese

    2. Beste Team Bijbelexegese, Xander (en Peter, van zie hij komt..),

      In het verleden heb ik op deze site ook mijn studie over Het Witte Paard (Apocalyps 6) vermeld. Ik kwam tot de conclusie dat de Apostel Johannes met de ruiter het sterrenbeeld Boogschutter bedoelde (Sagittarius). Het Grieks-Romeinse verhaal bij dit Sterrenbeeld gaat over Chiron de Centaur, die stierf door een giftige pijl (symbool vaccin). Aangezien Petrus en de apostelen vaak vissers waren, kenden zij de toenmalige sterrenbeelden en de bijhorende verhalen. https://niburu.co/lezersbrieven/16658-de-paarden-van-de-apocalypse-en-corona

      Opmerkelijk is dat het gif op de pijl kwam van de Hydra van Lerna, een Grieks watermonster met veel slangenhoofden. Xander vermeld in zijn artikelen over het vaccin: de woorden: slangengif , eieren, Hydra etc. Mijns inziens slaat dit allemaal op het mythische gif van de Hydra. Ik heb hiervoor nog veel meer occulte aanwijzingen gevonden. Kijk bevoordeeld naar de Marvel reeks met de geheime Nazi-achtige organisatie “Hydra” op You Tube. Volgens de Marvel reeks is de stichter van Hydra het personage “Hive”. https://marvelcinematicuniverse.fandom.com/wiki/Hive .
      Als je de tekst over dit personage leest dan snap je het huidige vaccin ook (Let op het woord “Hive-mind”) . Het is net Satan als gemodificeerde slang in de spuit. Dat dit geen flauwekul is kan ik bewijzen!. In Portogal was er een speciale legereenheid die de gehele bevolking heeft ingespoten met deze troep. Hun schouder badge was een Hydra!
      https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5260929/vaccinatie-portugal-militair-corona-sluipschutter. Controleer het zelf.

      Bijbelexegese en Peter zijn site (zie hij komt..) en Xander komen via een andere typen studies op het zelfde studieresultaat: Het corona vaccin is zeer gevaarlijk voor de mensheid en verbonden met de Apocalyps 6. Dat is een positief resultaat van al deze studies en positief onderzoeksresultaat van de site Xandernieuws. Zonder Xander zijn alarmerende artikelen sinds 2008 was ik nooit dit onderzoek begonnen.

      1. Sjalom,

        ik heb één van je studies aangeklikt en ik vond het zinnetje ”Rood is ook het symbool van het communisme van China en Rusland.”.

        Het is niet uit te sluiten dat je gelijk hebt, ik heb ook een studie gewijd aan het rode paard, over rood heb ik verklaard:

        -”rood”, het Griekse bijvoeglijk naamwoord ‘pyrros’, wat vuurrood betekent volgens Thayer’s Greek Lexicon, Vine’s Expository Dictionary of New Testament Words en de Kanttekeningen van de Statenvertaling, komt twee keer voor in het Nieuwe Testament: in Openbaring 6:4 en in Openbaring 12:3. Volgens Vine’s Expository Dictionary of New Testament Words en de Kanttekeningen van de Statenvertaling, doelt vuurrood in Openbaring 12:3 op de wreedheid van de duivel. Volgens de StudieBijbel en de StudieBijbel HSV betekent pyrros rood of rossig en doelt op bloed en het vergieten van bloed. Op grond hiervan vinden wij het zéér aannemelijk dat (vuur)rood in Openbaring 6:4 doelt op de wreedheid van de in de tekst beschreven wereldoorlog en burgeroorlogen, en/of op bloed en het vergieten van bloed (en te maken dat men elkaar zou afslachten…).

        Team Bijbelexegese

  79. Johannes 5:19-29
    Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: De tijd komt en is nu dat de doden de stem van de Zoon van God zullen horen, en dat wie hem horen, zullen leven. vs 25

    Het uur waar dit vers over spreekt, is nu.
    Het is nu het uur van de genade.
    Het gaat niet om zestig minuten, maar om een tijdperk.

    ** Test weggehaald. Ook voor u geldt: respect voor uw overtuiging, maar deze site is niet bedoeld om te preken of om anderen te proberen van uw geloof te overtuigen. – X. **

    Dan is daar geen sprake meer van liefde en genade, maar is er alleen licht en waarheid, waar door alles openbaar gemaakt zal worden.
    Lieve lezer, bekeer u tot God in deze tijd waarin God u genade aanbiedt voordat het voor u te laat is!

    Allen een gezegende week toegewenst, groet Muggenzifter

  80. Dr. Bryan Ardis is eigenlijk een nutritionist (voedingsdeskundige) van opleiding en ook een chiropractor (ook wel “kraker” genoemd).
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Chiropraxie
    Hij beweert ook acné (puistjes) te genezen met zijn product hier aangeboden:
    https://ardislabs.com/
    En hij verkoopt nog veel meer:
    https://thedrardisshow.com/10-for-10/
    Kan zowaar alles genezen zo lijkt het wel, maar dat deed levertraan of walvisolie ook in de oude tijd toen walvisjacht nog gewoon was.
    En als voedingsdeskundige heeft ie ook een winkel met voor ieder wat wils:
    https://trulabs.com/
    Een echte wonderdokter!
    Om “doctor” Bryan Ardis een beetje te kaderen.
    Over dat slangengif zullen we het er maar op houden dat het spike-proteïne waar alle huidige covid-vaccins nu mee werken en dat je ook met het virus mee binnenkrijgt op zich al giftig is.
    En zo trappen mensen in het verhaal van Brian Ardis die mogelijk zelfs een bijverdienste bij de tabakslobby heeft? Het is meneer Ardis hoedanook om geld te doen.

    1. Bryan Ardis spreekt over de bevindingen van dr Bin Liu die, kort voor hij ermee naar buiten wilde komen,
      werd vermoord.
      Ardis doet dit met gevaar voor eigen leven.

      Op uw muggezifterij en beweringen zitten maar weinigen te wachten. U kadert hooguit zichzelf ermee.

      1. Als je het filmpje en de site van de dokter goed bekijkt, valt allerlei vrijmetselaarssymboliek op. Dit maakt het extra belangrijk kritisch te zijn op de inhoud.

