3 doden en 5 gewonden bij terreuraanslag tram Utrecht, ‘schutter riep Allahu Akbar’

Bij de Utrechtse tram ligt een dode vrouw, die volgens getuigen in koelen bloede werd geëxecuteerd. (Afbeelding: Getty Images (2)).

—————————————————————————————————————————————

Update 19.22: Is het grote islam-bagatelliseren alweer begonnen? Gökman Tanis is inmiddels aangehouden. De 37 jarige Turk zou mogelijk wraak hebben genomen op iemand uit zijn (voormalige) schoonfamilie. Hij wordt neergezet als een onstabiele man met, u raadt het al, psychische problemen, die al meerdere keren voor de rechter stond, afgelopen week nog wegens een verkrachting. Getuigenverklaringen dat hij Allahu Akbar riep, en van een Turkse winkelier die hem kende dat hij een radicale moslim was die in Tsjetsjenië bij een terreurgroep was aangesloten, worden niet genoemd of zijn weer offline gehaald.

Update 16.24: Volgens getuigen riep de schutter ‘Allahu Akbar’ alvorens het vuur te openen in de tram. Een passagier die riep Marokkaan te zijn werd met rust gelaten, aldus het Parool (dat dit bericht inmiddels weer van zijn website heeft verwijderd – 1740 uur). We zijn benieuwd wie van de gevestigde orde als eerste benadrukt dat het allemaal niets met de islam te maken heeft.

Update 15.25: Inmiddels is duidelijk dat er minimaal 3 doden en 9 gewonden zijn gevallen bij de terreuraanslag op de tram in Utrecht. Volgens een Turkse winkelier heeft de vermoedelijke dader Gökman Taris in Tsjetsjenië voor radicale islamitische terroristen gevochten. Ook zou hij enkele jaren geleden in Nederland zijn gearresteerd in verband met IS, maar weer zijn vrijgelaten.

Update 14.25: De politie vraagt iedereen uit te kijken naar de 37 jarige Turk Gökman Tanis, maar benadrukt hem niet persoonlijk te benaderen.

Update 13.49: De politie bericht dat er op meerdere plaatsen in Utrecht schoten zijn gemeld, wat lijkt te bevestigen dat de daders al schietend door de stad gaan. Alle moskeeën in de stad werden met het oog op de recente aanslag in Christchurch uit voorzorg gesloten en krijgen extra bewaking.

De politie heeft zojuist bevestigd dat er minimaal een dode is gevallen bij een ‘vermoedelijke’ terreuraanslag in Utrecht. In een tram stond een niet nader geïdentificeerde man op en begon op passagiers te schieten. In totaal zouden er vier schutters zijn waar de politie met onder meer helikopters naar op zoek is. Een onbekend aantal mensen is gewond geraakt.

Een vrouw zou bij een tramhalte door vier kogels zijn getroffen en zijn overleden, zo berichten getuigen en een verslaggever ter plekke. De NOS berichtte dat de politie ook op zoek is naar een rode Renault Clio, die na de dodelijke schoten snel zou zijn weggereden.

De leiders van alle politieke partijen spraken hun afschuw uit, en schorten hun verkiezingscampagne vandaag op.

‘Waar gaat het heen met dit land?’ is de teneur van de meeste commentaren op veel websites.

(Later mogelijk meer).

Xander

(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

Reacties op “3 doden en 5 gewonden bij terreuraanslag tram Utrecht, ‘schutter riep Allahu Akbar’

  1. Reacties overgenomen van Xandernieuws.punt.nl

    edwin vissers op 18-03-2019 13:46
    Update 18 mei 2019: Meerdere personen hebben rond 10.45 uur het vuur hebben geopend in een tram bij het 24 Oktoberplein in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Er is een grote politiemacht op de been. De politie meldt dat er meerdere gewonden zijn. De dader(s) is/zijn ontkomen, meldt de politie. Hier lees je meer

    24 Oktoberplein

    Je vindt het 24 Oktoberplein in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Het is een druk verkeerspunt waar een aantal wegen samenkomt en waar ook nog een tram rijdt. Fun fact: de tramhalte die nu 24 Oktoberplein-Zuid heet, had eerst de naam Ziekenhuis Oudenrijn. Toen het ziekenhuis in 2005 ging verhuizen naar Leidsche Rijn, veranderde de naam van de tramhalte naar 24 Oktoberplein-Zuid. Waarom 24 Oktoberplein? Nou, omdat de halte aan het plein ligt. Waarom Zuid? Omdat er ook al een bushalte is met de naam 24 Oktoberplein.

    Bijzondere datum

    Anyhow, wáárom is het plein vernoemd naar de datum 24 oktober? Is er op die dag soms iets speciaal gebeurd? Jazeker! Op 24 oktober 1945, vandaag precies 73 jaar geleden, werden de Verenigde Naties opgericht. Al tijdens de oorlog werden er ideeën gevormd voor een internationale organisatie die vrede, veiligheid en samenwerking van landen nastreefde. Vlak na de Tweede Wereldoorlog, op 24 oktober 1945, was het dus zover: de Verenigde Naties waren een feit.

    Een van de straten die uitkomt op het 24 Oktoberplein in Utrecht heet de Weg der Verenigde Naties – nu weet je waarom!

    Mysterie opgelost!

    kim op 18-03-2019 13:47
    Het zat er aan te komen, deze terreuraanslag, met een harde lach geregeld door de handtekeningen van onze geweldige prachtige volksverlakkers. Het is een bilderbergorganisatie. “De leiders van alle politieke partijen spraken hun afschuw uit”. Ik kots van Den Haag. Ik spreek mijn afschuw uit over de EU.

    Judge Bean op 18-03-2019 13:50
    Het is speculeren, maar mogelijk betreft het een ‘verwarde man’ die uit onmacht over het trieste gebeuren in Nieuw Zeeland heeft gemeend wraak te moeten nemen. Niet iedereen kent het spreekwoord “wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet’.

    Kruisridder op 18-03-2019 13:50
    Nou van Doorn, na jouw oproep van de vorige week dat als de politiek niet ingrijpt, dat 1 miljoen moslims maatregelen gaan nemen, komt nu wel uit. Als de politiek nu ook niet ingrijpt, kunnen 5 miljoen PVV’ers wel eens maatregelen gaan nemen……

    Gijsbert op 18-03-2019 13:52
    Waar gaat het met de gehele wereld naar toe is de vraag. In het laatst der dagen zullen de ongerechtigheden toenemen (Europa, M-O, VS b.v.) wanneer de vorst der duisternis (de duivel en de antichrist) weet dat aan zijn rijk een einde komt. Ga naar de overwinnaar van het kruis en bid om ontkoming.

    Rigoberto op 18-03-2019 13:52

    Dit schreef ik op 16/3/2019 om 16.14u. Het is ook uitgekomen.

    Het is voor Nederland dus geen kwestie van òf, maar het is een kwestie van wannéér wij aan de beurt zijn. Wij wachten maar af. God sta ons bij. Maar wij komen spoedig ook aan de beurt als het zo doorgaat.

    Doordenker op 18-03-2019 13:57
    Zoals al jaren ‘gepland’ glijden we langzaam naar zeker af naar een burgeroorlog met als hoofdrolspelers:

    – de goed beveiligde politieke kaste en haar slippendragers in de mainstream media

    – de tot de tanden (met illegale wapens) bewapende terroristen afkomstig uit vreemde landen en vijandige culturen

    – de door collaborerende politici/msm gehersenspoelde en ontwapende weerloze eigen burgerbevolking in de rol van slachtoffer.

    Kortom ‘the stage is set’ voor wellicht de grootste burgeroorlog ooit in de menselijke geschiedenis.

    ohje op 18-03-2019 14:01
    Gelukkig krijgen moskeeën extra beveiliging………..kuch

    Marten op 18-03-2019 14:23
    De verkiezingen staan weer voor de deur dus moet er iets heftigs gemeld worden

    twee jaar terug hadden wij ook al een dreiging of aanslag te verduren

    daar Rutte en Co er in de peilingen niet zo goed voorstonden ,zo zal het nu ook wel zijn

    de geloofwaardigheid van onze beroeps leugenaars is ver zoek

    \Eelke Piers op 18-03-2019 14:30
    Gewoon cultuurverrijkers

    willy op 18-03-2019 14:32
    Ook Nederland is nu het slachtoffer van terreur het was spijtig genoeg en kwestie van tijd, migratie is natuurlijk mislukt dit is een feit , deze keer een Turk maar het blijven moslim, waarschijnlijk zal men nu de aanslag in Nieuw-Zeeland daar verantwoordelijk voor stellen, maar dat is praten naast de kwestie. shalom

    Tabris op 18-03-2019 15:19
    Gelukkig zijn de kerken wel open en worden niet extra beveiligt. Tja, er zit er tegenwoordig toch geen kip meer in.

    Tom Hendrix op 18-03-2019 15:20
    @Doordenker: 13.57. uur. U heeft het volkomen begrijpen. Ik vrees echter voor de domheid van een groot deel van de Nederlandse bevolking, die a.s. woensdag weer ullen stemmen op de partijen, die hiervoor verantwoordelijk zijn. Of ik moet mij vergissen…

    Tom Hendrix op 18-03-2019 15:21
    begrijpen=begrepen.

    Zoistmaarnet op 18-03-2019 15:27
    Rutte zal wel goede maatregelen nemen, denken jullie niet…….voor de moslims

    Rigoberto op 18-03-2019 15:32
    You want war, you’ll get war.

    O sea, quieres guerra? Sin duda uds. van a conseguir guerra, cosa de tiempo. Vertaling: Oftewel, jullie willen oorlog? Ongetwijfeld krijgen jullie oorlog, kwestie van tijd.

    MP op 18-03-2019 15:54
    Maar Rutte durft nog niet van terrorisme uit te gaan. Nee want dat zou betekenen dat je het weer fout hebt gehad! Het zat er een keer aan te komen en nu is het officieel. Maar stem vooral weer vvd hoor. Laat je niet tegen houden door de feiten. Wie weet kan Rutte dit ook nog wel weglachen!

    Oma op 18-03-2019 16:01
    Rijden onder invloed, inbraken, verkrachting, banden met is/terroristische organisatie/daesh/is-moordenaar in tjsetjsenië…en het is wéér een ‘bekende’ van gerecht en politie!!Justitie en politiek hebben weer bloed aan hun handen, zíj zijn de schuldige en medeplichtig aan de doden en gewonde slachtoffers door radicale terroristen te laten lopen!Nu reageren die politieke hypocrieten met afschuw en ongeloof en gaan ze weer schijnheilig kaarsjes branden, een bloemetje leggen, krokodillentranen plengen en dan weer over tot de orde van de dag tot de volgende aanslag.Hopelijk krijgen ze serieus klop bij de verkiezingen want dit is een regelrechte ramp voor dit flutkabinet rutten.En de daders? Die zijn misschien al ondergedoken in antwerpen, borgerokko of molenbeek? Daar hebben ze immers ervaring met het verschuilen en ondersteunen van terroristen.

    Vlokje op 18-03-2019 16:02
    mijn waarneming: 2 dagen voor de verkiezingen…..

    mijn achterdocht: wie heeft hier baat bij , en hoe is de hoek ingericht waar we in gedreven worden, door deze misdaad

    Eelke Piers op 18-03-2019 16:12
    Cultuurverrijkers

    Atina op 18-03-2019 17:00
    Gek hoor. Ik zet net nos journaal aan. Foto van de schutter in de tram. Met grote letters op die foto : +1 . Waarom denk ik nu toch gelijk aan die illuminatiekaarten ?

    Kijk hier ook maar eens naar : https://www.youtube.com/watch?v=45vu8dl8tII&bpctr=1552926049

    Als in de dagen van noach. Google en zet eens een andere bril op.

    Amerika is al in : ” The United States Congress recognized the Noahide Laws in 1991 when it passed the Education Day Bill.