  81. Dit blijkt nog steeds het beste medicijn kan belangrijk zijn op het laatste artikel.
    CHLORDIOXIDE (CLO2) WONDERFUL EFFECT ON BLOOD
    https://www.bitchute.com/video/mkJWQOxCPwKM/
    THE UNIVERSAL ANTIDOTE – DOCUMENTARY (2021)

    IMPORTANT HEALTH MIRROR AND COVID KILLER.
    https://www.bitchute.com/video/qsR0SIxbqn9b/ THANK YOU FOR THIS INFO WITH PDF links.

    The science and story of Chlorine Dioxide (the Miracle Mineral Solution or MMS). NASA proclaimed it a universal antidote in 1987. Since that time thousands have recovered from illness using this substance and now many physicians and scientists are saying it is powerfully effective for many applications.

    The documentary explores the history, safety, and efficacy of the universal antidote and provides interviews with physicians and people who have used it.

    * Download the reference guidebook:
    http://bit.ly/Get-TUA-Reference-Guidebook

    *Source: https://theuniversalantidote.com/

    * Don’t forget to give a thumbs up and share if you liked this video.
    For regular updates, subscribe to this channel and visit our blog: http://free2shine.net

    * Fair use notice:
    This video may contain copyrighted material the use of which has not been specifically authorized by the copyright owner. Such material has been made available for the purposes of education and understanding of current issues.

    * As much as we value your physical health, your spiritual health is so much more precious. We live on this earth for a moment, but then it is eternity…
    Where do you stand with God?
    God has revealed Himself in His Word, the Bible. He is righteous and cannot stand sin. None of us are righteous because we have all sinned. God in His mercy, sent His only Son to die in our place, take our punishment and make a way for us to be reconciled to Him. Jesus Christ rose from the dead and is alive today. That means there is hope! He can set you free and make you new if you call on Him, repent and put your trust in Him. It is not too late! God is good and He said that He will never turn away anyone who comes to Him.
    Free New Testaments available to all at http://free2shine.net

  82. Beste Xander goed artikel over slangen,en als jaren lange slangen houder vooral giftige slangen kan ik wel wat zeggen.
    Het drinken van slangen gif is NIET zomaar gevaarlijk behalve met verwondingen in de mond.
    Ons maagzuur maakt korte metten met dit gif soms kan het gif bij aanraking op de huid problemen geven maar niet zomaar dodelijk!!!
    Ik ben meerdere malen gebeten door gifslangen ratelslangen en cobra”s dus ik weet wat het betekend ratelslangen zijn vooral hematoxisch of het tast vooral het bloed aan.
    Er zijn ratelslangen met ook neurotoxisch gif maar zeldzaam.
    De cobra heeft vooral neurotoxisch gif en dat tast het zenuwstelsel aan.
    Slangen gif drinken wel meer mensen als medicijn.
    Maar laat je niets wijsmaken let op de 5G straling en ik hoor nu nog steeds op de scanner(luchtvaartband) dat er inbound covid verteld word?
    En het gevaar is denk ik ook dit.
    DARPA spike protein spraying (zoek opdracht)
    BOMBSHELL: Leaked DARPA document, DRASTIC analysis confirms attack on humanity using aerosolized, skin-penetrating nanoparticle spike proteins
    https://gospelnewsnetwork.org/2021/09/24/bombshell-leaked-darpa-document-drastic-analysis-confirms-attack-on-humanity-using-aerosolized-skin-penetrating-nanoparticle-spike-proteins/
    En nog veel meer hits als je kijkt???
    De EMF straling is nu weer veel hoger dus de frequentie bepaald het effect alles heeft een frequentie ook ziektes dus!
    Op Arjunus op yt is dit de sleutel denk ik.
    biological effect in my blood from using a 1800mhz cellphone
    https://www.youtube.com/watch?v=YniujnK53io
    het is een fantoom virus met deze tech snap je dat?
    En onder deze clip veel echte informatie te vinden.
    Ik hoop dat het weer beter met je gaat veel liefde licht en kracht toegewenst ook als je het niet plaatst.
    Uit het oog is niet uit het hart Xander en team groeten van Johan Mavromichalis.

  83. Xander ik vind het niet gepast dat je niet alles plaatst. Dit lijkt op censuur. Wat Nuchter & waakzaam heeft geschreven over dat er geen open discussie mogelijk Is daarin heeft hij gelijk.
    En wat betreft jou opmerking over een boek te schrijven over een inbreker moet je wel in zijn huid kruipen en kennis hebben van dat werk Je moet dus iets weten wat een doorsnee mens niet weet. George Orwel heeft 1984 geschreven. En de kennis die hij had over die situatie waarover hij schreef (wat nu gaande is ) had hij omdat hij ook vrijmetselaar was. Geef hier dan ook antwoord op en wees sportief en plaats dit, dan ben je een kerel.
    Ik mis het Christen zijn bij jullie helaas.
    Gods zegen want de Here komt spoedig.

    ** Zie de siteregels: dit is een open site bestemd voor alle doelgroepen. Nergens staat dat dit een christelijke site is. Reacties pas ik aan als deze in strijd zijn met de siteregels. Met name vanuit de hoek van christenen is er al jaren geen sprake van een discussie met andersdenkenden, maar van preken / beleren. Daar is deze site niet voor bedoeld. Daar zijn genoeg specifieke christelijke forums voor. – X. **

  84. En dan nog aanmatigend de comments van de lezers censureren,,,

    ** Reacties die in strijd zijn met de siteregels, worden aangepast. Staat duidelijk in de regels vermeld. – X. **

    Heb eens de moed om ZELF de discussie met anderen aan te gaan,
    U zou er beter aan doen Uw botte houding t.o.v. andersdenkenden te herzien.

    ** Andersdenkenden hebben hier van volgers van een specifieke religie de afgelopen jaren amper ruimte gekregen. Dat ben ik inderdaad aan het veranderen. – X. **

    1. Helemaal met je eens africus !!!
      Xander is een schriftcriticus !!!
      Redactionele en hogere kritiek zijn slechts enkele vormen van kritiek op Bijbelschriften. Hun doel is om de Schriften te onderzoeken en oordelen te vellen over schrijvers, geschiedkundigheid en ouderdom. Bij de meeste van deze methoden draait het er op uit dat men de tekst van de Bijbel probeert te ondermijnen.