    “Whereas Congress recognizes the historical tradition of ethical values and principles which are the basis of civilized society and upon which our great Nation was founded; Whereas these ethical values and principles have been the bedrock of society from the dawn of civilization, when they were known as the Seven Noahide Laws”3”

    https://carm.org/what-are-the-noahide-laws

    lies op 18-03-2019 17:04
    Ik stel voor om alle islamieten extra te beveiligen, zo dat ze geen rottigheid meer kunnen uitvreten

    Bundy op 18-03-2019 17:13
    Alsof het vechten in vreemde krijgsdienst voor een moslim iets vreemds is . In het getto woonde ik naast een marokkaan die zielig was want hij had PTSS . Hij was inderdaad knettergek en getrouwd met zijn nicht . Later bleek dat dit figuur in de Balkan-oorlog had meegevochten met Bosniakken om ( blanke ) Christelijke serviërs te vermoorden .

    In Nederland kreeg hij politiek asiel , een huis en een uitkering . Natuurlijk bedreigde hij mij daarna. Familie die weet hoe ik ben hebben mij over gehaald te verhuizen .

    Wanneer ik al weet dat ik naast een moslim-oorlogsmisdadiger woon , weten de Diensten dit ook ( of veel beter ) . Mijn conclusie : Het is allemaal opzet om de dictatuur te kunnen vestigen .

    Raveltje op 18-03-2019 17:14
    Nu in Utrecht . Ja, ook onze steden zijn niet meer veilig.

    Maar het komt niet door Geert Wilders, hij heeft alleen gewaarschuwd.Doet hij al jaren

    En nu wordt eigen bevolking zo erg gediscrimineerd at er doden en gewonden vallen

    En de rest van de politiek vindt het vreselijk, maar heeft wel getekend voor het Marrakesh

    verdrag, ondanks de waarschuwingen. Democratie…….

    Tom Hendrix op 18-03-2019 17:43
    @Raveltje: Precies wat U zegt.

    Tom Hendrix op 18-03-2019 17:44
    @Doordenker: 13.57. uur. Precies zoals U het verwoord heeft, zo is het.

    Syl op 18-03-2019 18:04
    Ik zei het eergister nog, moskeeën krijgen continue extra bewaking….WAAROM?Een Blanke man schiet in een moskee 50 mensen dood, moskeeën worden extra beveiligd.

    Nu komt er een aanslag vanuit de islamitische hoek en ook nu worden moskeeën extra beveiligd.Waarom worden kerken dan niet extra beveiligd?

    kim op 18-03-2019 18:33
    @Bundy op 17:13

    Gelukkig dat je bent overgehaald om te verhuizen. Maar het is de omgekeerde wereld om de derde wereld hier binnen te slepen en wij moeten verhuizen om geen aanslag of bedreigingen naast onze deur te hebben.

    Ik ben nog genadig afgekomen door één van de Diensten om mijn verbaal taalgebruik maar dat is maar taal. Wat hier toegelaten wordt en vooral toegestaan, is moord en daar moet een straf op staan voor de ons verplichte opgelegde EU.

    Perry op 18-03-2019 18:53
    Laat de verkiezingen nu maar komen, de PVV en de FvD zullen goed oogsten deze verkiesintenties ( eindelijk ). Hopelijk gaat de wind nu uit een andere hoek waaien.

    paul v op 18-03-2019 18:56
    let op mijn woorden ze zullen weer wat verzinnen om op geen teorisme te laten lijken,zal verwarde man zijn familie drama zoiets

    adriaan op 18-03-2019 19:14
    De moordpartij in Utrecht zou voortkomen uit de relationele sfeer. De dader heeft, naar nu waarschijnlijk blijkt, zijn ex schoonzuster vermoord, plus 2 andere mensen vermoordt en anderen verwondt. Het blijkt maar weer dat de integratie van moslims volledig is mislukt. Natuurlijk, in elk land en onder elk “geloof” (pardon , geloof, wat is dat voor waanzin) heb je idioten en kwaadwillenden). Maar uit oogpunt van eerwraak is dit toch echt een achterlijk gebruik. Dus blijkt ook dat alle Nederlandse regeringen in de afgelopen 50 jaar met en tijdens de komst van veel Islamieten dit hele stompzinnige ritueel hebben getolereerd en gedoogd,uit angst om op tere zieltjes te trappen en hebben we in Europa nu moslims die geheel naar eigen rituelen en islamitische wetten leven, met als resultaat nu weer enkele onschuldige doden en gewonden. Zij zijn mede verantwoordelijk, en als ik dan zie dat Halsema en Krikke na de eveneens verschrikkelijke aanslag in Nieuw Zeeland op weerloze moslims , nu zonder hoofddoek op de preekplaats van de Iman in hun moskeën in Amsterdam en Den Haag de moslim mannen toespreekt en meehuilt met hen, zonder hen “aan ” te spreken op het grondwetbeginsel in Nederland dat man en vrouw gelijk zijn en te vragen waar hun vrouwen en dochters en moeders zijn die ook in de moskee naast hun mannen, vaders en broers hadden moeten staan, dan waren we een stukje dichter naar elkaar gekomen. Niets van dit al, dus we lopen weer een zinloze mars tegen zinloos geweld, drinken een kopje thee met de Iman, luisteren naar jammerende oudjes uit het Midden OOsten en huilen mee met de wolven in het bos. Er zal weer niks veranderen , niet van regerings kant, en zeker niet vanuit de Islamitische gemeenschap, we doen een plas en alles blijft zoals het was.

    smurfje op 18-03-2019 19:31
    Dit klopt niet: “Getuigenverklaringen dat hij Allahu Akbar riep, en van een Turkse winkelier die hem kende dat hij een radicale moslim was die in Tsjetsjenië bij een terreurgroep was aangesloten, worden niet genoemd of zijn weer offline gehaald.”Berichten dat de dader in Tsetjenie zou hebben gevochten zijn niet off line gehaald: Geenstijl maakt er melding van en de Turkse BBC ook: https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-47611776

    Guardianofretro op 18-03-2019 19:39
    Bij DWDD was een aardig goede analyse van een terrorisme expert over de mogelijke motieven. Zojuist…

    Islam-sporen worden vanaf nu zorgviuldig niet meer genoemd. Goed gezien!