      Bijbelse kritiek kan uitgesplitst worden in twee hoofdvormen: hogere en lagere kritiek. Lagere kritiek bestaat uit een poging om de originele bewoordingen van de tekst te vinden, omdat we niet meer beschikken over de oorspronkelijke geschriften. Hogere kritiek betreft de echtheid van de tekst. Er worden vragen gesteld zoals: Wanneer is deze tekst echt geschreven? Wie heeft deze tekst echt geschreven?

      Veel van deze critici geloven niet dat de Schrift door God geïnspireerd is en gebruiken deze vragen derhalve om het werk van de Heilige Geest in de levens van de schrijvers van onze Schrift weg te cijferen. Zij geloven dat ons Oude Testament eenvoudigweg een verzameling van mondelinge overleveringen was en dat deze pas opgeschreven is nadat Israël in gevangenschap was weggevoerd naar Babylon in 586 voor Christus.

      ** ingekort **

      In principe zien we dat al deze vormen van kritiek op de Bijbel pogingen zijn van sommige critici om het werk van de Heilige Geest te scheiden van de samenstelling van een zorgvuldig, betrouwbaar geschreven document over Gods Woord. De schrijvers van de Schrift hebben uitgelegd hoe de Schrift tot stand gekomen is. “Elke schrifttekst is door God geïnspireerd” (2 Timoteüs 3:16). God heeft de mens de woorden gegeven die Hij wilde laten vastleggen. De apostel Petrus schreef: “Geen enkele profetie uit de Schrift laat een eigenmachtige uitleg toe, want nooit is een profetie voortgekomen uit menselijk initiatief ” (2 Petrus 1:20, 21). Hier zegt Petrus dat deze teksten niet verzonnen zijn door menselijke gedachten c.q. simpelweg opgesteld zijn door mensen die iets wilden opschrijven. Petrus vervolgt: “Mensen die namens God spraken werden daartoe altijd gedreven door de heilige Geest” (2 Petrus 1:21). De Heilige Geest zei hen wat Hij wilde dat zij zouden opschrijven. Er is geen reden om vraagtekens te zetten bij de authenticiteit van de Schrift wanneer we kunnen weten dat God achter de schermen mensen aanstuurde en begeleidde bij het schrijven.

      ** Feitelijk een vroege variant van ‘De slager die zijn eigen vlees keurt’ dus. ‘Wat in dit boek staat is de waarheid omdat het in dit boek staat, en daar mag je niet aan twijfelen’. Door dat te geloven plaatsen mensen zich buiten iedere serieuze discussie en zijn ze onbeschermd tegen alle vormen van manipulatie en bedrog. En dat is dan ook wat er eeuwenlang massaal is gebeurd. – X. **

      Er is nog een vers dat wellicht interessant is in verband met de nauwkeurigheid van de Schrift. “Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en ALLES IN HERINNERING BRENGEN WAT IK TEGEN JULLIE GEZEGD HEB” (Johannes 14:26). Hier vertelde Jezus aan Zijn discipelen dat Hij spoedig niet meer bij hen zou zijn, maar dat de Heilige Geest hen zou helpen om zich te herinneren wat Hij hier op aarde aan hen geleerd had, zodat zij dat later zouden kunnen opschrijven. God stond achter het schrijven en bewaard blijven van de Schrift.

      ** Maar wie zegt dat u de juiste vertalingen van de oorspronkelijke geschriften in handen heeft? Dat is dezelfde Kerk die deze geschriften heeft opgesteld, samengesteld en gemanipuleerd, terwijl de ECHTE oorspronkelijke geschriften en leringen werden onderdrukt, verbannen en/of vernietigd. Dat is allemaal historisch verifieerbaar. – X. **

  85. tukker schreef: 10/04/2022 om 10:06 am

    Hallo Tukker… ik was even aan het scrollen, een beetje inhalen, en zo kwam ik op uw schrijven.
    Soms zijn we het niet altijd eens… maar u heeft rake vlakken in uw reactie.

    U schreef iets verder op in uw reactie deze zin/regel.
    “”””Zou het kunnen zijn dat demonen vermomd als aliens op Aarde komen om de mensheid massaal te verleiden om de antichrist met de valse profeet te accepteren.
    Dit zou de grootste misleiding zijn , groter kan haast niet, de Bijbel spreekt over een grote misleiding.””””””

    De duivel & demonen laten zich al eeuwen zien, als mensen die al overleden zijn.
    Spiritisme… wat een verschrikkelijke misleiding, voor zoveel onwetende mensen.
    Dus waarom ook niet…zich laten zien als een buitenaards wezen.

    ** Voor dit topic niet relevante religieuze opmerkingen verwijderd. – X. **

    Tukker, liefdevolle groet, Esther.

  86. Nicole op 15/04/2022 om 12:13 pm

    Beste Nicole,
    Ik ken christenen die zich hebben laten injecteren met het mRNA Gentherapie en ik ken ongelovigen die zich hiermee absoluut nooit zullen laten injecteren. Waar het op neerkomt is dat gelovig of ongelovig zijn niet zozeer van belang is, maar wie het goede van het slechte kan onderscheiden. Een gelovige die zich laat injecteren vertrouwt sowieso niet op de schepper.

  87. Ik wil hierbij een opmerking van mijn dochter (14 jaar) met jullie delen vwb mogelijke projecties over de komst van Jezus Christus. “Mama, als ze de komst van Jezus Christus gaan projecteren in de lucht kan iedereen het zien en als iedereen Jezus Christus kan zien, dus ook de niet-gelovigen, dan weet je dus dat het nep is”.

    1. Op de dag, dat Jezus terugkomt naar de aarde, zal iedereen Hem kunnen (Hand.2 : 20) zien. Die dag wordt in de Bijbel de (Joël 1 : 15) dag des Heren genoemd. Ook iedereen die niet in Hem heeft geloofd, (Openb. 1 : 7) zal Hem dan zien. Met eigen ogen. Met hun eigen ogen zullen alle mensen die niet in Jezus geloofd hebben, kunnen .zien dat Gods Woord waar is. En dat Hij, Die eens door God gezonden is als Redder van mensen, dan voor de tweede keer naar de aarde gezonden wordt.