    Maar indien het wordt gegooit op een probleem in de familie sfeer (wat op eerwraak – moord duidt) ook Dán kunnen we het aanmerken als een religieus gemotiveerde aanslag.

    Ernie van de Wal op 18-03-2019 20:22
    @ Guardianofretro op 18-03-2019 19:39

    Als je voor een vete in de familie een halve tram probeert uit te moorden is het geen familievete meer, maar een aanslag. Sowieso is dit een onlosmakelijk bijproduct van de massamigratie, zonder enige eis tot aanpassing.

    De multi culti samenleving heeft wederom gefaald. Of juister gezegd: aangetoond dat multi culti een onhoudbare samenleving oplevert.

    Nicole op 18-03-2019 21:22
    Eerwraak lijkt me niet zo logisch .. een auto carjacken en dan in een tram meerdere mensen neerschieten als je op zoek bent naar 1 persoon uit eerwraak. Dan ga je toch rechtstreeks naar die persoon. Lijkt erop alsof het woord terrorisme vanuit islamitische grondslag niet benoemd mag worden .

    Raveltje op 18-03-2019 21:27
    @ Kim

    Dat je niet mag moorden was de christelijke wetgeving

    Die wetgeving is aan het veranderen, wat ons beslist niet ten goede komt

    En bij de islam blijkt moorden normaal te zijn, het zijn geen verwarde mensen,

    maar oorlogstuig. Trawanten van Is.

    Europa en dan ook Nederland lijkt ten dode opgeschreven als dit zo doorgaat

    Ik blijf op PVV stemmen in de hoop dat dit wordt gestopt en eigen bevolking

    Nederland terug krijgt.

    jottum op 18-03-2019 21:58
    En, zwartgereden in de tram of in alle consternatie vergeten uit te checken?

    hfk op 18-03-2019 22:43
    Nedrland al jaren lang het afvoer putje van veelkansloze buitenlanders ,die worden gepamperd door Denhaag .Stem voor PVV of F v D, Ons enige kans om deze waanzin te stoppen.Nederland is van de Nederlanders.Een ieder van een ander nationaliteit behoord zich aan onze normen en waarden te houden,maar juist dit is in dit land gigantich uit de hand gelopen .Men woont hier ,maar l eeft voort,inzyn eigen cultuur.Dat is er mis gegaan in ons land.De aanpassing is alleen onze taal leren .Voor de rest leven ze in hun eigen cultuur.We worden jaren misbruikt op deze manier,alles wordt duurder steeds langer weken. Dit alles voor al deze immigranten te betalen.Stop deze waanzin woensdag.Wens ons allen veel sterkte.

    kees geburen op 18-03-2019 22:55
    hoho allemaal nieuws van de msm… ehhh dat geloven we niet. of geloven wij alleen selectief? want dat is wat ik al jaren lees. ik ben in de war. alles wordt doorgeredeneerd zoals het hier uitkomt of het is fake. dus alles mag zolang hier uitkomt??? das echt heel raar.. eenrichtingverkeer alleen dat ontkennen jullie.. nee jammer jullie zijn al jarenlang over de eindtjjd aan het praten. nou ga lekker door geniet ik van het leven. en nee ik ben niet gehersenspoeld ik weet dondersgoed wanneer ik mn leuke werk doe en daarna kan genieten van mijn vrije tijd. mag namelijk hier. al zal eelke en tom dat niet vertrouwen en mij als de nieuwe wereld orde aanhanger zien.. sorry maaf het is echt te zielig om over na te denken. ga lekker de hele dag negatief zijn en denken maar ga ajb dat thujs in een hoekje doen want jullie hebben never nooit datgene wat jullie denken te hebben

    Cor op 18-03-2019 23:14
    Ik zou zeggen om alleen op de PVV te stemmen . Wat de F V D betreft , weten wij nog niet of deze te vertrouwen zijn . Denk daar aan mensen .

    Mark S. op 18-03-2019 23:17
    Vanavond op het tien uur NOS journaal een jongeman die getuige was en mensen heeft geholpen. Hij moest wegrennen en de schutter schoot op hem terwijl hij Allah Akbar riep, volgens deze betrouwbare getuige die alles gedetailleerd vertelde.

    Dader riep dus Allah Akbar en nu schrijft de Telegraaf dat hij een gestoorde crimineel is en worden vraagtekens gezet bij zijn jihadistenverleden.

    En zo probeert men te laten lijken dat dit weer niets met de islam te maken heeft. Wat is dit land toch ziek.

    Cefas op 18-03-2019 23:34
    Zolang man en paard niet worden genoemd door de politiek en media is het dweilen met de kraan open.

    Bassie op 19-03-2019 00:12
    Tenenkrommend was de reactie van Frits Wester vanavond bij Jinek op de tweet van Wilders waarin hij Rutte persoonlijk oproept om uitleg te geven over de gebeurtenissen in Utrecht. Wester vond het ontzettend ‘laag’. Wat is dan het moment dat je een premier – die zijn gehele premierschap helemaal niets gedaan heeft om terreur gevaarlijke moslims buiten de deur te houden – kunt aanspreken op zijn beleid? Volgens Wester was dat i.i.g. niet vanavond.

    Raimond V. op 19-03-2019 01:02
    Hoe vaak is op dit forum niet de term alse Flag niet gebruikt ?

    Of gaat die vlieger alleen op als het u uitkomt !!!!!

    Nieuw Begin op 19-03-2019 01:42
    Politie gewaarschuwd:

    Angelique deed aangifte verkrachting door Tanis: ” Hij is gek ‘

    https://www.ad.nl/binnenland/angelique-deed-aangifte-verkrachting-door-gokmen-tanis-hij-is-gek-ik-had-politie-gewaarschuwd~ad635343/

    Derk op 19-03-2019 01:53
    Frits Wester is een man van “dweilen met de kraan open”. Hij kan niet anders meer. Het is voor hem telaat. Hoeft alleen nog maar een landgoed te kopen net als Marcel.

    Oma op 19-03-2019 01:54
    Je wordt tegenwoordig toch misselijk van al die praatbarakken die dit tuig amateuristisch analyseren tot op het bot om toch maar een smoes te kunnen verzinnen voor de gruwel dat dit onmens aangericht heeft.