  88. Er zijn opmerkelijke parallellen tussen Covidpolitiek en klimaatpolitiek: In beide gevallen wordt ‘het gevaar’ schromelijk overdreven en worden nuances en tegendraadse feiten helemaal genegeerd.
    Wetenschappers doen aan propaganda en willen vooral overtuigen i.p.v. droog informeren.
    Wetenschapper Ferdinand Meeus legt dat heel mooi uit in dit gesprek: https://www.youtube.com/watch?v=4nudK_b99CE
    Ook hoe het technisch volstrekt onmogelijk is om zero-CO2 te bereiken. Onmogelijk, véél te duur en zeer schadelijk.

    Zijn taal is gemakkelijk te volgen en zo hoort het. Wie ingewikkelde materie goed begrijpt, kan ook eenvoudige woorden gebruiken om e.e.a. uit te leggen. De man is met pensioen en kan dus vrijuit spreken op basis van wetenschappelijk onderzoek.
    In Duitsland is er de strenge minister van Volksgezondheid, de fanatieke en humorloze Lauterbach, die zowel Covidlockdowns als klimaatlockdowns een goed idee vindt.
    In Duitsland spreekt hij al over “CO2-relevant gebruik van de vrijheid”!
    Dus vrijheid kan ingeperkt worden als dit noodzakelijk is voor “verantwoord” CO2 gebruik.
    Dit is alarmerend en zelfs alarmerender dan het veronderstelde CO2 probleem.

    Dat CO2 nauwelijks een probleem is, legt Meeus goed uit. Het is géén vervuiling, maar een belangrijke voedingsbron voor de flora. De aarde vergroent dan ook: Satellietbeelden van 40 jaar tonen dat aan.
    Ook zijn twitterdraad is zeer lezenswaardig. De andere kant van al dat opgeblazen nutteloze alarmisme: https://twitter.com/fmeeus1?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

  89. Xander, je raadt nu je lezers boeken aan die hun wortels hebben in het Hindoeïsme. Daarmee ben je wat mij betreft over een grens gegaan waardoor ik moet zeggen: “hier scheiden onze wegen.”

    Dit was mijn laatste reactie. Aan allen waarmee ik dit reactieforum tot mijn genoegen heb gedeeld: het ga jullie goed. Behoud het geloof in onze Heiland, Jezus Christus!

    Groet,
    Pier

    ** Er zijn her en der wat raakvlakken met het hindoeïsme, maar ook met andere religies (ook Jezus wordt er in genoemd). De boeken zijn niet in één specifieke stroming in te delen, wat ze juist voor iedereen die over zijn eigen theologische muurtjes durft heen te kijken, zo interessant maakt. X. **

    1. Pier, wat een simplistische tunnelvisie wordt hier door u uitgedragen. Het zou beter zijn dat iedereen eens keek wat hem of haar met zijn medemensen verbind ipv dit soort dom éénrichtingsverkeer. In de Bijbel staat ook ergens: ‘onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede’….
      Beste Xander uw artikelen worden, in ieder geval door mij, zeer gewaardeerd, al heb ik hier en daar uiteraard ook wel eens een vraagteken, maar dat maakt niets uit. Sterkte

      ** Zeer bedankt! Dit is de houding die ik graag zie bij lezers en reageerders. Niemand hoeft het met mij of andere lezers eens te zijn, maar ruimte laten voor elkaars andere opvattingen is inderdaad de basis voor menselijke verbinding. **

      1. Prettig dat u er nu anders over denkt dan in een eerder stadium toen u m.n. katholieke zaken placht te censureren/aan te passen.

    2. Goed dit te lezen: in een eerdere fase gaf u nogal af, al/niet terecht, op de katholieke kerk, sinds een aantal jaren onder de vermeende leiding van een nep-paus die weinig katholieks doet/uitdraagt.

      Even terug naar Jezus die in het zand schreef: de Akashakroniek bevat alles dat een ziel in haar/zijn levens/incarnaties heeft gedacht/gedaan/gevoeld/gezegd.
      Edgar Cayce, alias the sleeping prophet, had naar verluidt toegang tot de akasha kroniek van mensen.
      Overigens heeft hij over Rusland gezegd dat dit land vrede zou brengen.

  90. Ik heb het artikel over het slangengif gelezen en krijg ook meerdere artikelen hierover onder ogen. Het eerste dat bij mij opkomt is het volgende. Ieder mens heeft een vrije keuze. Je biedt je ziel aan aan God of aan het Kwaad. Als je onbewust of onder dwang wordt gedrogeerd kun je niet meer spreken van vrije keuzes. De geest van gedrogeerde mensen is weliswaar beïnvloedbaar, maar – als het goed is – is zijn/haar ziel beschermd. Zolang je niet bewust de keuze maakt voor het Kwaad ben je gered. Zo denk ik hierover.

    1. “Zolang je niet bewust de keuze maakt voor het Kwaad ben je gered. ”

      Zorg er dan maar voor dat je je nergens bewust van wordt.

      Een bewuste keuze voor het kwaad is zondigen tegen de Heilige Geest.

      Een onbewuste keuze van het kwaad, maakt dat je aan de gevolgen van dat kwaad ondergaat zonder dat je begrijpt waarom het kwaad jou treft.
      En laat dat nu de wereld zijn waar vele mensen vandaag de dag in leven. En dat is tevens waarom Xander, naar ik begrijp, zo’n vlammende paastoespraak schrijft om mensen de ogen te openen die onbewust de evangelische boodschap bestrijden cq ondermeinen.

      1. goed gezegd. echter als je bewust het kwaad buitensluit en altijd de waarheid zoekt zal je dat als een soort blauwdruk de eeuwigheid in meenemen (God) alwaar je je eigen verder ontwikkelt.

  91. Onderstaand heb ik ontvangen via mijn e-mail:
    The ultimate goal of the elites
    After this pandemic they are releasing a second and third disease. I am finishing up a documentary about the coming pandemics, to warn those who have a brain to understand.