    Of hij nu een kwaadaardige, haatdragende en wraakzuchtige is-terrorist is of een ziekelijk gestoorde junk (och, tis maar een doorgedraaide crimineel vindt fritsje) is compleet irrelevant. Boeit zijn ‘motivatie’ dan íemand behalve de pamperende overheid die blijft ontkennen dat islam een kanker is en oorzaak van terrorisme over heel de wereld?? Feit is dat er weer doden zijn gevallen. En nóg wordt geweigerd een kat een kat te noemen, woest word ik daarvan.

    We zijn wel al een beetje vooruit gegaan: moslimknuffelaars wagen toch al niet meer om de smoezen van een slechte jeugd, achtergesteld, kansarm, gediscrimineerd, racisme etc….te gebruiken om criminaliteit van moslims te vergoelijken.

    Wilders stelt terécht de vraag waarom deze veelpleger vrij rondliep terwijl hij in de cel thuishoorde!

    En Thierry Baudet heeft overschot van gelijk als hij vanavond zegt dat het nu aan de kiezers is om de verandering in gang te zetten om dit in de toekomst te voorkomen – bij jinek vinden ze dit geen politiek bedrijven en zelfs laag bij de grond volgens halve zool frits wester…moet dat een politieke verslaggever voorstellen?….

    Dan toch heel merkwaardig dat een duidelijk gevolg van een pamperend, pólitiek wanbeleid, falende integratie, straffeloosheid én het binnenhalen van dit soort achterlijke en genadeloze moordenaars (deze veelpleger stond amper een paar maanden geleden nog voor de rechter voor verkrachting!) niet de verantwoordelijkheid van de regerende coalitiepartners zou mogen zijn?! Zíj zijn tenslotte verantwoordelijk voor het bestuur van het lánd, van de maatschappij, zíj hebben de plícht om uitwassen zoals eerwraak, vrouwenbesnijdenis, kindhuwelijken en meer van die middeleeuwse wantoestanden uit te roeien met hárde hand en niet achterlijke gebruiken van andere culturen, die haaks staan op onze normen en waarden én fatsoen, laten woekeren tot deze ziekelijke fanatici moordpartijen aanrichten.

    Wat mij wél opvalt: heel even gaf klaver een interview maar vanuit de hoek van de (nederlandse) turken bij ‘denk’ komt er geen enkel commentaar…waar zijn ze nu met hun grote bek? Anders blazen ze zo hoog van de toren…en journalisten, ook jinek, schijnen deze partij gemakshalve te vergeten?? Zootje hypocrieten, dat was anders wel een uitgelezen gelegenheid om deze politieke land- en geloofsgenoten eens aan de tand te voelen wat deze turkse moslim bezield heeft? Uiteraard niet politiek-correct, nietwaar?

    Hopelijk zijn de Nederlandse kiezers door deze schok eindelijk wakker geschoten dat politieke verandering broodnodig is, tijd om kabinet rutte naar huis te sturen, dan is de schok en het lijden van de slachtoffers, nabestaanden en alle betrokkenen tenminste niet zinloos geweest.

    Nieuw Begin op 19-03-2019 02:09
    Familieleden van Tanis zijn Salafistische

    Getuige heeft allah akhbar gehoord

    Kennis uit Utrecht vertelt op TV dat Tanis twee jaar geleden na de scheiding is veranderd , ging lange baard dragen

    En dan Frits Wester maar de boel verdraaiien bij Pauw/Jinek om toch maar aan te tonen dat deze slachtpartij geen islamitische terreur achtergrond zou ghebben. Leg eens uit Wester wat voor achtergrond dan wel? Jij zult dat als politiek commentator toch wel kunnen duiden toch? Je weet wel hoe laag Wilders en Baudet zijn gezakt toch door dit gebeuren van afgelopen dag weer de poltiek in te willen trekken? Herinner je de moord op Fortuyn. Toen speelde precies hetzelfde.

    Ziek ziek ziek. Maar de afrekening komt woensdag voor het hele linkse rapalje dat nu loopt te snotteren: laten we elkaar vasthouden ( Asscher, de Jessias) maar weigert de stappen te zetten die overal elders in de wereld wel worden gezet, met name in de Arabische wereld: grenzen dicht en geen toelaten van voor hun vreemde religies in het land zoals Christendom vrijwel onmogelijk is in de hele islamitische wereld en Christenen derde rangs varkens zijn.Kijk hoe ze behandeld worden! Dat is i s l a m, een gebod van de proleet! sharia.

    Kijk Wester, dat bedoelen gewone belastingbetalers als ze zeggen dat het geweld in Utrecht door de Turkse geboorte van de dader altijd door de islam-vlag is gekleurd! Terreur dus. Precies zoals erdigan het ook zegt: er is geen softe vorm van de islam, islam is islam. En Turkijke wil maar wat graag dat dit wel terreur wordt genoemd. Dat past namelijk in zijn profilering voor de komende verkiezingen! Erdogan de man die ook niet terugdienst om elke terreur aan te pakken, al is het in het buitenland. Want het Ottomaanse Rijk dient hersteld.

    Nieuw Begin op 19-03-2019 02:14
    Meneer Frits Wester als het geen terreur is en slechts zo relationeel geweld zoals u zo graag wilt zijn dat het is, waarom schiet de dader dan zijn pistolen leeg in de publike ruimte? Niet Wilders en Baudet zijn laag omdat ze volgens u deze s;achtpartij weer de politiek in willen trekken, u bent laag Wester dat u ontkennen wil dat er een relatie bestaat tussen een bepaald immigratiebeleid en de gevolgen voor de hele westerse vrije wereld. Dat is meer dan laag, dat is dodelijk en u bent medeplichtig door uw woorden , net als vrijwel alle politici die hun kop in het zand steken.

    Nieuw Begin op 19-03-2019 02:23
    Teletekst pag 112 (02.22 uur )

    Onduidelijk is of de verdachte het op

    een persoon had voorzien.Bronnen in

    in Kanaleneiland zeggen dat de familie

    van T. een salafistische sekte aanhangt

    waarin vooral T.’s broer actief is.