    But much more is being prepared… Through the use of weather warfare technology (yes, the weather is 100% controlled and weaponized) they will create major natural disasters and blame it on climate change. They try to push for a nuclear world war. They are cutting off supply chains to create famine and civil unrest. They prepare cyber attacks and internet / power outages.

    And after all of the horror – hold on to your seat, especially the Christians who read this – they plan to bring down a fake messiah (the U.N. World Teacher) to ‘save’ the world from all this evil.

    Blue Beam technology will be used for this, to project realistic looking and sounding 3D figures into the sky, that most of humanity will fall for. I will make a documentary about this.

    There is technology in existence that can project aliens, UFO’s, angels, Christ and anything they want in the sky, worldwide, so realistically that you’d swear it’s real.

    You don’t believe these evil entities are so stupid to impose such blatant tyranny on humanity, do you? They know all too well, that it will never work long term to rule the world through such extreme evil. It’s all part of a higher plan, and the plan is to make humanity suffer so bad, that in the end we will all thankfully welcome this ‘world teacher’, who will be presented as the savior.

    He will speak of love, light, peace, goodness – all the beautiful words so many of us cherish.

    He will draw the sleeping masses, as well as many awakened ones to him, with his slick words about ‘God, the universe, unity, love, peace, etc.’. But he will be full of demons, and create an entirely different realm of tyranny, so subtle that most people won’t even discern it as being tyranny. This is how the occult works: it maskerades as the exact opposite of what it is.

    The darkest demons come to us in the form of the brightest angels.

    Their supreme purpose is to rule over humanity, not through the blatant tyranny that is unsustainable long term, but through a very high level form of witchcraft, that uses all the words everybody loves, but will prevent the true worship of the True Source of love, peace and goodness. It will be pure satanism, in the most glorious, shiny disguise that this world has ever seen.

    But once again, it will fail miserably, because – no matter how beautiful it will appear – it will again be a lie, with a crooked foundation, and it is destined to crumble down on their own heads, like all their plans.

    Evil can never win, because it has no foundation. It’s always based on illusions.

    The only thing that can safeguard us against this fake World Teacher, who will appear as ’the Christ’, is to know the truth about the universal topic of the so called ‘coming of the Messiah’. It is the main theme in all world religions, and because of this, this topic has been extremely corrupted with deception, to prepare all religious people worldwide for this United Nations World Teacher.

    The following in depth study is a revealing eye opener, that will empower you to not fall for this coming ‘deception of all deceptions’.

    Don’t be distracted, but FOCUS!

    The only remedy to all this mass deception is simply TRUTH and nothing but the truth. Therefore we need to gear up, and dive deeper than the surface.

  92. Miljoenen mensen slikken van gif afgeleide geneesmiddelen
    Mike Adams

    Miljoenen Amerikanen (en nog veel meer over de hele wereld) slikken geneesmiddelen die gemaakt zijn van gifpeptiden die afkomstig zijn van pitadders, ratelslangen, giftige kegelslakken, bloedzuigers, Gila-monsterhagedissen en meer. Geneesmiddelen in ontwikkeling zijn gemaakt van wezens zoals de Deathstalker-schorpioen of zelfs vampiervleermuizen.

    Het Venomtech-bedrijf is nu via Charles River Laboratories, een farmaceutisch bedrijf dat het eiland pachtte en het in de Verenigde Staten exploiteert, in verband gebracht met Anthony Fauci’s “geheime eiland” van onmenselijke medische experimenten met apen en beagles.

    Het bedrijf ToxinTech, gevestigd in de Verenigde Staten, is gespecialiseerd in het leveren van op gif gebaseerde toxines / peptiden voor farmaceutisch onderzoek.

    Het bedrijf ToxinTech lijkt zelfs het feit te vieren dat dierengif ‘prooien in seconden kan doden’ en ‘zich kan richten op vitale receptoren die essentieel zijn voor neuromusculaire, cardiovasculaire, hemostatische en andere levensfuncties’.

    Bekijk hier het volledige, schokkende verhaal (en de grafiek) plus mijn podcastverslaggeving.:
    https://www.naturalnews.com/2022-04-14-millions-people-swalling-venom-derived-pharmaceuticals-rattlesnakes-pit-vipers-death-stalker-scorpions.html

    1. @nieuw begin

      De naam Medicijn komt van Catharina de Medici welke bekend staat dat ze tegenstanders vermoorde met gif, een gifmengster.
      De slang die een arts als symbool gebruikt is een giftige slang.
      De hele farmaceutische industrie gebruikt giftige planten,, insecten, etc in hun medicijnen.
      Daarom worden mensen er ziek van en moet er elke keer een pil bij om de bijwerkingen voor even te camoufleren.
      Deze middelen werden altijd al gebruikt vroeger maar dan in homeopatische verdunning, of gewoon verdund.
      Omdat natuurlijke middelen niet gepatenteerd kunnen worden ze veranderd zodat ze eigendom worden van de firma.
      Het ergste is nog dat ze alleen de werkende stof eruit halen, dus het pure gif zonder de bijbehorende ingrediënten, wat ballast stoffen genoemd worden.
      Bijna alle homeopatische geneesmiddelen zijn verdwenen, eveneens goedwerkende Chinese kruiden omdat ze zgn giftig zijn.
      Kruidentincturen zijn er nu nog wel maar dat wordt ook flink uitgedund.
      Daarom is MMS niet meer te krijgen, oftewel hydroxychloroquine wat zuurstofwater is en is het verboden om als je geen bedrijf hebt om waterstof peroxide te kopen van 30%.
      Kortom alles wat geneest is verboden.

  93. De homeopathie gebruikt al honderden jaren slangengif in een verdunning van een verdunning van een verdunning enz… Het stuk over reptielen-DNA houdt een sterke symboliek in. De ‘reptielen’ zijn al onder ons, je merkt het aan hun koude uitstraling. David Icke schrijft daar al dertig jaar over. Als je dat figuurlijk bedoelt (psychopathische mensen met een reptielenuitstraling) kan ik daar in komen. Die zijn er bij de vleet in hoge functies en minder hoge.
    Maar het verband met Covid in de artikels van Mike Adams? Is de link met Wuhan nu weggeveegd? Daar ging het toch om gif van vleermuizen. Denk aan de Chinese onderzoekster Bat Lady die door de Amerikanen Baric en Daszak zo in bescherming genomen is.