    Bundy op 19-03-2019 02:41
    @kim op 18-03-2019 18:33

    Ik vroeg mij al lange tijd af hoe het af was gelopen , ben heel erg blij voor je !

    Tom Hendrix op 19-03-2019 06:16
    @kees geburen: 22.55. uur, op 18/3. U moet zich nog wat oogkleppen op zetten. Door de realiteit van de wereld te ontkennen, en het kwaad, werku U mee aan deze hele ellende, van massaimmigratie en terreur. Slaap maar lekker verder hoor, in uw roze wereld. Stel dat U in die tram gezeten had.

    AEO op 19-03-2019 07:27
    De islam mag vooral niet benoemd worden, vooral niet bij Nu.nl! Ik plaatste gisteren een reactie bij Nu.nl onder het onderwerp wat er over de dader bekend is.

    Ik schreef dat hij allahu akhbar had geroepen en het dus beslist een terreurdaad was, hoe duidelijk wil men het nog hebben?

    Deze reactie werd dus niet geplaatst. Nu.nl blijkt gewoon censuur toe te passen. Voor het nieuws dus volstrekt onbetrouwbaar!

    jan op 19-03-2019 08:38
    Dit zal niet de laatste keer zijn

    Nieuw Begin op 19-03-2019 09:02
    ISIS staat achter Tanis:

    https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/03/weerzinwekkend-isis-juicht-om-utrecht-killer-gokmen-tanis-en-steunt-hem-met-propaganda-wij-staan-achter-je/

    jan op 19-03-2019 09:06
    @@ Cor. mag je hier een stemadvies geven?

    joke op 19-03-2019 09:22
    Ik snap niet dat er nog steeds gezeurd wordt over het motief, moord is moord en moet ook als zodanig behanderd worden.

    Als de advocaat er voor zorgt dat deze man strafvermindering krijgt dan heeft hij bloed aan zijn handen.

    Nadat de moordenaar hier gezeten heeft; gelijk uitzetten naar turkije.

    jan op 19-03-2019 12:46
    Kom ik niet langs de gedachtepolitie dat mijn bijdragen nooit gepubliceerd worden. Ze zijn erg onschuldig vergeleken met andere bijdragen op dit forum

    geef maar publiekelijk een antwoord aub. De laatste ware 5 woorden lang en ze voldeden beslist aan de voorwaarden. Ik daag u uit om publiekelijk mijn vraag te beantwoorden.

    Beste Jan, het beheer laat zich nooit uitdagen en dit is voor u ook niet nodig om te doen. Een vraag aan het beheer volstaat. Er zijn 2 reacties en deze erbij is 3 gepubliceerd. Mod.

    Oma op 19-03-2019 14:40
    Ik wacht nog steeds op commentaren van de turkse politici van ‘denk’ over deze laffe aanslag door een turkse landgenoot en mede-gelovige?

    Doordenker op 19-03-2019 15:02
    En de politici reageren natuurlijk weer, zoals het hoort: ‘geschokt’.

    Het aantal ‘schokken’ dat die arme politici zo in de loop van hun carriere moeten verwerken is haast onmenselijk te noemen.

    En ook de bloemetjes en de kaarsjes, die moeten dienen als (magere) troost, zijn natuurlijk weer (politiek) van de partij.

    De kiezers die stemmen voor de politieke partijen die de grenzen openzetten, die de influx van vreemde en vijandige culturen mogelijk maakt, hebben allemaal mee bloed aan hun handen. Ook zij kunnen niet langer zeggen: ‘Ich habe es nicht gewusst’.

    DutchFrisian op 19-03-2019 15:43
    @ Atina Grote klasse dat je de Noachitische wetten (Noahide Laws) ter sprake brengt. Sinds een 2-tal weken ben ik daar ook van op de hoogte, en ik vond het ronduit schokkend (geen angst, want daar heb ik in Christus geen last meer van, jippieeee). Stukken uit Openbaring snap ik nu ook beter. En die Noahide Laws zijn ook al omarmd door de VN. Overtreding eerste gebod; doodstraf door guillotine, onthoofding dus. Echt een eye-opener, mensen, die Noahide Laws! Zou mooi zijn als XN er een artikel aan wijdt!

    Die nieuwe wetten liggen dus al klaar! ‘Ze’ wachten vast op de komst van die ene leider………AC.

    Gr. uit Friesland, Martin

    Tom Hendrix op 19-03-2019 15:51
    @Doordenker: 15.02. uur. Sta ik volkomen achter. En als de regeringspartijen morgen niet massaal verliezen, zijn er twee mogelijkheden: a/ De Nederlandse kiezer is zo gehersenspoeld dat hij voor dezelfde kongsi blijft stemmen. b/ er is gefraudeerd bij het tellen der stemmen.

    Dit is enkel maar mijn mening hoor. We zullen zien.

    Oma op 19-03-2019 16:29
    @joke op 19-03-2019 09:22

    “Ik snap niet dat er nog steeds gezeurd wordt over het motief, moord is moord en moet ook als zodanig behanderd worden.”

    Inderdaad, dat gezeur is enkel afleiding…afleiding van de moorden in een poging om smoezen te kunnen verzinnen om dit wraakzuchtige tuig te verontschuldigen voor zijn haatmisdrijf en terroristische daad volgens zijn bijgeloof, islam. Kleur bekennen dat het gedachtengoed van dat achterlijke bijgeloof telkens het motief is bij bloedige aanslagen is immers niet politiek-correct. Spartelen om de boel opportunistisch te kunnen omdraaien en, zoals gewoonlijk, de schuld te kunnen leggen bij ons en onze verderfelijke maatschappij voor alle gruwelen die moslims plegen.

    Waarom laat de leugenmedia de turkse moslimpartij ‘denk’ niet aan het woord over de motieven van hun land- en geloofsgenoot? Omdat die door de mand zullen vallen en hun ware, leugenachtige gezicht dan onverbloemd tevoorschijn komt, de haat voor onze maatschappij die ervan afdruipt zal dan niet te verbergen zijn, net als hun steun aan de terrorist/moslim en dat mag niet openbaar worden. Het motief van dit crapuul laat slachtoffers en nabestaanden steenkoud, zij hebben recht op gerechtigheid.