    1. Inderdaad, en die homeopatische verdunningen werken en genezen ook maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
      David Icke kan ze ook zien, die reptielachtigen onder ons en die blijken een onnoemlijke, psychopatische haat jegens de mensheid te hebben, ze zitten blijkbaar al op invloedrijke sleutelposities overal in de maatschappij dat door hun wereldwijde, dictatoriale wanbeleid naar menselijke slavernij leidt.
      Zou het dan niet geniaal zijn om nu plots allerlei, geheime documenten over aliëns vrij te geven voor de gemeenschappelijke vijand die de mensheid vanuit de ruimte zou bedreigen maar die dus eigenlijk al tussen ons leven?
      Als die verborgen reptielachtigen uit de schaduw zouden treden, dan zou dat het perfecte bewijs kunnen worden voor de buitenaardse bedreiging dat decennia lang als complottheorie over groene marsmannekes ongeloofwaardig en belachelijk werd gemaakt.
      Maar ze zullen meer dan een tandje moeten gaan bijsteken om de verketterde aluminium hoedjes van weleer nu opeens geloofwaardig te laten klinken, mogelijk door dan zulk een menshatende reptielachtige te vangen en op te offeren als geloofwaardig bewijs voor een vermeende buitenaardse, bedreigende invasie.
      Tegenwoordig verwondert mij niks meer na het wereldwijde misleidde corona bedrog. Niks is nog wat het lijkt, de mensheid wordt langs alle kanten belogen, bedrogen, bestolen, vermoord en tot slavernij gedwongen.

  94. Verder hoeft niemand meer op mij nog te reageren. Ik kan niet antwoorden met de schriften, want dat wordt gewist en mijn eigen pietpraat (wat vele hier veel te veel doen) zit er vaak naast. Dus discussie eerlijk en rechtvaardige discussie is onmogelijk.

    Succes alle lezers hier. Ik hoop het beste voor jullie en ik neem het mee in gebed. Misschien ooit tot ziens als we Hem gaan ontmoeten.

    ^^ Het ga u goed. – X. **

  95. Bij het bekijken van de site van Helma Broekman werd duidelijk dat zij een voorstandster is van een geestverruimende drug: ayahuasca.
    Dat roept eerlijk gezegd twijfels op.

    ** Hebt u een link? Ben dit nl. nog nooit ergens tegengekomen. Mevr. Broekman is juist tegen alle vormen van geestverruimende middelen. – X **

    1. Dit stond op haar site: het verscheen toen ik op een bepaald trefwoord toetste. Zoek dat opnieuw op en zal het dan aangeven.

      ** Bedankt. Ik weet echter zeker dat mevrouw Broekman op geen enkele wijze deze middelen promoot. Het tegendeel is juist het geval. – X. **

    2. Op de site degrotedwaling.nl kunt u clicken op ‘diverse onderwerpen’: dan ziet u informatie verschijnen over ayahuasca als natuurlijk medicijn.

      Vandaar dus.

      ** Dat is niet de site van mevrouw Broekman. Zij raadt het gebruik van geestverruimende middelen juist ten stelligste af. **

      1. Hoezo niet de site van mevr. Broekman? Hoe heet haar site dan?
        Deze kwam naar voren na het intypen van haar naam……..

        ** Daar staan enkel wat publicaties van haar op, maar dat is niet haar eigen site. Deze wel: http://www.lichtkind.nl – X. **

  96. Xander, Xander,

    Volgens mij ben je zelf met slangengif geinjecteerd, de nonsense die je over de mensheid uitstort.
    Je zit net als Poetin in een ivoren toren, in een bubbel en hebt het contact met de werkelijkheid verloren. Kom op, wees nou eens een echte vent en durf eens op deze mail te reageren!

    Met vriendelijke groet,

    P.S.: En ga wat nuttigs doen met je leven!

    Wim Ras

    1. Wim Ras, Xander afkatten is erg flauw. U heeft geen enkel argument wat er niet waar zou zijn aan Xanders diverse artikelen. Wees een echte vent en zeg iets zinnigs of hou je kop dicht. En ga iets nuttigs doen met je leven en ga niet iemand, die jij niet begrijpen kan, in de weg lopen. Waarschijnlijk ben je bang voor de dingen die je hier leest en dan ga je blaten. Doe dat aub ergens anders.

    2. Helaas ben ik het helemaal met je eens. Op deze site zijn ze compleet de weg krijgt en het ergste is nog dat mensen die zichzelf christen noemen

      ** Waar dan? Zie siteregel nr. 1. Dit is géén specifiek christelijke site en is het ook nooit geweest. -X. **

      en de waarheid zouden moeten kunnen onderscheiden van de leugen, deze onzin als zoete koek slikken. Noemen zichzelf wakker, maar zijn stekelblind voor de waarheid.

      ** Voor wat u de waarheid acht, bedoelt u. Uw begrip van de waarheid is in uw eigen ogen dus zo zuiver, dat u de rest stekeblind noemt. Daar bestaat een term voor: sektarisch denken. Daar is op deze site geen plaats (meer) voor. -X. **

  97. Dankzij het baanbrekende werk van dr Bing Liu, die werd vermoord vlak voor hij naar buiten zou brengen wat hij had ontdekt: zijn collega Ardis heeft nu de heel belangrijke bevindingen van dr Liu geopenbaard.
    Dr Liu verdient een plaats hoog in de hemel.

    Dank voor het noemen van de twee boeken over o.m. de Akasha kroniek.
    Alles wat wij denken/doen/voelen/zeggen wordt daarin opgeslagen.
    Toen enkele personen destijds het nodig vonden Maria Magdalena voor van alles en nog wat uit te maken,
    begon Jezus in het zand te schrijven, waarna zij beschaamd afdropen.
    Wat schreef hij eigenlijk in het zand? delen uit hun akashakroniek.
    ‘Wie zonder zonden is werpe de eerste steen naar haar’ Hij nam het zeer doeltreffend op voor zijn tweelingziel.

  98. Geloof allemaal wat je maar wil…
    Want “GELOOF” is iets héél persoonlijks en heeft niets, maar dan ook niets met één of andere (geloofs-)’gemeenschap’ of een ‘religie’ te maken…

    Anders moeten wij gewoon wachten op ‘ghostbusters’ van ‘inner- of outerspace’…
    ….
    Mensen beschikken – atheïst of niet, nà ca. 4 miljard jaren cfr. de darwinistische evoltutie-theorieën – nogal altijd over een VRIJE wil…. “een vrije wil? is dat dan onze volgende stap in de menselijke evolutie?”… cfr. agenda WEF 2030….
    Het wordt dus uiteindelijk “kiezen OF delen”…
    Ik – en heel velen onder ons – hebben al mogen kiezen:
    LEES AUB (of zoek op):
    Rev. 1:8
    En al de rest wat de mensheid NU meemaakt of gaat/moet meemaken wordt gewoon ‘geschiedenis’…
    *zucht*

  99. Nu bestaan er nog steeds kritische mensen en dat wereldwijd. Dus zó gemakkelijk worden gedachten niet gestuurd door allerlei straling.
    Eenzijdig informerende media en overheden lijken me groter invloed uit te oefenen dan diverse electro-magnetische golven die al behoorlijk lang over de aarde gaan. Er bestaan zelfs nog gewoon mensen die in de bijbel geloven! De werking van die straling zal toch ieders’ denken in gelijke mate moeten treffen, maar dat blijkt niet het geval.
    Laten we niet vrezen voor stralingen, maar vooral vrezen voor agitprop vanuit de overheid en haar volgzame media. Via al die straling kan ik Xandernieuws lezen en allerlei kritische wetenschappers volgen, los van de reguliere media-informatie. En kan ik deze tijdlijn tot me nemen: https://www.youtube.com/watch?v=kKjtZVyu5HA
    Hoe de NATO steeds Rusland uitdaagt en Zelensky burgers bewapent waardoor ongetrainde burgers dus beschoten gaan worden door getrainde militairen.

  100. @ Nuchter&Waakzaam schreef:
    13/04/2022 om 11:55 am
    Ik geef ook alleen maar mijn visie op de Bijbel. Al ik dus een stelling krijg dan zal ik daar graag op reageren en mijn zienswijze geven. Woord en weerwoord zijn mij veel waard. Ik kan uw zienswijze dan ook heel goed waarderen en zal daarvan kennisnemen.
    Over de discussie onderwerpen hebben zich al honderden echte geleerden zich gebogen die er veel meer verstand van hebben en er niet uitgekomen zijn
    Ik begrijp uw opvattingen over wedergeboren worden niet. Het gezegde: als gij niet wedergeboren wordt zult gij het Rijk der hemelen niet binnengaan.
    Hoe weet u of u wedergeboren bent? Is dat alleen maar een gevoel of een doop?
    Mijn zienswijze is dat na de dood iedereen geoordeeld wordt en daarna, afhankelijk van zijn verdienste, een ander leven krijgt of niet. Krijgt hij geen nieuw leven (wedergeboorte) dan wacht zijn ziel tot het laatste oordeel.
    Ben ik trots? Ja, omdat ik in Christus geloof en daar ook voor uitkom.

    1. Pisang u weet mijn antwoorden niet. Dus elke gedachte/reactie is zinloos.
      Is toch heel apart dit MOD! Waarom wist u mijn reacties voor 99%!?!? Zelfs mijn verkorte (zeer korte) aangepaste versies. En mag pisang weer reageren…..Heel apart! Om het heel vriendelijk uit te drukken.

  101. @Pier
    Ik lees net je reactie op mijn bericht.
    Het kwam op mij over als een beetje wanhopig bericht bericht en ik probeerde je juist te helpen.
    Ik geloof in God en ben geen new ager, dwz dat ik weet dat energie bestaat maar geloof niet dat ikzelf een God ben, wel dat wij geschapen zijn met DNA geschapen door God.
    We hebben als mens vrije keuze en mogen leven en plezier maken hier en nu en hoeven niet de hele dag een boek te citeren en te wachten op onze dood waar we in een hemel komen.
    Liefde is het meest belangrijk en wie dat heeft heeft een rijk leven.
    Als christen hoor je niemand te veroordelen en niet boos zijn omdat Xander heeft besloten het nu anders te doen en daar heeft hij ongetwijfeld zijn redenen voor.

    1. Het nadeel is Diana, als wij hier laten zien dmv de bijbel dat sommige van je gedachte fout is en onze Schepper dat niet zo ziet Xander dat wist. Liefde kan ook oordelen en vermanen zijn. Zeker naar onze mede broeders en zusters. Staat allemaal in die mooie brieven.

      ** ‘Fout’? Er staat ook geschreven: oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Uw reacties zijn uit de hoogte en aanmatigend. ‘Met de maat waarmede gij meet…’ – X. **

  102. VenomTech-bedrijf kondigt enorme bibliotheek van slangengifpeptiden aan voor Big Pharma
    Mike Adams:
    https://www.naturalnews.com/2022-04-13-venomtech-company-announces-massive-library-of-snake-venom-peptides-for-pharmaceutical-deployment.html

    Een Brits bedrijf dat letterlijk “Venomtech” heet, heeft een enorme bibliotheek met gifpeptiden en giffragmenten aangekondigd die zullen worden gebruikt voor het ontdekken van geneesmiddelen door farmaceutische bedrijven (evenals pesticiden die worden gebruikt door landbouwbedrijven).

    Ze schrijven: “…[we] helpen onze klanten over de hele wereld baanbrekende vorderingen te maken op het gebied van het ontdekken van geneesmiddelen, gewasbescherming en cosmetica. We hebben de grootste bibliotheek van natuurlijke, van gif afgeleide verbindingen in het VK, uit een groeiende verzameling gewervelde dieren en ongewervelde soorten.”

    Het gebruik van slangengif in geneesmiddelen is geen ‘samenzweringstheorie’. Het is een gangbare praktijk, die staat voor wat de meeste biowetenschappelijke experts zouden omschrijven als de voorhoede van de ontdekking van geneesmiddelen.