    Rigoberto . op 19-03-2019 16:43
    Dit vergat ik bij te zeggen; let op de korte interview die Jesse Klaver gaf gisteravond over de aanslag in Utrecht hoe deze kerel lachend zijn mening hierover gaf. Onvoorstelbaar en onbeschaamd is hj.

    john op 19-03-2019 19:41
    Datum aanslag 18-3.

    3 x 6 = 18 ofwel 666

    Nieuw Begin op 19-03-2019 19:57
    De overheid zit er maar mee: terreur of toch niet en draait maar nietszeggend rond in hun correcte bubble.

    ISIS juicht om Utrecht-killer Gökmen Tanis en steunt hem met propaganda: ‘Wij staan achter je!’

    https://www.stopdebankiers.com/weerzinwekkend-isis-juicht-om-utrecht-killer-gokmen-tanis-en-steunt-hem-met-propaganda-wij-staan-achter-je/

    Nieuw Begin op 19-03-2019 21:01
    Media selectief in keuze terreur

    Minder dan twee maanden geleden ontploften twee bommen in en buiten de kathedraal van de Filipijnse stad Jolo. De eerste bom ontplofte gedurende de mis, vlak daarna ontplofte een tweede bom met de bedoeling hulpeenheden te doden. Resultaat: drieëntwintig doden en tegen de honderd gewonden, onder wie velen ernstig.

    In Afrika zijn er zoveel aanvallen op kerken geweest, dat ze niet te tellen zijn. Alleen al in de afgelopen vier weken zijn in Nigeria minstens 140 christenen vermoord en werden kerken in brand gestoken. Ofwel: massamoorden van mensen in gebedshuizen zijn aan de orde van de dag, zeker in islamitische contreien.

    Lees de vlijmscherpe analyse van Leon de Winter ( zeer begaafde journalist) in de Telegraaf:

    ( U kunt de cache van uw browser leegmaken en dan weer 3 premie artikels gratis lezen )

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/3317704/media-selectief-in-keuze-terreur

    Peter op 20-03-2019 11:02
    Banden met IS ,opgepakt voor geweld ,diefstal,wapenbezit ,en de Raadsheren zagen geen grond voor verdere opsluiting ,raadsheren ,alleen het woord al moet ik van kotsen,mensen die dit soort onozele op een functie als dit zetten zouden ze ook moeten opsluiten ,zij zijn medeplichtig aan deze moorden .

    Ramuntxo op 20-03-2019 14:13
    In een staat die men ‘demokratie’ heet heeft de inboorling maar de regering die hij verdient.

    Tom Hendrix op 20-03-2019 14:43
    @Peter: 11.02. uur. En dit alles dankzij D66 rechters!

    Tom Hendrix op 20-03-2019 14:45
    @Ramuntxo: 14.13. uur. Een Staat die haar burgers niet meer kan beschermen, is moreel en feitelijk failliet. Stem ze weg: PvdA,CDA,VVD, en D66.

    Nieuw Begin op 20-03-2019 21:05
    030 geen islamitische terreur Regering van NL? ( NB Dreigt in complot theorien te gaan geloven…..)

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/3319288/turkse-haatclub-spreidt-tentakels-uit-naar-utrecht

    Oma op 21-03-2019 03:25
    @Peter op 11:02: en terwijl deze raadsheren de leugenaar (want hij had al eens de persoonlijkheidstest/medewerking (?!!) eerst toegezegd en dan weer geweigerd) op zijn woord geloofden dat hij opnieuw zou ‘meerwerken’ en hem daardoor vrij lieten in afwachting van zijn proces voor verkráchting, veroordeelde een politierechter hem in twéé andere zaken bij verstek. De samenwerking tussen verschillende departementen van justitie is dus núl, dossierkennis: núl..óf worden er voor 20 misdrijven door dezelfde beschuldigde misschien 20 aparte dossiers opgemaakt?…pure waanzin om een verdachte véélpleger/recidivist vrij te laten omdat ze wíllen meewerken om veroordeeld te kunnen worden?! Heb je dát ooit gehoord?! Justitie is knettergék, misdadig in elk geval!

    kim op 21-03-2019 20:25
    @Oma, prachtig verwoord, Justitie is knettergek en misdadig.

    dimitri op 22-03-2019 02:51
    Na die aanslagen in Nieuw Zeeland,was men meer bang dat men nog meer moskeeen zouden worden aangevallen door rechts extremisten,maar ik denk dat je het eerder van de radicale molsims kunt verwachten.Want als je al die aanslagen ziet/leest in West Europa van de afgelopen 10 15 jaar met z,n honderden doden en duizenden gewonden,daarop zijn amper aangeslagen geweest op moskeeen of op moslims uit wraak.Eentje in Zweden en nu in Nieuwzeeland,de rest was meer een molovcocktail gooien,kon ook verkeerd aflopen,gelukkig niet en een pop die op mo leek met wat teksten erop.Ik las ergens dat moslims die een strafblad hebben,dus slechte daden hebben begaan en meermale met jusititie in aanraking zijn geweest in ons land en andere europese landen zijn best wel helaas heel veel,dat zijn dus veel slechte daden die de goede daden overtreffen en volgens allah kom je het paradijs echt niet in wat voor moslims het belangrijkste is in hun leven,en men zal er alles aan doen om niet in de hel te komen.Hoe anders wij niet gelovigen en gelovigen er ook over denken,dat wij vinden dat dat allemaal flauwekul is,voor hen niet!Dus als je als moslim een strafblad hebt en eentje dat al die criminele dingen die jij in je leven hebt gedaan al die slechte daden,de goede daden overtreffen en kan je het paradijs wel vergeten!Maar er is toch nog een kans om toch in het paradijs te komen volgens radicale immams of radicale moslim extremisten en dat is in een jihaad zoveel mogelijk niet moslims te doden(want dat zijn goede daden volgens allah niet moslims,christenen,joden doden!) en zelf daarbij omkomen als martelaar.Dan is door het bloed dat er gevloeid is jouw zonden schoon gewassen en mag je zo doorlopen het paradijs in,je krijgt ook 72×72 enz maagden als beloning en als bonus zijn ook de zonden van jouw ouders en broers en zussen mocht je die hebben ook schoon gewassen en kunnen ook zij zo doorlopen het paradijs in als zij ooit komen te overlijden omdat jij als martelaar bent gestorven tijdens een jihaad.Een aanslag tegen niet moslims zien radicale moslims ook als een jihaad!En er zijn heel veel moslims met een lange strafblad ,helaas!Kijk naar al die aanslagen in West Europa,hoe radicale moslims schietend en gooiend met granaten en bommen met zelfmoordvesten omgehangen op hun lichaam veel burgers,niet moslims neermaaiden,vermoorden,zelf helemaal geen dekking zochten en de meeste hadden een strafblad,waren in aanraking geweest met justitie meer slechte daden dan goede daden gedaan,en dit was een goede daad tijdens een jihaad zoveel mogelijk niet moslimsdoden daarbij zelf omkomen als martelaar,dat overtrof weer al die slechte daden,bankroof,overvallen in drugs dealen enz enz enz en ze mogen zo het paradijs in want het bloed dat er is gevoeid door hen zijn al hun zonden weg gewassen en ook dat van hun familie,die later als ze ooit dood gaan ook zo kunnen doorlopen het paradijs in.Is het u nooit opgevallen dat bijv in de gaza als er een palestijn is ongekomen,dat men feestviert,want hij is gestorven als een martelaar tijdens een jihaad met israel,de familie viert dan feest,want zij zijn ook gered door hun zoon,mogen ook zo het paradijs in als men ooit dood gaat!Moslims zullen zeggen hoe kom je erbij,je mag niet iemand zomaar doden,het is dan of dat je de hele mensheid vermoord.Maar radicale moslims,extremistische moslimsen radicale immams denken er heel anders over,gevoed en opgegroeid met haat tegen nietmoslims….Veel jongeren die een strafblad hebben en die ook moeilijk aan de bak komen,want dat ga je krijgen ,mensen zijn bang geworden vertrouwen is weg,lopen gefrusteerd rond zonder kans op een baan toekomst en lopen met haat tegen het westen en niet moslims ook al zijn ze hier geboren en er hoeft maar wat gebeuren in de gaza of bombardementen op moslims in het midden oosten door westerse mogenheden en een gefrustreerde moslim jongen wil een daad stellen,wraak nemen en een radiale immam of moslimextremist geeft hem of hen nog dat extra zetje en men kan het als burger shaken want het kan overal gebeuren in ons land of in europa,in een bioscoop in een discotheek in stadions,evenementen en noem maar op!Ik denk dat men via progamma,s op tv,met onderwerpen zoals …brengen jouw zelfmoordacties jouw in het paradijs ..of via voorlichtingen op school of in bladen door gematigde immams,de jongeren van islamitische afkomsten waarvan de meesten hier zijn geboren maar als er wat gebeurd in het midden oosten wat hen raakt omdat men toch al tegen israel en amerika is,zal helpen.Al zou je er maar 1 persoon van gedachten kan laten veranderen,die later zegd,ik stond echt op het punt om zo en zo te doen,maar als al die voorlichtingen er niet waren geweest ik ook een zelfmoordaanslag had gepleegd en daarbij zou omkomen zou het mij niets uit maken want ik kom toch dan in de hemel(paradijs)Ik denk dat de politie en al die andere instanties vooral daaraan moeten denken,lange strafblad als moslimjongen dat meer is dan jouw goede daden volgens jouw geloof islam,dat je nooit in het paradijs kan komen,mits je enz enz.Die man die in utrecht die laffe aanslag pkeegde,is niet gestorven als martelaar,ik denk dat radicale moslims zullen denken,wat een sukkel,want nu komt hij nooit meer het paradijs in,want hij had ook zelf moeten sterven als martelaar.Maar nu,nu die gepakt is wordhet moeilijk,want je zit vast en krijgt waarschijnlijk levenslang,wat zal die man nog meer als gefrustreerde door het leven gaan in de bak!En voor de politie en politiek en instanties die hier te maken mee hebben,focus je daar eens op…lange strafblad als moslim zijnde, dus meer slechte daden dan dat je goede daden hebt verrichten dus het paradijs kan je wel vergeten wat zo belangrijk is in hun leven,dan is er toch nog een oplossing??Focus U daar eens op…

    Minerva op 22-03-2019 15:43
    Smakeloos, die foto met die dode vrouw.

    dimitri op 24-03-2019 16:54
    dat verhaal van mij op 22-3-2019 heb ik grote dele van walid shoebat.Op yourube spreekt hij in een van zijn vele video,s…Hij was een moslim,nu al meer dan 20 jaar een christen.Hij pleegde ook een aanslag, toen hij nog een radicale moslim was en de joden haatte en christenen en ongelovigen in de gaza waar hij geboren is en opgevoed is met haat net als zovelen daar.Gelukkig vielen er haast geen gewonden en gelukkig geen doden zei hij achteraf.Hij verteld in een van zijn video,s dat een moslim moet goede daden verrichten in zijn leven anders komt hij het paradijs niet in.En dat is voor een moslim alles,daar leefd hij voor!een moslim met een strafblad,vooral die lang is,die zijn goede daden ver overschrijden,komt dus het paradijs niet in.Wel volgens extremistische moslims als hij een aanslag pleegd op ongelovigen,omdat de islam toch in oorlog met het westen is volgens die radicale,vanwege Israel en zo,dus als hij nu bij een aanslag tijdens die jihaad dat is een heilige oorlog veel mensen dood,dat zijn dan goede daden,burgers of geen burgers,islam is in oorlog met het westen,dan zijn z,n zonden schoongewassen enz enz..als hij daarbij ook sterft zegd walid shoebat als martelaar zijn ook z,n ouders en broers en zussen hun zonden schoongewassen door het bloed dat hij heeft gelaten en mogen ze ook als zij ooit dood gaan zo het paradijs in.Walid een palestijn die in de gaza is geboren,is nu al meer dan 20 jaar een christen is,treed veel op in radio progamma,s heeft de cia adviezen gegeven na die aanslag op het WTC enz…

Comments are closed.