    Bekijk hier de verbazingwekkende, onweerlegbare feiten in het hoofdartikel en de podcast van vandaag:
    https://www.naturalnews.com/2022-04-13-venomtech-company-announces-massive-library-of-snake-venom-peptides-for-pharmaceutical-deployment.html

  103. Dan moet u het hiermee doen pisang:

    Teksten verwijderd.

    ** Ook aan u: Ik ben van plan een apart bericht / artikel te maken. mede uit respect voor de degenen die hier al lang reageren en een ander mod beleid gewend zijn. – X. **

  104. Bluebeam, fanastische technologie toch?
    Er wel rekening mee houden dat die fakenews-aliens uiteraard ook eerst het Internet zullen platleggen, haha.
    Dus geen alternatieve media meer om ons de alternatieve waarheid te vertellen.
    Vandaag zijn we getuige van de mislukking van het Chinese model. Waar bijna iedereen altijd o zo gezagsgetrouw was en alles geloofde wat vadertje staat en moedertje overheid hen als waarheid voorhield is de zoveelste drie weken lockdown genoeg opdat de slaafjes met hun hoofd tegen de muur gaan bonken en zelfs uit het raam springen om zoveel onverdiend onrecht ondanks de hoge sociale score op de smartphone. Dat zijn de grenzen van mind-control, zelfs na drie generaties communistische manipulatie lukt het niet meer als de controller één stapje te ver gaat.
    En wat als we nu het voorspelde derde geheim van Fatima beleven? Zou beginnen met Rusland in Oekraïne de grote kastijding, het tuchtigen der naties. Het regent vuur uit de hemel, waar de engelen en heiligen wenen omdat zoveel mensen in de hel vallen. Maar op het einde zal het wonder van de zon zich herhalen, alle mensen zullen opkijken naar de hemel en alle soldaten zullen hun wapens neerleggen en naar huis gaan. Of zou het dan toch een bluebeamprojectie zijn. Deze voor de katholieken, voor de protestanten wellicht iets over de opname, voor de orthodoxen weer wat anders, een mahdi voor de moslims en voor boeddhisten en hindoes moeten we eerst even opzoeken. Voor ieder wat wils, dus een alien invasion lijkt inderdaad het meest geschikt.

  105. 13 April 2022 CET 9.15 PM…
    “Hallo AARDE ?”…
    cfr. Simon Carmiggelt begin jaren ’70 op de Nederlandse televisiezenders…

    Of u nu een atheïst bent of “een-volgeling van-één-of-ander-geloof”…
    Kijk gewoon naar de tv-beelden die ons vandaag getoond worden vanuit Shanghai (= een wereldhavenstad met ca. 25 mio inwoners aan de oostkust van het democratische P.R.China): drones die door de straten vliegen met luidsprekers die omroepen: ‘blijf binnen en ga vooral niet ZINGEN’… vanwege de opkomst van een alweer zeer besmettelijke nieuwe omicron-variant…
    Hier krijgen wij NU reeds een ‘voorproefje’ te zien van de scenario’s zoals reeds lang beschreven in “Brave New World” (Aldous Huxley, 1932) of in “1984” (George Orwell, 1948)…
    Want tegen 2030 – cfr. het WEF: “you’ll own nothing AND you’ll be happy” (dixit hun ‘CEO’) – wordt dit scenario WERELDWIJD hét ‘Nieuwe Normaal’…
    ‘Gehackte mensen worden gewoon SLAVEN van ‘het systeem’ (dixit ene Harari)…
    Of wordt het nu gewoon even afwachten op één of meerdere ‘ghostbusters’ die ‘ons brave wereldburgers’ komen WAKKER maken? Ha! 😉
    *zucht*
    AUB lees/zoek op: Ef. 6:12

  106. @Pisang

    ´Nog een vraag. Waarom moet ik wedergeboren worden als mijn lot in het boek des levens vaststaat? Is mijn pogen/bestaan dan zinloos?´

    Als je wedergeboren bent, dan ben je verlost en wordt je niet meer geoordeeld voor de grote witte troon. Je beloning wordt vastgesteld voor de Rechterstoel van Christus. Het Boek des Levens wordt pas geopend bij het oordeel voor de witte troon. Zie Openbaring 20:12: ´’En ik zag de doden, klein en groot, voor God staan. En de boeken werden geopend en nog een ander boek werd geopend, namelijk het boek des levens. En de doden werden geoordeeld overeenkomstig wat in de boeken geschreven stond, overeenkomstig hun werken.´

    Een oordeel op basis van hun werken, want het zijn ongelovigen, die kunnen op basis van hun geloof geoordeeld worden. Jou lot staat als wedergeborende daarom niet vast in het Boek des Levens.

  107. Opmerking bij bizarre bliksemschichten enz.
    De Hopi’s hebben het over dat er aard(e)veranderingen komen door: eerst komt de blauwe kachina en daarna komt de zuiveraar: de rode kachina.(dit kun je ook naast de bijbel teksten leggen/hetzelfde verhaal).
    Volgens sommige komt die blauwe kachina langs op: 21-12-2022. Voor iedereen met blote oog te zien. Ik ben benieuwd of ik hem ga zien.

  108. “Zal het geest-bewustzijn overwinnen? De mens is in eerste instantie ‘geest’ = bewustzijn, wat eeuwig bestaat en daarom vele malen krachtiger is dan ziel en lichaam.”

    Helaas begrijp ik bovenstaande niet.

    De mens is in eerste instantie een Goddelijk wezen.
    Alles draait toch om de Goddelijke ziel, die eeuwig bestaat.
    Niet om de geest/mind

  109. @pisang10/04/2022 om 7:55

    PS. Bestudeerd u zelf toch goed de schriften en leg uw eigen (trotse?) visie terzijde. Ik kan niet elke keer zulke pleidooien geven. Ook ivm Xander zijn reactie forum. Wil dat gebruiken en eventueel wat toevoegen, maar niet misbruiken. Misschien de vragen/opmerkingen wat beperken tot een bepaalde categorie. Dit kost mij te veel tijd en Xander ook.

    Dat klopt. Reactie was dan ook veel te lang (geen hele ‘preken’), heb ik moeten inkorten. Bedankt voor je begrip. – X.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *